تسهیلات گردشگری در قالب بسته‌های حمایتی ارائه خواهد شد

حدیث بابایی

بهمن عسگری سوادجانی در نشست بررسی مشکلات گردشگری در شهرستان سامان اظهار کرد: این شهرستان یکی از شهرستان‌های توریستی و گردشگری در استان و حتی کشور محسوب می‌شود که در این راستا یک سری امکانات و تسهیلات برای افرادی که بخواهند به مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان ورود پیدا می‌کنند ارائه خدمات نمایند، پرداخت خواهد شد.

در ادامه بخشی از صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری آورده شده است:

این نوع تسهیلات در خصوص ایجاد هتل‌ها، مجموعه‌های بین راهی، کمپینگ، خانه‌های مسافر و سایر خدماتی که به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند پرداخت خواهد شد، این نوع حمایت‌ها در قالب چند نوع بسته حمایتی صورت خواهد گرفت که به مناطق شهری و روستایی ارائه خواهد شد. ارائه این نوع تسهیلات در مناطق روستایی با سود ۶ درصد، یک‌سال دوره صاف، یک‌سال تنفس و به مدت ۴ سال بازپرداخت خواهد بود.

ارائه تسهیلات در مناطق شهری

از طریق صندوق توسعه ملی می‌توانیم این نوع تسهیلات را پرداخت کنیم و در این راستا به کسانی که در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند با نرخ سود ۱۰/۵ درصد، در مدت ۶ ساله از این نوع تسهیلات بهره‌مند شوند. سایر تسهیلات نیز از طریق بانک سینا به افرادی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری در حال فعالیت هستند، هیچ‌گونه محدودیتی برای ارائه این نوع تسهیلات که در زمینه‌های مختلف از چمله ایجاد هتل‌ها، مجموعه‌های بین راهی، کمپینگ، خانه‌های مسافر و سایر خدماتی که به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند، وجود ندارد.

تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۴ درصد

در حوزه صنایع دستی، تسهیلات ارزان قیمتی با نرخ سود ۴ درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد، در حوزه مشاغل خانگی نیز این نوع تسهیلات هم‌اکنون در حال پرداخت است و به متقاضیان ارائه می‌شود. در حوزه میراث فرهنگی، افرادی که مایل هستند با ایجاد سفره خانه‌های سنتی و با تغییر کاربری خانه‌های قدیمی که در جهت احداث اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان تلاش کنند، می‌توانند از این نوع تسهیلات برخوردار شوند.

توسعه گردشگری شهرستان سامان

زیرساخت‌های گردشگری و مسیرهایی هستند که می توانند دسترسی به مقاصد گردشگری را رونق دهد، در این راستا متقاضیان می‌توانند از اعتبارات عمرانی این دستگاه در جهت ایجاد تسهیل این نوع مسیرها استفاده نمایند. این سازمان آمادگی را دارد که از تمامی امکانات در جهت توسعه گردشگری شهرستان سامان نهایت همکاری خود را داشته باشد.

طرح جامعه گردشگری استان

این طرح از سال ۱۳۹۴ تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده است و سهم هر شهرستان نیز دز این طرح مشخص شده است. سفره خانه‌ها و مراکز خدمات دهنده‌ای برای گردشگران مشخص شده است،در این راستا سعی شده است که سرمایه‌گذاران بتوانند در بخش‌های مختلف به راحتی سرمایه گذاری کنند و شهرداران هر کدام از شهرستان‌های استان نیز بتوانند در راستای برنامه‌های گردشگری، جذب گردشگر نمایند.

خدمات و بهسازی‌های صورت گرفته در مجتمع تفریحی پل‌زمانخان

آسیاب قدیمی در قسمت شمالی این مجتمع تفریحی مرمت و بازسازی شده است که همزمان با بهسازی این پروژه، محوطه‌سازی، دیوار چینی، تعبیه سرویس‌های بهداشتی و رنگ‌آمیزی نردبان‌های این مکان تفریحی نا به‌کنون انجام گرفته است.

مرمت آرامگاه شاعر نامی دهقان سامانی

در این راستا سعی شده است نسبت به رونق‌بخشی محوطه این آرامگاه به عنوان یکی از جاذبه‌های میراث فرهنگی این شهرستان، اقدامات لازم صورت گیرد. در رابطه با ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری از جمله ساحل‌سازی، توسعه محورهای گردشگری، ایجاد مسافرخانه و سفرخانه با در نظر داشتن اولویت اول در خصوص پرداخت خدمات و تسهیلات لازم بتوانیم در حوزه گردشگری این شهرستان گام برداریم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *