ثبت ۸۲ میلیون تردد در جاده‌های برون شهری استان کرمان با ۱۲ درصد رشد

شاهین عبداللهی

حدود ۸۲ میلیون تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین طی ۹ ماهه اول سالجاری در محورهای مجهز به تردد شمار سطح استان کرمان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۲ درصدی برخوردار است.

 خداداد مقبلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: بیشترین تردد در شهریور ماه ۹۶ با حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد و کمترین تردد در خردادماه امسال با حدود ۷ میلیون ۵۰۰ هزار به ثبت رسید.

 مهندس مقبلی افزود: میانگین ساعتی تردد در محورهای استان ۱۶۹ تردد ثبت شد و میانگین سرعت نقلیه حدود ۸۰ کیلومتر، همچنین بیشترین تخلفات رانندگی، سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای باغین- کرمان، سیرجان- شهربابک، ماهان- جیرفت و انار- یزد ثبت شد. مقبلی به علت افزایش ۱۲ درصدی تردد در ۹ ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل این رشد، ترسالی و بارش‌های زمستان ۹۵ می‌باشد که باعث سرسبزی نقاط ییلاقی و افزایش سفرهای درون استانی شده است.

وی رشد اقتصادی را بعنوان یکی دیگر از علل افزایش تردد دانست وگفت: افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین باربری و مسافربری، یکی از نشانه‌های رشد اقتصادی محسوب می‌شود که نتیجه افزایش حمل و نقل کالا و مسافر می‌باشد.

مهندس مقبلی تجهیز راههای استان را به دستگاه‌های تردد شمار حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده از آمارهای اخذ شده از دستگاه‌های تردد شمار، اولویت‌ها را از جمله، اصلاح محورها، ظرفیت سنجی راهها با توجه به تعیین ظرفیت موجود راهها، توسعه راهها، تعیین ساعات اجرای تردد و اختصاص گشت راهداری و پلیس راه و اجرای طرح‌های ترافیکی را مشخص نمود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *