جشن قهرمانی سرمایه داران درآسیا

اصغر قلندری:

دوازدهمین مدال طلای مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا نصیب تیم بانک سرمایه ایران شد. فینال هیجدهمین دوره مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ والیبال باشگاههای آسیا را دو تیم تویودای ژاپن و بانک سرمایه ایران درسالن نانه بین ویتنام برگزارکردند که در نهایت با برتری سه بر صفر شاگردان مصطفی کارخانه با اتمام رسید و برای دومین سال پیاپی تیم نماینده شایسته ایران جشن قهرمانی رادرآسیا گرفت. بانک سرمایه بدون شکست به فینال راه یافت تا به دومین مدال طلای جام باشگاههای آسیا دست پیدا کند. داوراول این دیداردوژان کانف ازکشورقزاقستان وداوردوم از ویتنام (میزبان مسابقات) با نام هوی یاوان برعهده داشتند.

ست اول

ست اول این دیدارزیبا ترین، جذاب‌ترین و طولانی‌ترین بازی دو تیم فینالیست این دوره ازرقابت ها بود که سر انجام با نتیجه ۳۹ ـ ۳۷ به سود تیم بانک سرمایه خاتمه یافت. در این ست شاگردان کارخانه اسیر آبشارهای مهار نشدنی ایگورامرسون شده بودند که با ۳۷ سال سن و ۲ مترو ۸ سانت قد در زدن سرویس وآبشارهای قدرتی از بالای دست مدافعین حرف اول را درتیم ژاپن زد. مضاف به اینکه شوزو یامادا هم درتیم تویودا ژاپن بهترین آبشارزن بود وبه لطف پاسهای بی نقص اوکا ماتو تا امتیاز برابر ۳۷ پابه پای یاران ما با تلاشی باورنکردنی ایستادگی ومقاومت کردند، اما تک دفاع میلاد عبادی پوردربرابرامرسون تک ستاره ژاپنی‌ها و دریافت نامتعادل تیم فینالیست شرق آسیا از بالای تور گذشت تا سید محمد موسوی با یک آبشارجانانه نتیجه ست اول را به سود نماینده والیبال ایران کند. دراین بازی کوچیزو کوگا لیبروی تیم تویودای ژاپن بهترین دریافت‌ها را به نمایش درآورد.

ست دوم

ست دوم را شاگردان کارخانه با اقتدار وکاملا متفاوت با ست اول آغازکردند و به راحتی موفق شدند با نتیجه شگفت آور ۲۵- ۱۴ در شرایطی که امرسون خسته شده بود برترمیدان باشند. به واقع بزرگترین اشتباه را سرمربی دوملیتی ژاپن (فیلیپ تومی) که قیافه اروپایی ونام فامیلی ژاپنی داشت مرتکب شد که دل به آبشارهای مهار نشدنی امرسون بسته بود که محورتیم محسوب می‌شد واکثرپاسها به این بازیکن بلند قامت اروپایی ختم می‌گردید! تا تمام نیرو ونرژی خود را صرف ست اول کند ودر ست دوم کارایی ست اول را نداشته باشد. البته در اواخر ست دوم مربی ژاپن وی را درامتیاز ۱۸- ۹ بیرون کشید تا این بازیکن ۳۷ ساله استراحت کند وبا آمادگی بیشتردرست سوم به کمک تیم بیاید که تا حدودی این تدبیر دیر هنگام مؤثرواقع شد و این بازیکن شاداب‌تر پا به میدان گذاشت وبا کمک یامادا قدرتی زن دیگرژاپن تا امتیاز ۲۳ به طور مساوی امتیاز گیری کردند تا جذابیت بازی را دوچندان کنند وشوروهیجان را باردیگر به تماشاگران بازگردانند وباعث فزونی التهاب واسترس برای تیم ما شوند به گونه‌ای که کارخانه دچار ترس ونگرانی شود. اما درخشش عالی شهرام محمودی در منطقه دو ودفاع خوب عادل غلامی نتیجه ست سوم راهم ۲۵-۲۳ به سود تیم ما کرد تا فاتح سه بر صفربازی فینال وهیجدهمین جام باشگاههای آسیا شویم. ترکیب تیم ایران را سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، عادل غلامی، لوکاس ژیگالدوتشکیل داده بودن وفرهاد ظریف و رشید یوسفی دو لیبروی مشهدی در دریافت وتوپگیری تیم را همراهی کردند. ضمن اینکه تندروان، یعقوبی و افروزی به عنوان کمک مربی مصطفی کارخانه را یاری دادند.

بهترین بازیکنان

در پایان شهرام محمودی با اخلاق ومتین تیم بانک سرمایه ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد. لوکاس ژیگالدواز ایران بهترین پاسور، میلاد عبادی پورازایران بهترین اسپکر (آبشارزن) وسید محمد موسوی از ایران بهترین مدافع شناخته ومعرفی شدند. از تیم تویودای ژاپن شوزو یامادا به عنوان بهترین اسپکرو کوچیزوکوگا بهترین لیبرو، و دامیرآکیموف ازتیم (آلتا وی سی) قزاقستان بهترین مدافع معرفی شدند وبدون دریافت جایزه نقدی به دریافت کاپ بهرین ها نائل گردیدند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *