حاج‌صفی آماده دیدار با رونالدو

هامون رشیدیان

جام جهانی روسـیه ۲۰۱۸ روزهـای پرالتهابی را سپری می‌کند. ایران پس از درخشش در دو دیدار نخست خود با امید بیشتری در انتظار رونالدو و یارانش است تا با شکست پرتغالی‌ها تاریخ‌سازی کند.
در سوی دیگر، بزریل توانست با شکست کاستاریکا در وقت‌های تلف‌شده بار دیگر امید را در میان هوادارانش زنده کند؛ اگرچه برزیلی‌ها هنوز هم در معرض خطر هستند.
برخلاف برزیل اوضاع برای آرژانتین و مسی به شکل کابوس‌واری دنبال می‌شود و این تیم فعلا با بخت و اقبال همچنان در جدول رقابت‌ها باقی مانده است؛ با این حال آرژانتینی‌ها در بازی آخرشان نیاز به برد دارند تا صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کنند.
در ادامه گزارش به مهم‌ترین رویدادهای جام جهانی ۲۰۱۸ تا روز نهم خواهیم پرداخت.
نیمار در آستانه محرومیت
نیمار در دیدار مقابل کاستاریکا به‌شدت عصبانی بود و چندبار با کوئیپرس، داور بازی، درگیری لفظی پیدا کرد.
او در نیمه اول دیدار برابر کاستاریکا نیز مانند بازی مقابل سوئیس، چندبار با خطاهای بازیکنان حریف متوقف شد و این موضوع به‌شدت وی را عصبانی کرد؛ به حدی که در بین نیمه سراغ داور هلندی رفت و به وی اعتراض کرد.
این روند در نیمه دوم نیز ادامه یافت و در یک صحنه نیمار پس از آنکه بازیکن کاستاریکا به دلیل برخورد با او روی زمین افتاد، چندبار با لحن تند به داور گفت به من دست نزن. این درگیری لفظی ادامه یافت و دقایقی بعد و هنگامی که ستاره ۲۶ ساله برزیلی پس از کوبیدن توپ به زمین اخطار گرفت،
طبق ادعای مارکا الفاظ رکیکی را درباره مادر داور هلندی به کار برد تا عصبانیت او به اوج برسد؛ به هر حال کوئیپرس هیچ واکنشی نشان نداد. اگر ثابت شود نیمار به داور فحاشی کرده است، احتمال دارد این بازیکن با محرومیت سنگینی مواجه شود.
جشن آرژانتینی‌ها پس از شکست ایسلند
شکست تیم ملی ایسلند باعث شد اندک امید آلبی سلسته برای صعود به دور دوم جام جهانی زنده بماند. هواداران تیم ملی آرژانتین که به روسیه سفر کرده بودند، گرد هم آمدند و دیدار ایسلند و نیجریه را از نزدیک تماشا کردند و پس از هر گل نیجریه به وجد آمدند.
حالا اگر آرژانتین در سومین بازی خود قادر به غلبه بر نیجریه شود و ایسلند نیز نتواند کرواسی را مغلوب کند، آلبی سلسته با وجود کسب فقط یک امتیاز از دو بازی اول با پیروزی مقابل نیجریه به دور بعد صعود خواهد کرد.
انتقاد سرمربی انگلیس
گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، به انتقاد از رسانه‌های کشور انگلیس در خلال برگزاری جام جهانی پرداخت.
چند روز پیش تصاویری در رسانه‌های مشهور انگلیسی ازجمله دیلی‌میل مخابره شد که استیو‌ هالند، تصویر دستیار ساوتگیت و ترکیب مدنظر این سرمربی را برای دیدار مقابل پاناما در دست دارد و تغییرات مدنظر سرمربی سه شیرها نیز در آن فاش شده بود.
ساوتگیت در این زمینه گفت: «بدیهی است اینکه ما بخواهیم به رقبا فرصت دانستن شرایط خود را بدهیم، برای ما ناعادلانه خواهد بود و شرایط را برای ادامه کار دشوار خواهد ساخت؛ بنابراین رسانه‌های ما باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به تیم ملی انگلیس کمک کنند یا خیر؛ زیرا این اتفاقات به تیم ملی لطمه خواهد زد.»
حاج‌صفی به دیدار با پرتغال می‌رسد
مدافع چپ تیم ملی مشکلی از بابت مصدومیت ندارد و به دیدار با پرتغال می‌رسد.
احسان حاج‌صفی، مدافع چپ تیم ملی که مقابل پرتغال در غیاب مسعود شجاعی بازوبند کاپیتانی را هم بر دست بسته بود، در نیمه دوم مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت. از همان زمان تعویض هم مشخص بود حاج‌صفی مشکل حادی ندارد؛ اما شایعاتی درباره ازدست‌دادن دیدار با پرتغال درباره او وجود داشت؛ با این حال حاج‌صفی پس از دو روز استراحت از روز شنبه در تمرینات گروهی تیم ملی حضور یافت و نشان داد مشکل خاصی ندارد. پای مصدوم او تا روز بازی با پرتغال تحت نظر پزشکان قرار می‌گیرد؛ اما این بازیکن مشکلی برای همراهی تیم ملی مقابل یاران رونالدو ندارد و به احتمال فراوان در ترکیب ثابت به میدان
می‌رود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *