حاج قاسم سبب خشم آمریکا شد

نفیسه الله دادی

داعش هنوز تمام نشده است، اما در عراق پایان یافت و متأسفانه سوریه همچنان درگیر است که البته بسیار کم‌رنگ‌تر از گذشته بوده و پیروزی‌های چشمگیری داشته است.
بسیاری از کشورها خواسته یا ناخواسته در جنگ‌های سوریه و عراق درگیر شده‌اند؛ اما شاید حضور هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای پایان‌دادن به درگیری‌ها پررنگ نباشد. در پی افزایش حملات داعش در عراق و تهدید پیشروی این گروه تا نزدیکی بغداد، پایتخت این کشور، ائتلاف بین‌المللی تشکیل‌شده برای مبارزه با داعش به رهبری آمریکا فقط در حملات هوایی محدود علیه مواضع داعش در عراق و سوریه مشارکت کرد. از سوی دیگر نقش روسیه و کشورهای عرب در درگیری‌های عراق و سوریه این بود که نیروهای مخالف را تجهیز می‌کرد. در پیروزی بر داعش نباید شجاعت سردار سلیمانی را فراموش کرد. ایران با رشادت‌های سردار سلیمانی‌ها در مبارزه با گروه تروریستی متوحش موفق بود؛ حتی وقتی در مرزها توطئه چیدند و وارد خاک ایران شدند و با هوشیاری و دقت نظامیان و سپاهیان راه به جایی نبردند.
حال که عراق کم‌کم به حیات سیاسی خود بازگشته و جان گرفته است، مقامات آمریکایی به دنبال محدودکردن سردار ایرانی هستند. پمپئو در مصاحبه با روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال» چاپ امارات اظهار کرده است: «قاسم سلیمانی باعث ایجاد مشکل در عراق و سوریه شده است و ما باید هزینه‌ها را برای وی و سازمان تحت فرماندهی‌اش بالا ببریم».
حاج قاسم سلیمانی با شجاعت‌ها و منش پهلوانی خود نه‌تنها مردم ایران، بلکه جهان را به خود معطوف کرد و گزافه‌های آمریکا به دلیل ترس از هوشیاری وی است.
آنها نیز خوب می‌دانند ایران سرزمین شیرمردان بزرگی همچون سلیمانی‌هاست؛ پس حق دارند هراسناک باشند؛ زیرا دلیران ایرانی حق و باطل را خوب می‌شناسند.
نشریه نشنال در گزارشی نوشت: سردار سلیمانی فردی گستاخ نیست؛ اما چند دهه فعالیت او در سطح مقامات بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، خشم آمریکا را برانگیخته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *