حمایت از سمن‌ها یکی از ۱۳ اولویت مهم شورای شهر است

مریم سادات سجادی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد را یکی از ۱۳ اولویت مهم این کمیسیون دانست.

فریده روشن در مورد افتتاح خانه سمن‌های بانوان شهر اصفهان و طرح “کتاب، مادر، کودک” در مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: توجه به سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از ۱۳ اولویت مهم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید از تصدی‌گری در امور مختلف فاصله گرفته و به سمت توجه به بخش خصوصی حرکت کند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، می‌توان از توان و تخصص سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت شهروندان بهتر استفاده کرد.

روشن ادامه داد: سمن‌ها یا سازمان‌های مردم‌نهاد عموماً از افرادی تشکیل شده‌اند که دارای تخصص لازم در زمینه فعالیت خود هستند و این موضوع، تخصص‌گرایی را تقویت می‌کند.

تسهیل‌گری به جای تصدی‌گری

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری از سمن‌ها حمایت معنوی خواهد کرد، گفت: در طرح خانه سمن‌های بانوان شهر اصفهان حمایت مادی شهرداری از سمن‌ها مطرح نیست چون با این رویکرد، شهرداری به سمت تصدی‌گری می‌رود که مدنظر ما نیست.

وی تصریح کرد: قصد داریم امکانی را فراهم کنیم تا سمن‌ها بتوانند از فضاها و بسترهایی که در شهرداری اصفهان وجود دارد و استفاده از آنها حق تمام شهروندان است، بهره‌مند شوند. زمانی که سازمان‌های مردم‌نهاد را در مجموعه‌ای مانند خانه سمن‌ها گرد یکدیگر جمع کنیم، آن‌ها می‌توانند با هم تبادل فکری و گفتمان بهتری داشته باشند و هم‌افزایی سازمان‌های خصوصی و دولتی در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد.

روشن اضافه کرد: به جای واگذاری مکان ثابت به سازمان‌های مردم‌نهاد، در مجموعه‌های تحت اختیار شهرداری مکان‌هایی را به صورت زمان‌بندی شده در اختیار سمن‌ها قرار خواهیم داد تا از آنها استفاده کرده و در کنار هم قرار گیرند و مشکلات موجود در جامعه و به‌خصوص در حوزه زنان که سمن‌های کمتری در این بخش فعالیت می‌کنند را رفع کنند.

وی به رویکرد مدیریت شهری اصفهان برای توانمندسازی زنان در طرح‌های جدید اشاره و اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند و باید به نیازها و حقوق آنها در نقش‌های گوناگونی چون دختر، مادر، همسر و حتی کارمند و در کل یک شهروند پرداخته شود که تحقق این امر در گرو افزایش توانمندی و اعتماد به نفس بانوان است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: مدیریت شهری باید برنامه جامع و کاملی برای توانمندسازی و افزایش مشارکت زنان اصفهانی داشته باشد تا بتوانیم در جهت تحقق این اهداف مهم گام برداریم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *