حمایت از قهرمانان و نام آوران فراموش نشود

اصغر قلندری

دختران تابناک والیبال اصفهان، که به کادر فنی و همچنین تیم ملی پیوسته و باعث سربلندی و افتخار جامعه ورزش به ویژه خانواده والیبال دیارنصف جهان شده بودند به سلامتی از مسابقات والیبال انتخابی جهان ومنطقه آسیای مرکزی که درمالدیو برگزارشد به میهن عزیزمان ایران وزادگاهشان اصفهان بازگشتند. سمیرا ایمانی، ملی پوش سابق اصفهانی به کادرفنی تیم ملی والیبال بانوان کشور پیوست تا درکنار سایر مربیان با حضوردر مسابقات برون مرزی تجربه بیشتری اندوخته کند. تیم ملی والیبال بانوان ایران با هدایت مایدا چیچیچ برای

اصفهان مهد والیبال بانوان

حضوردرمسابقات انتخابی جهان و شرکت در رقابت‌های منطقه آسیای مرکزی، با دعوت از خانم سمیرا ایمانی (سرمربی تیم‌های جوانان و نوجوانان) آینده سازان ذوب آهن برای کمک به کادرفنی تیم ملی بزرگسالان وخانم ها: شبنم علیخانی، مائده برهانی، نداچملانیان، فرزانه زاعی، شکوفه صفری، فرزانه مرادیان وفرانک بابلیان هفت بازیکن شایسته وخوب اصفهانی تیم ذوب آهن حکایت از این حقیقت دارد که اصفهان مهد والیبال بانوان ایران و سرآمد دیگر استان‌هاست که مشتی نمونه از خروارها دارد. به یقین حضوراین عزیزان در تیم ملی نه تنها باعث افتخار هر اصفهانی است، که ازجمله نکات مهم و قابل تآملی است که مسئولان ورزش این استان باید با ژرف اندیشی ازاین پتانسیل بالا و استعدادهای ناب استفاده بهینه‌ای به عمل آورند وزیر چترحمایتی خویش قراردهند.

 

متاسفانه برخی ازمسئولان ودست اندرکاران ورزش اصفهان وپاره ای از سخنگویان در محافل ومجالس ورزشی چنان توسن کلام می رانند و از توازن و برابری خانم‌ها و آقایان و حمایت ازورزش بانوان سخن می گویند که کم مانده باورمان شود!

دریغ از یک تقدیر و تجلیل

خانم سمیرا ایمانی به عنوان مربی و چهار بازیکن ارزنده اصفهانی همراه تیم ملی بزرگسالان کشورمان به مسابقات انتخابی قهرمانی زنان جهان (منطقه آسیای مرکزی) به مالدیو سفر کردند وخوشبختانه افتخارآفرین شدند وباعث سربلندی جامعه ورزش اصفهان گردیدند اما درکجا ازاین عزیزان اسقبال شایان وتجلیل به عمل آمد؟! خانم مائده برهانی والیبالیست با اخلاق وخوش تکنیک اصفهانی به عنوان بهترین پشت خط زن و خانم شبنم علیخانی پاسور پنجه طلایی به عنوان بهترین پاسور و ارزشمندترین چهره مسابقات انتخابی قهرمانی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی برگزیده شدند. اما دریغ از یک تقدیر و تجلیل شایسته و سزاوار! چه می‌شد اگر با نصب چند بنر در سطح شهر ودرشرایطی که این دو بازیکن خوب و شایسته اصفهانی به همراه سمیرا ایمانی مربی فهیم وبادانش حلقه‌های گل به گردن پیشاپیش کاروان شادی حرکت می‌کردند و درمیدان امام حسین (دروازه دولت) مقابل شهرداری با حضورمردم ورزشدوست ومهربان مورد ستایش و تقدیر قرارمی گرفتند و نماینده مدیر کل اموراجتماعی استانداری به اتفاق آقای جمالی نژاد شهردار ورزشکار و مردمی با یک شاخه گل ازآنها استقبال به عمل می‌آورند و مورد الطاف قرارمی داند؟! یقین بدانید اگرچنین افتخاری نصیب یکی ازشهرهای مازندران، گیلان، آذربایجان و… می‌شد حداقل با راه اندازی جشن شادی و نورافشانی مقدم قهرمانان وشایستگان ورزش شهرشان راگرامی می‌داشتند، ولی اصفهان به خاطروفور قهرمان دررشته های مختلف کمتر به این مسائل نمادین فرهنگی می‌اندیشد! البته سهل انگاری وبی تفاوتی را هم اضافه کنیم بهتر است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *