خدمت به مردم مهمترین سرمایه مسؤولان است

حدیث بابایی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی را به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان منصوب‌ کردند.

در بخشی از متن‌ حکم‌ رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی آمده است: جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حسن علیدادی سلیمانی دامت افاضاته

اکنون که جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّدیحیی جعفری از امامت جمعه‌ کرمان کناره‌گیری کرده‌اند با تشکر فراوان از خدمات و زحمات طولانی آن روحانی مردمی و خدوم، جنابعالی را که از شایستگی لازم برخوردار و دارای حسن سابقه در عرصه‌ تبلیغ و سلوک دینی و مردمی می‌باشید به نمایندگی خود در استان و امامت جمعه‌ شهر کرمان منصوب می‌کنم.

اکنون جنابعالی در میان این مردم عزیز و محبوب، به قبول وظیفه سنگینی مفتخر گشته‌اید. امید است به بهترین وجه از عهده‌ی آن برآیید. انس با عامه مردم، معاشرت با جوانان، همکاری با دانشگاهیان و فرزانگان، تقویت جدّی جبهه‌ فرهنگی انقلاب، ارتباط مستمر با علمای اعلام و بهره‌گیری از توان و ابتکار جوانان انقلابی و مومن و غنی کردن محتوای نماز جمعه را از جنابعالی انتظار دارم و توفیقاتتان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

به همین منظور شورای اداری استان کرمان به مناسبت تجلیل از خدمات ۴۰ ساله آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان تشکیل شد. در ادامه گزارشی از این نشست آمده است:

خدمت به مردم مهمترین سرمایه مسؤولان است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی اظهار کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) عهده‌دار منصب پیامبری شدند، یک تنه هزاران قانون جمع کردند و این قوانین تا ابد می‌تواند، بشریت را اداره کند.

محمدی‌گلپایگانی خطاب به مدیران گفت: این پست و مقام‌ها امانتی در دست ماست و روزی ما هم کنار می‌رویم، باید نگاه کنیم آنچه را تحویل گرفته‌ایم، بهتر شده است یا خیر، مهمترین سرمایه ما خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها و توسعه است.

محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به بنده تاکید کردند باید شئون آیت‌الله جعفری حفظ شود و حوزه‌های علمیه در خدمت ایشان است، همچنان مسؤولیت دارند و تمام شئون ایشان باید حفظ شود و مسؤولان از نصایح ایشان استفاده و مانند گذشته به منزلشان رفت و آمد کنند.

قانون باید کار را روان کند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نیروی انسانی شایسته، متخصص، دلسوز و متعهد به عنوان یک اصل مهم در تحقق شعار توسعه و ولایت نام برد و تاکید کرد: نیروی انسانی شایسته در اینگونه کارها حرف اول را می‌زند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: قانون باید کار را روان کند، اگر قانون پیج و خم داشته باشد حتی اگر قوی‌ترین مدیر را پای کار بگذارید، نمی‌تواند کاری انجام دهد.
تقوی ابراز داشت: قوانین دست و پاگیر وجود دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای این مسائل فکری کنند، مدیر جهادی به سازمان، تشکیلات و قانون جهادی نیاز دارد تا کار را روان کند و تشکیلات و ساختار نیز در تحقق شعار توسعه و عدالت اهمیت زیادی دارد.
فرمایشات رهبری مسؤولیتم در کرمان را سنگین کرده است

امام جمعه کرمان حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: آیت‌الله جعفری پشتوانه دینی و مذهبی شهر کرمان و عالمی انقلابی است که چهار دهه در سنگر نماز جمعه حضور داشته است.
علیدادی‌سلیمانی گفت: خدا را شاکرم که رهبر معظم انقلاب اسلامی من را به عنوان یک سرباز پذیرفتند تا در دیار کریمان خدمت خود را ادامه دهم و آنچه ایشان در حکم‌شان و آنچه هم که به صورت خصوصی به بنده فرمودند بار مسؤولیت را سنگین کرده است.

کرمان طلایی‌ترین دوران وحدت سیاسی را سپری می‌کند

استاندار کرمان علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: آیت‌الله جعفری مردی نیکوکار، ناصح، خدوم و مردمی است.
استاندار کرمان ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان کرمان در مناطق محروم زندگی می‌کنند و راهکار واقعی و عملگرایانه برای رفع محرومیت‌ها در این خطه فقط نسخه شفابخش رهبری در اقتصاد مقاومتی است.
رزم‌حسینی عنوان کرد: کرمان نخستین استانی است که ایده مثلث توسعه اقتصادی و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را کلید زد و به‌ علت از هم پاشیدگی ارکان حکومت و دستگاه‌ها و عدم انسجام در دستگاه‌های اجرایی باید مدلی را طراحی کنیم که بتواند همه ارکان حکومت را در توسعه همگام کند.
وی ابراز داشت: مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان برای نخستین بار جایگاه ائمه جمعه را به عنوان ناظر مثلث توسعه اقتصادی تبیین کرد.
استاندار کرمان که امروز چهارمین سالگرد حضورش در کرمان را سپری می‌کند از وحدت سیاسی به عنوان یک اصل مهم نام برد و تصریح کرد: کرمان طی چهار سال گذشته یکی از دوره‌های طلایی وحدت سیاسی را سپری کرده است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *