خرد شدن قهرمان زیر چرخ‌های پیکان

هامون رشیدیان

آخرین دیدار هفته ششم لیگ برتر را پرسپولیس و پیکان برگزار کردند. قرمزهای پایتخت که صعود به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا را در کارنامه داشتند امیدوار بودند با شکست پیکان بار دیگر صدر جدول را از پارس جنوبی شگفتی آفرین پس بگیرند. این بازی بهترین فرصت برای شاگردان برانکو بود تا در روزهای سیاه استقلال فاصله خود را با این تیرقیب دیرینه بیشتر کنند. برانکو برای شکست پیکان از تمام توانش بهره گرفته بود. علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، شایان مصلح (۷۱ – علی علیپور)، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (۵۸ – محسن مسلمان)، سیامک نعمتی (۵۸ – وحید امیری)، مهدی طارمی و گادوین منشأ بازیکنان پرسپولیس برای این دیدار بودند. در طرف مقابل اما مجید جلالی مربی کهنه کار کشورمان پیام نیازمند، مهران موسوی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی (۶۸ – سعید صادقی)، محمدصادق بارانی، بختیار رحمانی (۶۰ – ابوالفضل ابراهیمی)، مرتضی آقاخان، مهدی مؤمنی و افرانگ دافه (۶۲ – علی حمودی) را برای این دیدار به زمین فرستاده بود.

نیمه اول

در حالی که خیلی‌ها تصور می‌کردند پرسپولیس با زوج منشأ و طارمی در خط حمله مشکلی برای گلزنی ندارد اما این تیم پیکان بود که در دقیقه ۵ و روی یک ضربه کاشته توسط مرتضی آقاخان گل اول را به ثمر رساند. شادی گل آقاخان به سمت تماشاگران پرسپولیس و درآوردن پیراهنش باعث شد تا هم هواداران به وی توهین کنند و هم داور این بازیکن را با کارت زرد جریمه کند. تلاش پرسپولیس برای جبران نتیجه در نیمه اول ثمری نداشت و پیکان هم نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کند تا نیمه نخست با همان یک گل به اتمام برسد.

نیمه دوم

همانطور که انتظار می‌رفت، پرسپولیس در نیمه دوم چهره هجومی‌تری به خود گرفت و پیکان به همان میزان به کار دفاعی و ضدحملات روی آورد. برانکو ایوانکوویچ برای افزایش قدرت هجومی پرسپولیس در دقیقه ۵۷ وحید امیری و محسن مسلمان را به جای سیامک نعمتی و بشار رسن وارد زمین کرد و چند دقیقه بعد از آن هم شایان مصلح جایش را به علی علیپور داد.

پرسپولیس در دقایق ۶۵ و ۷۰ این شانس را داشت که با ضربات سر مهدی طارمی به گل برسد ولی ضربه اول طارمی توسط پیام نیازمند دروازه بان با انگیزه پیکان دفع شد و ضربه دوم هم از بالای دروازه به اوت رفت. خطرناک‌ترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه ۷۶ به دست آمد. علی علیپور که در موقعیت تک به تک قرار داشت، دروازه بان پیکان را دریبل زد ولی ضربه وی مقابل دروازه خالی به تیرک خود و راهی اوت شد. عجله بازیکنان پرسپولیس و استرس آنها برای گلزنی و به تساوی کشاندن مسابقه بارها و بارها باعث لو رفتن توپ و هدر رفتن سانترهایی شد که بی هدف روی دروازه پیکان ریخته می‌شد. در نهایت این بازی با همان یک گل به اتمام رسید تا اولین باخت پرسپولیس در لیگ برتر رقم بخورد. پرسپولیس با این باخت ۱۳ امتیازی و در رده دوم جدول باقی ماند.

حواشی

– پرسپولیس در حالی برابر تیم فوتبال پیکان ۱-۰ باخت که آخرین بار در روز ۱۳ آذر ماه سال ۸۹ یعنی ۷ سال قبل برابر پیکان بازنده شده بود.

– خوشحالی جنجالی مرتضی آقاخان می‌توانست باعث بروز حوادث تلخی شود اما این بازیکن خوش شانس بود که گل پیروزی بخشش در دقایق اولیه بازی به ثمر رسید. اگر آقاخان این گل را در انتهای بازی به ثمر می‌رساند و همین حرکات را تکرار می‌کرد نه تنها ممکن بود ورزشگاه را به هرج و مرج بکشاند بلکه حتماً از سوی کمیته انظباطی محروم می‌شد.

– مهران موسوی و حجت حق‌وردی دو مدافع میانی پیکان در این بازی نمایش بی نقصی را ارائه دادند. همچنین نیازمند دروازبان جوان پیکان هم در این بازی چندین موقعیت خوب را دفع کرد تا پیکان ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کند.

– حدود ۴۰ هزار هوادار قرمز پوش این دیدار را از نزدیک تماشا کردند اما نکته تلخ ماجرا وضعیت بلیت فروشی این بازی بود. دعوای حقوقی پرسپولیس و مسئولان سازمان لیگ باعث شد این بازی در نهایت رایگان اعلام شود و تماشاگرانی که از سامانه بلیت خریده بودند ضرر کنند.

– گزارش علیفر بار دیگر این گزارشگر جنجالی را در صدر اخبار قرار داد. علیفر با شروع نیمه دوم مرتباً از مربیگری برانکو انتقاد کرد. این انتقادها تا جایی ادامه داشت که او مربی پرسپولیس را به انتخاب آرنج اشتباه متهم کرد. علیفر در انتهای بازی هم در حرکتی عجیب دلیل باخت پرسپولیس را ترکیب اشتباه برانکو اعلام کرد. این صحبت‌های جنجالی خشم هواداران پرسپولیس را به همراه داشت و بعد از اتمام بازی بسیاری از هواداران پرسپولیس خواهان حذف علیفر برای گزارش بازی‌های پرسپولیس شدند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *