خط و نشان ذوب آهن برای مدعیان

اصغر قندری

انگار تعطیلات کوتاه مدت وتمرینات این ایام هم نتوانسته «شم» گلزنی فورواردهای جوان ذوب آهن را بالا ببرد! زیرا دردیدار با تیم سیاه جامگان چه در نیمه نخست بازی وچه در نیمه دوم که از نیروهای تازه نفس برخوردار شده بود نتوانستند ازموقعیت های استثنایی گلزنی استفاده کنند و قدر فرصت طلایی را بدانند و بارها شاهد بودیم که با بی دقتی حد اقل چهار فرصت صد در صد گلزنی را هدردادند! تا یقین کنیم در نزد جوان‌های خط حمله این تیم خوش ترکیب «شم» گلزنی وجود ندارد. در بازی رفت، سیاه جامگان شاگردان مجتبی حسینی را با باخت ۲ بر یک بدرقه کرده بودند، به همین خاطر در این بازی که در حقیقت بازی تلافی جویانه بود، مهدی رجب زاده «کاپیتان پا به سن گذاشته» تیم ذوب آهن با توجه به غیبت تبریزی با دوندگی بیشتر و روح مضاعف جنگندگی بار بقیه یاران خط میانی را به دوش کشید و با پاسهای طلایی خود مهاجمان جوان به ویژه جری بنکستون هندوراسی و احسان پهلوان را درموقعیت های گلزنی قرارداد اما بنگستون که بدترین روز بازی خودرا در این دیدار تجربه می‌کرد حتی زمانی که با دروازه بان شجاع وکم اشتباه تیم حریف تک به تک شده بود نشان داد که فاقدشم گلزنی است.

نظم تیمی وتاکتیک

به طور کلی باید گفت که نظم تیمی وتاکتیک مشخصی برای استفاده از توپ‌هایی که در داخل محوطه جریمه دراختیار مهاجمان ذوب آهن قرار می‌گرفت دیده نشد. البته حس خودخواهی عامل اصلی این امرشده بود. ضمن اینکه روز، روز محمد ناصری سنگربان چالاک سیاه جامگان بود که با درخشش بی نظیروعکس العمل های استثنایی وفوق العاده زیبای خود بارها مانع ازگلزنی یاران مجتبی حسینی و ناجی فرو ریختن دروازه‌اش شد تا به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شود. درهرحال ذوب آهن وسرمربی جوان این تیم باید برای روزهای آینده تدابیر ویژه‌ای وضع کنند وحس رقابتی را با بازی دادن به جوان‌های با انگیزه نیمکت نشین که کم از بنکستون نیستند بالاببرند. ناگفته نماند که شاگردان مجتبی حسینی با دارا بودن از روش‌های جدید فوتبال، مهم شمردن ساختار دفاعی و پرس حریفان، تنگ کردن فضای حیا تی حریف در مرکزمیدان ومحوطه جریمه با احاطه کامل برتوپ ومالکیت بیشتربه ویژه فعال کردن هافبک‌های کناری ورونده در جناحین وتخریب وتوپگیری در مرکز زمین وحفظ توپ وبازی پروازی واجرای پلان‌های تهاجمی کوشا هستند وباید گفت کادرفنی با این خصوصیاتی که درترکیب تیم اعمال کرده روح تازه‌ای به این تیم بخشیده، اعتماد به نفس را در شاگردان خود افزایش داده تا با روحیه جنگندگی ودوندگی خوب، فوتبال تهاجمی را ارائه دهند.

حضور در جمع مدعیان

به هرحال ذوب آهن با این پیروزی با ارزش وصعود به رده سوم جدول باید با تمام توان و با برنامه‌های اصولی به دیدارهای بعد بیاندیشد تا به سرمنزل مقصود برسد. اگرمنصفانه دقایق پایانی دیدارذوب آهن و سیاه جامگان را مرورکنیم این واقعیت را خواهیم پذیرفت که با توجه به فشار زیادی که شاگردان خداداد عزیزی روی دروازه ذوب آهن داشتند، میزبان شانس آورد گل تساوی را درآن لحظات پراضطراب و دلهره آور دریافت نکرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *