دربی سرخابی در خوزستان

گام سخت پرسپولیس در راه قهرمانی

دربی سرخابی در خوزستان

دامون رشیدزاده

تیم پرسپولیس امروز در دیداری حساس به مصاف استقلال خواهد رفت البته نه رقیب دیرینه استقلال تهران بلکه استقلالی از خوزستان. استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته امسال حال روز خوبی ندارد و با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلات این تیم به حدی است که حتی هزینه بلیت هواپیمای این تیم به سختی تأمین می‌شود و معلوم نیست آیا این تیم با روند فعلی می‌تواند فصل را به اتمام برساند یا خیر. اما در آنسو قرمزهای پایتخت از نظر مالی مشکلی ندارند اما به جایش کلکسیونی از یاغی‌ها را در اختیار دارند که هر روز مشکل تازه‌ای برای تیم می‌تراشند.

بازگشت کمال

یکی از یاغی‌های تازه بازگشته کمال کامیابی نیا ای است که با پایان محرومیتش این فرصت را دارد که در ترکیب اصلی تیمش حاضر شود. هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس که بازی برابر تراکتورسازی سه جلسه محرومیت برای او در پی داشت، اکنون فرصت این را خواهد داشت تا برابر استقلال خوزستان به ترکیب بازگردد. برانکو ایوانکوویچ در دیدارهایی که با غیبت این بازیکن همراه بوده از حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و شهاب کرمی سود برده اما هیچ کدام نتوانستند عملکرد فوق العاده شماره ۱۱ جنگنده‌ی سرخپوشان را در زمین و ترکیب این تیم به اجرا بگذارند و مطمئناً بازگشت او می‌تواند عملکرد این تیم در میانه میدان و خصوصاً در فاز تدافعی را بالاتر ببرد و آنها امیدوار به تکرار بسته ماندن دروازه خود برابر قهرمان فصل گذشته باشند.

یاغی بزرگ همچنان محروم

رامین رضائیان که حالا لقب یاغی بزرگ قرمزها را با قتدار در اختیار دارد همچنان مورد غضب برانکو است و جایی در ترکیب اصلی و فرعی تیم ندارد. رامین پس از درگیری با علیپور و به دلیل اعتراض به برانکو و همینطور ماجراهای اول فصل خیلی بعید است که به این زودی‌ها رنگ ترکیب اصلی را به خود ببیند.

بازگشت کاپیتان

محمد طیبی کاپیتان استقلال خوزستان که در ابتدای نیمه دوم بازی با ماشین سازی مصدوم شده بود، مشکلی برای همراهی تیمش برای دیدار با پرسپولیس نخواهد داشت. کاپیتان با تعصب آبی‌های خوزستان این فرصت را دارد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل تیمش را از درون زمین رهبری کند.

خطرناک مثل بیت سعید و نانگ

بدون شک مهره‌های اصلی استقلال خوزستان برای باز کردن دروازه پرسپولیس حسن بیت سعید و آلویس نانگ هستند. مهاجمین زهر داری که اگر روز خوبشان باشد قادرند دروازه هر تیمی را باز کنند. به نظر می‌رسد آمادگی هفته‌های اخیر این دو بازیکن کابوس فعلی بیرانوند و خط دفاعی پرسپولیس باشد.

طارمی پر نوسان

طارمی در فصل جاری یا در حد یک ستاره ظاهر شده یا در حد یک گل نزن تمام عیار. اگر بخواهیم بازی‌های اخیر او را تحلیل کنیم مهاجم بوشهری قرمزها فعلاً روی مدار ستاره بودن است اگر این روند در بازی امروز هم حفظ شود باید شاهد گل‌های استثنایی او به استقلال خوزستان هم باشیم.

 

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *