در انتظار معجزه در آزادی

هامون رشیدیان

پرسپولیس در شبی که همه انتظار یک پیروزی آسان داشتند بازی یک هیچ برده را با شکست سه بر دو عوض کرد تا همه چیز برای صعود به بازی برگشت در تهران و ورزشگاه آزادی موکول شود. قهرمان فوتبال ایران در حالی که می‌توانست با برد خوب کار صعود به یک چهارم نهای را یکسره کند با ضعف در خط دفاعی و دروازه حالا برای صعود باید الجزیره را در تهران شکست دهد. پرسپولیس که در ۴ دیدار قبلی لیگ قهرمانان آسیا دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود در این دیدار بدون کاپیتان خود سید جلال حسینی پای به میدان گذاشت و نتوانست استحکام گذشته را نمایش دهد. پرسپولیس هر چند که در نیمه اول با تک گل علی علیپور پیروز به رختکن رفت ولی در نیمه دوم نتوانست این برتری را حفظ کند و دو بار روی اشتباهات مدافعین دروازه‌اش باز شد. پرسپولیس در دقایق پایانی توسط گادوین منشأ از روی نقطه پنالتی به گل رسید و در شرایطی که آماده کسب یک نتیجه تساوی شیرین شده بود در آخرین دقیقه وقت تلف شده دروازه‌اش باز شد. از جمله نکات این بازی مصدومیت کمال کامیابی نیا بود که نتوانست بازی را ادامه دهد. با این نتیجه پرسپولیس در بازی برگشت محکوم به پیروزی است و در صورت برتری با نتیجه یک بر صفر یا دو بر یک به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

تعویض‌های نه چندان موفق

برخلاف گذشته این بار برانکو نتوانست از بازیکنان تعویضی خود به نتیجه دلخواه دست یابد. سرمربی سرخپوشان در بازی مقابل الجزیره امارات گادوین منشأ، بشار رسن و شایان مصلح را به عنوان نفرات تعویضی راهی بازی کرد. هرچند گادوین منشأ زننده یکی از گل‌های تیمش در این بازی لقب گرفت اما ثبت این گل از روی نقطه پنالتی نمی‌تواند نشانه خوبی باشد. این مهاجم نیجریه‌ای که فرسنگ‌ها با ایده آل ابتدای فصل فاصله گرفته، نمایش ناامید کننده‌ای از خود در این جدال به جا گذاشت تا نشان دهد چرا برانکو اصرار به نیمکت نشینی‌اش دارد. بشار رسن نیز که این روزها مشکلات خانوادگی و بستری شدن مادرش در بیمارستان از نظر روحی روی او تأثیر گذاشته، از آخرین نمایش موفقش در خاطر هواداران، مدت‌ها فاصله گرفته است. او نیز در مدت کوتاهی که به میدان رفت نتوانست عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد و این برخلاف نمایشی است که این بازیکن در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا و در همین مقطع از خود به جا گذاشت و ناجی سرخپوشان برای صعود شده بود. شایان مصلح نیز مدت زمان کوتاهی برای حضور در بازی به دست آورد و در پست غیرتخصصی لمس توپی نداشت تا بتوان از او به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در جمع تعویضی‌های برانکو نام برد.

نمایش ناامید کننده بیرانوند

علیرضا بیرانوند سنگربان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی که در مرحله گروهی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا در پنج بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشت، در مصاف با الجزیره در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی ۳ گل از حریف دریافت کرد تا پنجمین شکست پرگل خود را در این رقابتها تجربه کند. این دومین بازی بود که بیرانوند در دیدار با تیم‌های اماراتی در این کشور ۳ گل دریافت کرد؛ بیرانوند پیش از این همراه با نفت تهران برابر العین امارات متحمل شکست ۳ بر صفر شده بود و بعد از آن هم به عنوان دروازه بان پرسپولیس، ۴ بازی مغلوب حریفان شده که شکست‌های این دروازه بان در پرسپولیس حداقل با ۳ گل رقم خورده است. به طور کلی، عملکرد بیرانوند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ آماری بسیار ضعیف‌تر از بازی‌های او در لیگ برتر است. بیرانوند اگر قصد دارد دروازبان اول ایران در رقابت‌های جام جهانی باشد باید در همین مدت کوتاه ضعف‌های خود را جبران کند زیرا اگر این اتفاق رخ ندهد او نه تنها لیگ قهرمانان بلکه پیراهن شماره یک تمی ملی را نیز از دست خواهد داد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *