در نبرد حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر: تراکتورسازی برد یا ذوب آهن باخت؟

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم بر حساسیت و جذابیت رقابت‌های لیگ برتر افزوده می‌شود و تیم‌های بالای جدول برای دستیابی به عنوان قهرمانی تلاش مضاعفی دارند. در بیست و پنجمین هفته رقابت‌های دو همسایه دیوار به دیوارجدول، شاهد دیدار حساس و جذاب تراکتورسازان تبریز و ذوب آهن اصفهان بودیم که با تلاشی گسترده، بازی جذابی را به نمایش درآوردند؛ البته تنها چیزی که از هم اکنون می‌توان با درصد اطمینان بالا پیش‌بینی کرد این است که قهرمان لیگ پانزدهم به احتمال زیاد یکی از پنج تیم استقلال و پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، تراکتورسازی و ذوب آهن اصفهان است؛ اما گفتن اینکه کدامیک از این پنج تیم به این مهم دست پیدا خواهد کرد، آسان نیست؛ دلیل آن هم کاملا واضح و آشکار است.
تراکتور ۲، ذوب آهن ۱
اما در مهم‌ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم تراکتور سازی تبریز با حساب ۲ بر ۱، تیم مدعی و بالانشین ذوب آهن اصفهان را شکست داد تا با این پیروزی با ارزش و با کسب ۴۱ امتیاز به رده چهارم جدول مسابقات صعود و ذوب آهن به رده ششم سقوط کند. با سوت آقای بنیادی‌فر، بازی محتاطانه دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن که از دو مربی بادانش و مطرح فوتبال کشورمان برخوردار هستند آغاز شد و در همان لحظات آغازین در دقیقه ۳ بازی فرزاد حاتمی در یک موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت و درشرایطی که با محمد رشید مظاهری تک‌به‌تک شده بود، از فاصله ۶ متری ضربه محکمی به توپ وارد کرد که با واکنش بی‌نظیر دروازه‌بان شجاع و بی باک ذوب آهن که با شهامت خود را در مسیر توپ قرارداده بود، مواجه گردید و توپی که می‌توانست در کنج دروازه جای بگیرد، پس از برخورد به صورت مظاهری دفع شد. بدون اغراق باید اذعان کنیم که محمدرشید مظاهری، دروازه‌بان جوان و آتیه‌دار بارها ناجی دروازه ذوب آهن در این بازی شد و یکی از بهترین‌های دو تیم بود. به هرحال در بازی کسل‌کننده و نه‌چندان جذاب نیمه اول، توپی از خط دروازه نگذشت و گلی به ثمر نرسید.
نیمه دوم، نیمه جذاب
نیمه دوم با برتری نسبی شاگردان قلعه‌نویی دنبال شد که معلوم بود دستورات لازم و تأثیرگذاری را از کادر فنی دریافت کرده و با تاکتیک جدیدی به میدان آمده بودند و عملکرد بهتری نسبت به شاگردان یحیی گل‌محمدی داشتند. با این حال در دقیقه ۵۹ الکساندر کارلوس در محوطه جریمه روی کاوه رضایی مرتکب خطای پنالتی شد و مهدی رجب‌زاده
کاپیتان باتجربه ذوب آهن با ضربه‌ای حساب شده و مهارنشدنی دروازه تراکتورسازی را فروریخت؛ درهمین لحظه هم مرتضی تبریزی جایگزین احسان پهلوان شد و بازی ذوب آهن سرعت گرفت و حملاتی هم روی دروازه تراکتورسازی داشتند که دریکی از این پیشروی‌ها، روی ضدحمله با خطا بازیکن حریف را متوقف کردند؛ حدادی‌فر برای این خطا کارت زرد گرفت؛ بختیار رحمانی، بازیکن تعویضی قلعه‌نویی از فاصله دورو از روی ضربه ایستگاهی دروازه ذوب آهن را باز کرد و دو تیم ۱ ــ ۱ مساوی شدند. در دقیقه ۸۷ خالد شفیعی، دیگر تعویضی قلعه‌نویی که به جای سزار در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفته بود، با ضربه سر عالی و از یک زاویه بسته گل برتری تیم تراکتورسازان را به ثمر رساند و بازی ۲ بر ۱ به سود این تیم پایان یافت. ذوب آهن که در بازی رفت مقابل این تیم با اینکه
۴ بر ۱ عقب بود، به تساوی ۴ ــ ۴ دست پیدا کرده بود در بازی برگشت و در خانه مغلوب تراکتورسازان شد. با این تفاوت که در بازی رفت، تونی اولیور، مربی تراکتورسازی بود و در این بازی امیر قلعه‌نویی.
نکات جالب بازی
از نکات قابل ذکر اینکه دو هوادار متعصب و پر و پا قرص تیم تراکتورسازی که همراه شماری از هواداران وفادار این تیم آذری به ورزشگاه شهدای فولاد شهر آمده بودند، اولی از فرط ناراحتی گلی که ذوب آهن از پنالتی به دست آورد و دیگری با به ثمر رسیدن گل دوم تراکتورسازی ذوق‌زده و بیهوش شده بودند که هر دو با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
بهترین بازیکن این بازی محمدباقر مظاهری از تیم ذوب آهن، بختیار رحمانی و مهدی کیانی از تیم تراکتورسازی تبریز بودند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *