در هفته پایانی نیم فصل لیگ برتر (جام خلیج فارس) :باد، نوار پیروزهای ذوب آهن را قطع کرد

اصغر قلندری

در هفته پایانی تیم فصل لیگ برترفوتبال باشگاه‌های کشور، تیم‌های ذوب آهن اصفهان وپدیده خراسان در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی ۱ ــ ۱ رضایت دادند. تیم جوان شده، پرانرژی و با تکنیک ذوب آهن اصفهان که پس ازکنارگذاشته شدن یحیی گل محمدی توسط مجتبی حسینی هدایت ورهبری می‌شود، با بهره گیری از دانش این مربی جوان، بعد ازچند پیروزی متوالی درهفته های اخیر، درروزسردی که با وزش باد شدیدی همراه شده بود، درمصاف با تیم پرتحرک پدیده خراسان با نتیجه تساوی ۱ ــ ۱ متوقف شد.

نیمه نخست

شاگردان مجتبی حسینی با شروع بازی، فشار بی امانی را روی دروازه پدیده آوردند و بارها با نمایشی از فوتبال تهاجمی وبازی متما یل به گلزنی، شهاب گردان دروازه بان شایسته پدیده رابه واکنش واداشتند. اما علیرغم بازی خوب خود درنیمه اول به گلی دست نیافتند!

نیمه دوم

ذوب آهنی‌های اصفهان که برخلاف همیشه، وبرای دومین بار لباس سرمه‌ای با حاشیه‌های قرمز را به تن کرده بودند، با شروع نیمه دوم فشاربیشتری را روی تیم یکدست سفید پوش پدیده آوردند وموفق شدند دردقیقه ۵۶ با ضربه سرجری ریکاردوبنگستون گل اول این بازی را به ثبت برسانند. البته روی اشتباه مرتضی منصوری که آفساید را پرکرده بود و بعد از زدن ضربه مهاجمان ذوب آهن به توپ، با عقب نشینی وا نمود کرد بنگستون درآفساید قرارداشته وگل مردود است اما کمک داور به درستی تشخیص داد و آفساید اعلام نکرد. جری بنگستون که با بینایی خود را از کمند آفساید رها کرده بود بدون مزاحمی پیش رو وتک به تک شدن با شهاب گردان با استفاده ازقا مت بلند خود توپ را با ضربه سروارد دروازه پدیده کرد. ولی دیری نپائید که سفید پوشان پدیده که وزش با د درنیمه دوم به سودشان درحا ل وزیدن بود، با نقشه تمرین شده‌ای، از جناح راست خودرا به محوطه جریمه زمین ذوب آهن نزدیک کردند وبا استفاده ازاشتباه جبران ناپذیر محمد رشید مظاهری دروازه بان خوب وبا تجربه ذوب آهن که ازدروازه فاصله زیادی گرفته بود، به گل تساوی دست پیدا کردند. این گل دردقیقه ۶۹ توسط مرتضی منصوری به ثمر رسید تا با ثبت این گل برای پدیده، اشتباه خود که باعث شده بود تا ذوب آهن به گل برسد را جبران کند.

 حاشیه‌های بازی تیم‌های پدیده وذوب آهن

– ۲۰۰ نفراز هواداران و ۴۰ نفراز عوامل اجرایی وبرگزاری مسابقات و پرسنل ذوب آهن که با مساعدت سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن وهمت کانون هواداران این تیم برای تشویق وزیارت مرقد مطهر امام رضا «ع» به مشهد سفرکرده بودند، در ورزشگاه ثامن مشهد حضور پیدا کرده و با شور و شوق خاصی به تشویق تیم محبوشان پرداختند.

– هواداران ذوب آهن در جریان بازی ذوب آهن و پدیده با سر دادن شعار Happy Christmas هپی کریسمس) آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی وعید میلاد مسیح «ع ‌» که مصادف است با ۲۵ دسامبررا به جری ریکاردو بنگستون تبریک گفتند.

– قضاوت این بازی را محمد رضا فغانی، فرزند علیرضا فغانی داور بازی فینال مسابقات جهانی، بر عهده داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *