دنیزلی در حوالی تبریز

هامون رشیدیان

تراکتورسازی تبریز بعد از ادامه ناکامی‌های یحی گل محمدی تصمیم گرفته تا سرمربی جدیدی را برای این تیم برگزیند. تجربه موفق برانکو در پرسپولیس و شفر در استقلال تبریزی‌ها را به این فکر انداخته که آنها هم یک مربی شناخته شده خارجی درا در کادر فنی تیمشان داشته باشند. نام‌های متعددی در این مدت مطرح شده اما نام مصطفی دنیزلی در این مدت بیش از بقیه به گوش می‌رسد. البته تأیید مذاکرات از سوی خود دنیزلی هم مزید بر علت شده تا خیلی‌ها از الان دنیزلی را سرمربی پرشورهای تبریزی بدانند. البته در این خصوص گفته می‌شود که مبلغ درخواستی دنیزلی بسیار بالا است و نمایندگانی که برای مذاکره با او به ترکیه سفر کرده‌اند درصدد هستند تا رقم را پایین بیاورند.

تأیید مذاکرات

دنیزلی شنبه شب در یکی از شبکه‌های ترکیه با تأیید مذاکراتش با تراکتورسازی گفت: بله، هفته گذشته مذاکرات با حضور علی گل تکین (دستیار دنیزلی در پاس) انجام شد، او هم فوتبال ایران را خوب می‌شناسد. نمایندگان باشگاه تراکتورسازی به ترکیه سفر کردند و مذاکراتی انجام دادیم. مذاکرات ما خوب پیش رفته اما هنوز چیزی قطعی نیست و طی روزهای آینده همه چیز مشخص می‌شود. دنیزلی درباره شناختش از تراکتورسازی عنوان کرد: تراکتورسازی تیمی محبوب در شهر تبریز است و این شهر هم مردمانی با زبان ترکی دارد. تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. البته این تیم نسبت به دورانی که من در ایران حضور داشتم بسیار پیشرفت کرده است. آن زمان تراکتور در لیگ یک بود اما الان قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد و یکی از بهترین تیم‌های ایران محسوب می‌شود. وی افزود: مدیرعامل باشگاه آجورلو دوست من است که قبلاً در پاس با هم کار کردیم و آدم خوبی است. او الان مدیر تراکتورسازی شده و این پیشنهاد را مطرح کردند.

چالش جذب مربی خارجی در تراکتورسازی

البته تراکتور سازی علاوه بر دستمزد با چالش بزرگتری برای جذب دنیزلی روبروست. طبق آیین نامه ورزشی ستادکل نیروهای مسلح تیم‌های نظامی حق استخدام مربی خارجی ندارند و باید دید آیا مسئولان تراکتورسازی در صورتی که بر سر جذب دنیزلی به جمع‌بندی برسند آیا می‌توانند این مربی نامدار را به ایران بیاورند یا خیر. البته تجربه نشان داده که مدیران تراکتور دور زدن قانون را خوب بلندند و این باشگاه در طی سال‌های اخیر با انواع و اقسام روش‌های عجیب و غریب قوانین فوتبالی را دور زده است. یکی از نمونه‌های بارز این قوانین پرداخت دستمزدهای کلان به فوتبالیست‌های سرباز است که حالا از جنجال‌های این روزهای فوتبال کشور به شمار می‌رود. بر اساس قانون تیم‌های نظامی حق پرداخت دستمزد به بازیکنان سرباز خود ندارند و در نهایت می‌توانند همان مبلغ حقوق سربازی را به بازیکنان پرداخت کنند اما تراکتور با دور زدن این قانون و پرداخت مبالغی کلان در قالب پاداش تا اینجا موفق شده این قانون مهم را دور بزند. این ماجرا البته بی واکنش هم نبوده و مدیرعامل بسیاری از تیم‌ها از جمله ذوب آهن بارها به این موضوع اعتراض کرده‌اند و در برنامه هفته گذشته نود هم این ماجرا بازتاب زیادی داشت به گونه‌ای فردوسی پور قول داد مفصلاً به این موضوع بپردازد.

با این حال تراکتور سازی همواره از تیم‌های محبوب ایران بوده است و طرفداران بسیاری دارد اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر بی قانونی باشد و همه تیم‌های فوتبال ایران باید در مقابل قانون برابر باشند. هر چند آمدن دنیزلی به فوتبال ایران به جذابیت و احتمالاً بالا رفتن کیفیت لیگ کمک می‌کند اما امیدواریم این موضوع با دور زدن قانون و ماجراهای پشت پرده همراه نباشد. تجربه ثابت کرده تیم‌هایی که به هر نوع دست به چنین کارهایی زده‌اند نه تنها به موفقیت نرسیده‌اند بلکه در ادامه با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *