دو اصفهانی در جمع برترین‌های والیبال

دو بازیکن ارزنده والیبال اصفهان، به عنوان برترین والیبالیست‌های ایران در سال ۹۴ انتخاب شدند. در عصر طلایی والیبال جمهوری اسلامی ایران
مائده برهانی و شبنم علیخانی، بازیکنان نامدار و ارزنده تیم والیبال ذوب آهن اصفهان از سوی کمیته فنی فدراسیون والیبال ایران به عنوان برترین والیبالیست‌های کشورمان درسال ۱۳۹۴ برگزیده شدند.

تشکیل کلاس ارتقای داوری والیبال بانوان اصفهان
یک دوره کلاس ارتقای داوری سه به دو بانوان با حضور ۲۵ نفر از داوران اقصی نقاط استان، در اصفهان برگزار شد. در این کلاس که مدرس آن ملیحه نوری، مدرس رسمی فدراسیون ایران بود، شرکت‌کنندگان طی پنج روز با آشنایی قوانین نوین داوری و گذراندن مراحل تئوری و عملی به دریافت گواهینامه نایل شدند که پس از تایید فدراسیون موفق به دریافت کارت داوری درجه دو خواهند شد. شرکت‌کنندگان در این کلاس عبارت بودند از خانم‌ها: مینا کارخانی، نوشین صابرعلی فرشته یوسفی، معصومه سلیمانی، طیبه خورشید، آسیه گودرزی، فاطمه فتاحی، نگارمالکی، فاطمه اخلاقی شکیبا رحمتی، فرانک صادقی، شقایق سلحشوری مهنازساعی‌فر، سمانه یزدانی، فرشته عابدی، زینب قایدی، خاطره قاری، سیما سنایی، مریم قدیریان مهسا محمدی‌فر، زینب پناهی، شیوا خمسه، شهره بیع، افسانه شومالی و فرزانه معین.

سپاهان در غیاب کاپیتان یاغی در تهران
مدافع عنوان قهرمانی دیروز در شرایطی راهی تهران شد که کاپیتان یاغی خود را به همراه نداشت. محرم نویدکیا بعد از درگیری لفظی که با سرمربی کروات سپاهان داشت، در لیست مسافران تهران برای بازی با استقلال قرار نگرفت تا اصفهانی‌ها همچنان دستخوش بحران‌ها و اختلافات داخلی باشند.
محرم که در سفر به ازبکستان هم به بهانه مصدومیت در لیست بازیکنان قرار نگرفت، در مجموع فصل پرحاشیه‌ای را در آخرین سال‌های بازیکنی‌اش تجربه کرد تا همزمان با این اتفاقات، مدافع عنوان قهرمانی یکی از بدترین فصل‌های خود در تاریخ لیگ برتر را به ثبت برساند.

 

«شوماخر» زنده می‌ماند؟
شرایط میشاییل شوماخر همچنان بحرانی است و روند بهبودی او به کندی در حال پیشرفت است. از زمانی که در سال ۲۰۱۳ میشاییل شوماخر دچار حادثه شد، اخبار کمی درباره وضعیت جسمانی او منتشر شده است. او از کما خارج شده است و در ویلای خانوادگی‌شان مراحل بهبودی را طی می‌کند. طی آخرین اخباری که از وضعیت بیماری این اسطوره اتومبیلرانی منتشر شده است، وضعیت جسمانی او همچنان بحرانی گزارش شده و روند بهبودی او نیز به کندی در حال پیشرفت است. شوماخر در حال حاضر توانایی حرکت ندارد و نمی‌تواند صحبت کند. همچنین تیمی متشکل از ۱۵ پزشک در ویلای خانوادگی این قهرمان اتومبیلرانی مشغول درمان او به صورت شبانه‌روزی هستند. در حال حاضر هفته‌ای ۱۵۰ هزار دلار برای درمان این قهرمان اتومبیلرانی هزینه می‌شود و هنوز او به بهبودی نرسیده است و میزان آگاهی او از اطراف نیز بسیار محدود است. دکتر پیتر هاملین متخصص تیم قبلی درمان شوماخر عنوان کرده بود او به بهبودی کامل نخواهد رسید و وضعیت او بهتر نخواهد شد مگر اینکه معجزه‌ای برای او در آینده رخ دهد.

بازگشت رائول گونزالس
به رئال مادرید
رائول گونزالس، یکی از بازیکنانی خواهد بود که روز ۵ ژوئن در مسابقه «CorazonClassicMatch» که در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد، حضور خواهد داشت. رائول گونزالس به رئال باز خواهد گشت؛ اما این بار به عنوان یک پیشکسوت. چند ماه پس از خداحافظی این اسطوره از دنیای فوتبال، او برای حضور در ششمین دوره از مسابقه ملقب به کلاسیک قلب‌ها که هر ساله در مادرید برگزار می‌شود، پیراهن رئال را بر تن خواهد کرد.

روند بهبودی رونی ایده آل است
سرمربی منچستریونایتد از روند بهبودی کاپیتان تیمش ابراز رضایت کرد و تاکید داشت که او می‌تواند به زودی به ترکیب تیم بازگردد. به نظر می‌رسد که وین رونی، کاپیتان منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس، رفته‌رفته به آمادگی نزدیک می‌شود و این خبر خوبی برای هواداران منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس محسوب می‌شود. رونی که از روز سیزدهم ماه فوریه به علت مصدومیت در دیدار یونایتد مقابل ساندرلند به میدان نرفته است، امیدوار است تا قبل از آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ به آمادگی صددر صد برسد.

رقابت آنچلوتی و گواردیولا
سرمربی آتی بایرن خواهان جذب مدافعی است که پپ گواردیولا هم دوست دارد او را برای منچسترسیتی بخرد. رسانه‌های آلمانی ادعا کردند کارلو آنچلوتی به جذب ایمریک لاپورته از تیم اتلتیکو بیلبائو علاقه‌مند است. این پدیده ۲۱ ساله چندی است که در عرصه فوتبال اروپا مطرح شده و کارلتو در نظر دارد از او در کنار جروم بواتنگ در دفاع میانی استفاده کند. «بیلد اشپورت» نوشت: زوج بواتنگ-لاپورته راه‌حل موردعلاقه آنچلوتی برای خط دفاعی است. مقامات بایرن دو سال قبل تصمیم داشتند این بازیکن فرانسوی را که آن زمان بسیار مورد توجه پپ گواردیولا قرار گرفته بود به خدمت بگیرند؛ اما این انتقال با شکست روبه‌رو شد. حال رسانه‌های اسپانیایی هم فاش کرده‌اند که اواخر فوریه لاپورته با مدیر منچسترسیتی دباره ترانسفر به این باشگاه انگلیسی به توافقات اولیه دست یافته است.

چلسی در اندیشه جذب هیگواین
روزنامه‌های ایتالیا مدعی شدند که باشگاه چلسی
پیشنهادی ۶۰ میلیون یورویی برای جذب هیگواین ارایه کرده است. مهاجم آرژانتینی در طول فصل جاری در ۳۱ بازی برای تیمش، ‌۳۰ گل به ثمر رسانده و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. تیم‌های بزرگی مثل بایرن مونیخ خواهان جذب او هستند و حال روزنامه‌های امروز ایتالیا مدعی شدند که آنتونیو کونته نیز خواهان حضور هیگواین در چلسی است. در حقیقت پیشنهاد چلسی حدود ۶۰ میلیون یوروست و رقم درخواستی ناپولی برای هیگواین، ۹۰ میلیون یورو که البته بعید است تیمی حاضر به پرداخت چنین رقمی شود.
تصمیم ینس لمان
برای بازگشت به فوتبال
سنگربان سابق تیم ملی آلمان درصدد بازگشت به عرصه فوتبال است. ینس لمان که در حال حاضر برای شرکت در مراسمی مربوط به صنعت و تکنولوژی در پاریس به سر می‌برد، در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی از تمایلش برای بازگشت به عرصه فوتبال خبر داد و گفت: «فوتبال همه چیز به من داده و در شکل‌گیری شخصیتم نقش بسزایی داشته است. حالا جا دارد جبران کنم و ببینم می‌توانم کاری برای نسل جدید انجام دهم یا خیر که این در نوع خود یک چالش است.» این پیشکسوت ۴۸ساله که سال‌ها حراست از دروازه تیم ملی آلمان را بر عهده داشت و به‌تازگی مدرک مربیگری گرفته است، افزود: «چنانچه زمان آن فرابرسد دوست دارم به عنوان مربی کار کنم؛ اما پیشنهاداتی که گه‌گاه به من ارایه می‌شود همه برای پست مدیریت ورزشی است. به هرحال خیلی مشتاقم که اگر بشود به فوتبال بازگردم؛ شاید حتی در یک کشور خارجی.»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *