ذوب آهن درجمع مدعیان

اصغرقلندری

سپاهان دربازی شهرآورد نمایشی خوب ومقتدرانه ای را در ابتدای نیمه اول آغازکرد تا هواداران پر شمار خودرا امیدوارکند، اما برخلاف روند بازی دردقیقه ۱۱ دروازه‌اش توسط میلاد فخرالدینی بازشد.

بازی درگیرانه وتاکتیکی خاص با مدیریت هافبک‌های بازی ساز و تغذیه مناسب مهاجمان وهدایت اصولی توپ ازفاز تدافعی به فاز تهاجمی ازجمله ویژگیهای فوتبال دوتیم اصفهانی بود که سهم شاگردان کرانچار درنیمه نخست بیشتربودکه مدافعان بلند قامت ذوب آهن با ضربات سر در دفع توپ‌ها موفق ترعمل کردند، مضاف به اینکه محمد رشید مظاهری بارها ناجی دروازه ذوب آهن شد به ویژه درجریان بازی نیمه اول و دقایق پایانی نیمه دوم که بارها راه نفوذ توپ‌ها به دروازه را بسته بود.

دیدارجذاب وتماشایی ذوب آهن وسپاهان در شهرآورد شصت ودوم که به میزبانی فولاد سپاهان ازجهاتی مختلف قابل بررسی وتحلیل است، به خصوص بازی هوایی وارسال های بلندی که هیچ گاه نتیجه نداد. فارغ ازنتیجه حاصله باید به ضعف‌ها وفراز ونشیب بازیکنان دوتیم توجه و دقت ویژه‌ای به عمل آید تا در رقابتهای برون مرزی کمتر دچارلغزش شوند.

سپاهان

جا دارد کادرفنی به ویژه آقای کرانچارمعایب خط دفاعی سپاهان را باید با تیزبینی بیشتری نگاه کند، زیرا به نظرمی رسد عمق دفاع سپاهان نیاز به ترمیم اساسی دارد وجدا از حضورعزت پورقازو مهدی یزدانی می‌بایستی به انتخاب یک هافبک دفاعی مطمئن همت گمارند. ضمن اینکه باید دو دفاع کناری این تیم دراموردفاعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

مهدی شریفی و ساسان انصاری که عمدتاً دل به نفوذ بسته بودند که بارها هم دروازه مظاهری را مورد تهدید جدی قراردادند اما مظاهری دروازه بان چالاک با واکنش وعکس العمل های عالی نه تنها مانع گلزنی مهاجمان سپاهان شد که نشان داد به ندرت گل مفت می‌خورد.

ذوب آهن

و اما ذوب آهن پس ازتغییر وتحولات در حوزه کادرفنی و به خدمت گرفتن «ادن حسنی» بازیکن بلغاری درنیم فصل دوم که بازیها فرسایشی وسنگین تردنبال می‌شود، برای رسیدن به رده بالاتر و قرارگرفتن درزمره تیم‌های مدعی وکسب سهمیه آسیا، امیدوارترگام برمی‌دارد وبا پیروزی دو بر یک در بازی شهرآورد با ۲۹ امتیازاز رده هفتم به رده چهارم صعود کرد.

ذوبی‌ها به رغم بازی تدافعی درشروع نیمه اول با استفاده ازغفلت مدافعان سپاهان در دقیقه ۱۱ با ارسال خوب مرتضی تبریزی وضربه سرمیلاد فخرالدینی به گل برتری رسیدند وبا ارائه یک بازی منطقی نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن رفت ونیمه دوم را با قراردادن مهدی رجب زاده کارکشته وکاپیتان پر تجربه وطراح خط میانی درترکیب ازلاک دفاعی بیرون آمد وتاکتیک تهاجمی را پیش گرفت تا ازگل برتری رامحافظت کند. ضمن اینکه خط دفاعی ذوب آهن نیز با تلاش چشمگیر وحید محمد زاده ومحمد نژاد مهدی که روی ارسال‌های بلند سپاهانی‌ها به خوبی با زدن ضربات سر قابل اعتمادودرنهایت حضورموفق مظاهری دردرون دروازه ضریب اطمینان خود را افزایش داده بودند.

گل دوم ذوبی‌ها که بازهم ازتفکرات غلط خط دفاعی واشتباه محض پورقاز توسط مرتضی تبریزی سازنده گل اول ومهاجم تیز پای ذوب آهن دردقیقه ۸۷ امیدهای سپاهانی را برای رسیدن به گل تساوی و احتمالاً گل پیروزی تبدیل به یاس کرد وآه ازنهاد هواداران سپاهان برآمد که بیش از ۱۵ هزارنفر در یک هوای سرد به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند، اما درحالی که می‌رفت ذوب آهن با برد دوبر صفر انتقام باخت دوبرصفربازی رفت رابگیرد مدافع این تیم درمحوطه جریمه روی ساسان انصاری مرتکب پنالتی شد که خود انصاری با یک ضربه مهار نشدنی توپ را به کنج دروازه ذوب آهن هدایت کرد ویک گل از دو گل خورده سپاهان را جبران کرد.

از نگاه نگارنده بهترین بازیکن این دیدار مرتضی تبریزی بود که پاس گل اول راداد و زننده گل دوم ذوب آهن شد.

گفتنی است که دوتیم ذوب آهن وسپاهان ۶۲ باردررقابت های لیگ برتروجام حذفی باهم دیدار کرده‌اند که ۳۴ باردرلیگ برتربوده که ۱۵ بارسپاهان ۱۱ بار ذوب آهن به پیروزی رسیدند و ۸ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *