راه سخت صعود

بردیا عباس زاده

دو تیم استقلال و تراکتورسازی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت. سیآاستقلال در حساس‌ترین دیدار نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان فینالیست سال گذشته این رقابت‌ها خواهد رفت. آبی پوشان تهرانی تا کنون در هفت دوره با تیم‌های عربستانی همگروه بوده و ۱۴ دیدار را برابر آنها برگزار کرده است. از این تعداد بازی، استقلال ۱۳ بار در مرحله گروهی با نمایندگان کشور عربستان مصاف داشته و تنها یک بازی در مرحله یک هشتم را برابر الشباب عربستان بازی کرد و شکست خورد. آبی پوشان تهرانی روز سه شنبه پانزدهمین بار رو در روی تیمی از عربستان سعودی بازی خواهد کرد. استقلال تا کنون با تیم‌های الهلال، الاتحاد، الشباب، التعاون، النصر و الاهلی از کشور عربستان بازی کرده است. آبی پوشان در مصاف با تیم‌های عربستانی تنها یک بار به تساوی رسیده است. استقلال در تمامی دیدارهایی که در خانه حریفان عربستانی به میدان رفته، در باز کردن دروازه میزبان موفق بوده و هیچ گاه بدون گل زده میدان را ترک نکرده است. ۷ شکست، ۶ پیروزی و یک مساوی حاصل کار استقلال در مصاف با تیم‌های عربستانی بوده است. در دیدار روز سه شنبه، استقلال به حکم قرعه میزبان بازی است؛ آبی پوشان پایتخت در ۷ بازی که میزبان تیم‌های عربستانی بودند، ۳ مقابل این تیم به برتری دست یافته و دو بار هم مغلوب شدند. استقلال برای سومین بار با الهلال همگروه شده است؛ در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا که بازیها به صورت متمرکز برگزار می‌شد، استقلال در امارات با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به الهلال واگذار کرد. هدایت استقلال در آن بازی بر عهده هموطن سرمربی فعلی این تیم، یعنی رولند کخ، بود. استقلال در آن بازی در حالی که با نتیجه ۲ بر یک از حریف پیش بود، در کمتر از چند دقیقه مقهور قدرت گلزنی پاتریک سوفو شد و بازی را واگذار کرد. یدالله اکبری و علی سامره گلزنان استقلال بودند، و پاتریک سوفو هم برای الهلال هت تریک کرد. در فصل ۲۰۱۳، استقلال در خانه الهلال موفق شد با ارائه یک بازی تماشایی، این تیم را شکست دهد. الهلال با گل الدوساری از استقلال پیش افتاد اما دو گل پژمان منتظری و آرش برهانی در دقایق ۸۰ و ۸۶ پیروزی را برای آبی پوشان تهرانی به ارمغان آورد. البته در دیدار برگشت الهلال در ورزشگاه آزادی جبران کرد و استقلال را با یک گل شکست داد. امیر قلعه نویی در این دو دیدار سرمربی استقلال تهران بود.

تراکتورسازی تبریز- الغرافه قطر

تراکتورسازی تبریز در هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه قطر می‌رود. به جز تقابل جذاب مهدی طارمی و تراکتورسازی این بازی برای پرشورهای تبریز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تراکتورسازی که در هفته اول با یک گل مغلوب الاهلی عربستان شد، با هدف رسیدن به اولین پیروزی و ۳ امتیاز بازی است؛ ساغلام در این دیدار تلاش می‌کند تا به نخستین برد آسیایی خود همراه با تراکتورسازان دست یابد و اولین پیروزی سرخپوشان تبریزی در برابر تیم‌های قطری را جشن بگیرد. تراکتورسازی در ادواری که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، ۴ بار به مصاف تیم‌های قطری رفته اما هرگز موفق به شکست آنها نشده است. در فصل ۲۰۱۳، تیم تبریزی در مرحله گروهی به مصاف الجیش قطر رفت؛ دیدار دو تیم در مرحله رفت در کشور قطر به تساوی ۳ بر ۳ رسید، اما تراکتورسازی بازی برگشت را در خانه به حریف واگذار کرد و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. در سال ۲۰۱۴، لخویا همگروه تراکتورسازی بود که باز هم بازی رفت در کشور قطر برنده‌ای نداشت و بازی بدون گل خاتمه یافت اما لخویا در تبریز موفق شد با یک گل به برتری دست یابد.

تراکتورسازی این بار با مربی ترک تبار خود تلاش می‌کند تا ضمن کسب اولین پیروزی در این رقابتها، برای نخستین بار مقابل نمایندگان قطری به پیروزی دست یابد. تراکتورسازی پیش از این هیچ گاه با الغرافه بازی نکرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *