رسوایی فرانسه با حمایت از منافقان

نفیسه الله دادی

ظاهرا باید گفت فرانسه، مقر منافقان است. قرار است چند روز دیگر دوباره گردهمایی عناصر گروهک تروریستی منافقان در فرانسه برگزار شود.
با توجه به کارنامه سراسر جنایت و خشونت‌ورزی این گروهک تروریستی و به شهادت رسیدن حدود ۱۷ هزار ایرانی توسط اعضای آن، صدور مجوز برگزاری میتینگ به آن‌ها از سوی دولت فرانسه، اقدامی تعجب‌برانگیز است که هرساله تکرار می‌شود. این اقدام فرانسه بیانگر حمایت آن از منافقان است که با اعتراضات مقامات ایرانی همراه بوده است؛ اما فرانسه دست از این رسوایی برنمی‌دارد.
تروریسم‌پروری فرانسه آن هم از نوع منافقان، اقدامی ضدایرانی است که چندان با قواعد حقوق‌ بشردوستانه سازگاری ندارد، اما بارها توسط فرانسه تکرار می‌شود.
در سال ۲۰۰۱ انگلیس٬ سازمان مجاهدین را در لیست گروهک‌های تروریستی‌ قرار داد و فعالیت‌های آن را در لندن ممنوع کرد. همچنین اتحادیه اروپا هم منافقان را در لیست تروریستی قرار داد. در ادامه کار با سرنگونی صدام در عراق و بازگشت اعضای ارشد سازمان به پاریس، مریم رجوی و حدود ۱۷۰ نفر از سران سازمان در سال ۸۲ توسط نیروهای امنیتی فرانسه بازداشت و در دادگاه‌ محاکمه شدند؛ اما پس از چندی با آزادی آن‌ها موافقت شد.
در این برهه منافقان با لابی‌گری در سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه کنگره آمریکا، زمینه خروج خود را از فهرست گروه‌های تروریستی فراهم کردند.
نکته جالب توجه آن است که فرانسه به عنوان اولین کشور اعلام کرد حاضر است به اعضای منافقان اردوگاه اشرف پناهندگی سیاسی بدهد و این اعلام آمادگی نشان داد مهد آزادی و حقوق‌ بشر چندان مشتاق به اجرای حقوق بشر نیست؛ بلکه حقوق بشر فقط ابزاری است برای اعمال قدرت و بازجویی از سایر دول.
دولت فرانسه پاسخی به این عمل نداده است؛ ولی این سکوت نشان می‌دهد مهد آزادی، یعنی آزادی فعالیت علیه دولتی با حاکمیت برابر.
جمهوری اسلامی ایران نیز در روابط خارجی خود با دقت همه اقدامات طرف مقابل را رصد می‌کند تا مبادا غافلگیر شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *