رقابت داغ روی نیمکت

دامون رشیدزاده

لیگ برتر امسال قطعاً در درون مستطیل سبز حسابی داغ خواهد بود. اما ورود چند مربی تازه نفس و جابجایی چند مربی سرشناس نفس جدال نیمکت‌ها را هم به اندازه درون زمین داغ خواهد کرد.

بازگشت جادوگر

مهم‌ترین خبر مربیگری امسال بدون شک مربوط به تیم نفت و ورود ستاره سال‌های نه چندان دور فوتبال به دنیای مربیگری است. علی کریمی پس از تجربه همکاری ناموفق با کیروش حالا به تیم نفت آمده تا در دنیای مربیگری محک جدی بخورد. قطعاً حضور جادوگر رقابت‌های امسال را تماشایی‌تر خواهد کرد. رقابت علی کریمی و حضور او در مقابل تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن و تراکتور سازی از جذاب‌ترین بازی‌های امسال خواهد بود.

ژنرال سبز پوش

امیر قلعه نویی با پذیرش مربیگری تیم ذوب آهن وارد یکی از بزرگترین چالش‌های دوران مربیگری‌اش شده است. قلعه نویی به عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر ایران بعد از فصلی نه چندان موفق در تراکتور سازی راهی تیمی شد که فلسفه متفاوتی در فوتبال دارد. ذوب آهن باشگاه بی حاشیه فوتبال ایران همواره با ثبات و استفاده از بازیکنان جوان و بومی شناخته می‌شده است. اما قلعه نویی در دوران مربیگری خود علاقمند به استفاده از ستاره‌ها بوده است. با آمدن قلعه نویی به این باشگاه ابتدا حدس زده می‌شد که ذوبی‌ها به دنبال تغییر رویکرد هستند اما حضور بی حاشیه ذوب آهن در بازار نقل و انتقالات نشان داد که اینبار قلعه نویی به دنبال تغییر رویکرد در مربیگری است. چالش جدید ژنرال قطعاً از جذابیت‌های امسال لیگ برتر خواهد بود.

قهرمانی و دیگر هیچ

بازگشت کرانچار به فوتبال ایران اتفاق خوبی است. حضور این مرد شناخته شده کروات بدون شک تیم سپاهان را دوباره در کورس قهرمانی قرار خواهد داد و این فصل با توجه به نقل و انتقالات پر شمار سپاهان این تیم به کمتر از قهرمانی راضی نخواهد شد. کرانچار در فصل پیش رو اگر چه با حمایت قاطع سپاهانی‌ها همراه خواهد بود اما تجربه مربیگری در اصفهان نشان داده که کوچکترین لغزش در این شهر شعارهای زنده باد مربیان را به شعارهای انتقادی تبدیل می‌کند. (اگر باور ندارید از عبدالله ویسی بپرسید) به همین دلیل کرانچار در رقابت‌های امسال باید در دو جبهه درون زمین و روی سکوها مبارزه کند. رقابت کرانچار با هم وطن سرشناس خود یکی از رقابت‌های جذاب این فصل خواهد بود.

امپراطور قرمزها

مربی قهرمان لیگ قبل امسال کار سختی را برای تکرار قهرمانی و همچنین قهرمانی در آسیا به عنوان اولین خواسته هواداران، پیش رو دارد. مرد با تجربه کروات با کنار گذاشتن چند ستاره تیم نشان داد که امسال قصد بازیکن سالاری ندارد و با کوچکترین نافرمانی‌ها برخورد خواهد کرد. برانکو در این فصل اما بیش از لیگ داخلی در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به برد دارد. قرمزها به شدت امیدوارند که این فصل با حضور او البته لشکری از بهترین بازیکنان ایران بتوانند از هفت خوان لیگ قهرمانان آسیا عبور کرد و جام آسیایی را بالای سر ببرند.

اثبات شایستگی

علیرضا منصوریان فصل گذشته نشان داد شایستگی نشستن بر روی نیمکت تیم بزرگی همچون استقلال را دارد. او اما در این فصل از اکثر رقبایش بیشتر تحت فشار خواهد بود. قهرمان شدن قرمزها در فصل گذشته باعث شده هواداران این تیم امسال به کمتر از قهرمانی راضی نشوند. در کنار این منصوریان این فصل توانسته بازیکنان بسیار سرشناسی را جذب کند و مانند فصل گذشته نمی‌تواند شکست‌ها را به گردن نداشتن بازیکن و یا نبود مهره‌های با تجربه بیندازد. منصوریان پس از شکست وحشتناک در آسیا در این فصل باید بتواند حتماً فاتح دربی‌ها باشد تا اندکی از غم آن شکست بزرگ کاسته شود. منصوریان با داشتن ستاره‌های با تجربه و البته چند بازیکن جوان فوق العاده این فصل تنها رویای بردن در سر دارد رؤیایی که با وجود برانکو، کرانچار، قلعه نویی، دایی، کریمی و چندین و چند مربی خوب دیگر بسیار سخت خواهد بود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *