روحانی درپی انتخاب روشی دیگر برای تعیین روسای دانشگاه‌هاست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور می‌خواهد تا انتخاب روسای دانشگاه‌ها به طریق دیگری نهایی شود و قرار است تا این روش نیز به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

 غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره الگوی مطلوب وحدت اصولگرایان پیرامون این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصولگرایان در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ناموفق نبودند و بنده تصور می‌کنم در این دوره با سازوکاری شبیه سازوکار دوره‌های گذشته و  جمع‌بندی تجارب ناموفق و نقاط ضعف می‌توانیم به وحدت برسیم.

وی درباره احتمال شکل‌گیری سازوکاری مشابه کمیته ۷+۸ گفت: ما تجربه موفق سه دوره انتخابات مجلس را داریم و اگر اصولگرایان به وحدت دست پیدا کنند امید پیروزی وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور نیز تصریح کرد: دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی را رئیس آن یعنی شخص رئیس‌جمهور تعیین می‌کند و وی مدتی است که در فکر است تا انتخاب روسای دانشگاه‌ها  به طریق دیگری نهایی شود و قرار است تا این روش نیز به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد  در صورت نهایی شدن مسلما انتخاب روسای دانشگاه‌ها به طریق دیگری پیش می‌رود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعیین  روسای دانشگاه‌ها با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مطلوب‌تر نیست؟ خاطر نشان کرد: بنده این موضوع را به لحاظ روش عرض کردم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره روش جدیدی که قرار است رئیس‌جمهور برای تصویب در شورا ارائه کند رای خود را می‌دهند و همچنین از حجت‌الاسلام روحانی درخواست کردند تا در این کار تسریع شود.”به نقل از خبرگزاری دانشجو”

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *