زرد پوشان سپاهان به بازی تساوی عادت کرده‌اند

اصغر قلندری

درپی ناکامی‌هایی که تیم صنعت نفت آبادان درچند هفته گذشته داشت و با انتقادات گسترده و اعتراض‌های فراوانی روبه رو بود، مسئولان این باشگاه ریشه دار و صاحب نام را واداشت تا دست به تغییراتی در کادر فنی بزنند و سکان رهبری این تیم را به فیروزکریمی بسپارند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، ازجمله تیم‌هایی است که همیشه زیبا و باتکنیک بازی کرده و به برزیل ایران لقب یافته است! این تیم در طول سال‌های اخیر نشان داده که در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی نسبت به بازی‌های خانگی داشته است زیرا در بازیهای خانگی تحت تأثیر هواداران خود قرارگرفته ونمی تواند به نتایج خوبی دست پیدا کند.! به همین خاطر عبداله ویسی سرمربی سپاهان با شناختی که از این تیم دارد و از طرفی تیمش درهفته های اخیر بازنده نبوده و توانسته است خود را تا رده چهارم جدول بالا بکش دبه سه امتیاز این بازی خانگی می‌اندیشید و امیدوارنه به مصاف فیروزکریمی و تیم صنعت نفت آبادان رفت. اما زرد پوشان سپاهان طرح روشنی برای شکست تاکتیک دفاعی این تیم آبادانی نداشتند و از طرفی حملات بی هدف را دنبال می‌کردند نتوانستند در مقابل این بازی سراپا تدافعی بیش از یک امتیاز به چنگ آورند.

سبک دفاعی فیروز کریمی

فیروز کریمی هم که کاملاً به شیوه بازی سپاهانی‌ها آشنایی داشت از ابتدا بازی تدافعی را در دستور کار قرارداده وحتی به ضد حمله‌ها نیز نیاندیشید تا سرانجام به خواسته‌اش رسید. به واقع با این شیوه بازی معادلات همتای خود را به هم ریخت.

کلکسیونی از اشتباه و سردرگمی

سپاهان اگر با همین روند پیش برود به یقین در پایان فصل نمی‌تواند سهمیه آسیا را به دست آورد! وقتی در بازی خانگی به راحتی سه امتیاز با ارزش را از دست می‌دهد مسلماً در بازی‌های بعد هم کار دشواری را پیش روخواهد داشت. ضمن اینکه دراین بازی هم با کلکسیونی از اشتباه وسردرگمی مواجه بود تا باورکنیم هنوزبه هماهنگی لازم تیمی نرسیده است. البته نا گفته نماند که دراین بازی فقط در نیمه نخست دوـ سه موقعیت برای گلزنی پیدا کرد که به همان دلیل نا هماهنگی تیمی فرصت‌ها ازدست رفت.

جای خالی بازیکنان گره گشا

سپاهان که در هفته گذشته هم با تساوی روبرو بود وبازیکنانش از روحیه چندان خوبی برخوردار نبودند و شجاع خلیل زاده را هم به دلیل محرومیت در اختیار نداشت نشان داد که احتیاج به یکی ـ دو بازیکن گره گشا برای گلزنی دارد. به هرحال سپاهانی‌ها که دوست نداشتند دراین بازی خانگی فرصت را از دست بدهند و درمقابل تیم خوش ترکیب صنعت نفت آبادان بازنده باشند وحتی به تساوی هم راضی نبودند با روی آوری به بازی تهاجمی و سرعت بخشیدن به بازی، نیمه اول سوار بر بازی شدند به ویژه هافبک‌ها دراین نیمه دقایق پرکاری را سپری کردند ولی در مجموع با مشگل گلزنی مواجه بودند و نتوانستند مزد تلاش خود را بگیرند ودر نهایت بار دیگر با تساوی بدون گل زمین بازی را ترک کردند.

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *