زیرساخت‌های بهداشتی – درمانی در استان کرمان مطلوب نیست

حدیث بابایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان حمیدرضا  رشیدی‌نژاد در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت:  دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیشترین حوزه کاری و مراجعه کننده را دارد.

وی‌ با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مرکز کرمان دارای  ۵۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۱ دانشکده و شش هزار دانشجو است گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان رئیس قطب هشت که شامل دانشگاه زاهدان، زابل، کرمان، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان است و متولی برنامه‌های راهبردی این دانشگاه‌ها در منطقه هشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه وسعت کار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان زیاد است گفت: زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های درمانی در استان کرمان ضعیف و از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار تخت بیمارستانی ۱/۵ درصد است افزود: متاسفانه این آمار در کل استان کرمان ۱/۱درصد است و در مناطق فقیر و کمتر توسعه یافته ۰٫۶ درصد است‌ که در سال گذشته اقداماتی انجام شده تا به متوسط کشوری نزدیک شویم.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از نظر سازمانی با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است گفت: عمده بودجه سازمان‌های دیگر استانی است اما بودجه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ملی است.

وی افزود: ۴۰ درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی جاری و ۶۰ درصد اختصاصی است که از محل درآمد اختصاصی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه شاید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به لحاظ وسعت کار و منابع نسبت به سایر دستگاه‌های استان جلوتر باشد گفت: به لحاظ کمبود کسری خدماتمان متناسب نیست.

حجت‌الاسلام علی عارفی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار کارمند در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان فعالیت دارند اظهار داشت: سراسر استان کرمان تحت پوشش نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره اینکه بودجه کل دانشگاه علوم پزشکی  استان کرمان هزار میلیارد تومان است تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان دارای هزار هیئت علمی، ۱۰ هزار دانشجو در سطح استان و ۶ هزار دانشجو در مرکز کرمان است.

وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی کرمان جزو بزرگترین دانشگاه‌های استان است افزود: مسئولیت برگزاری سفرهای عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان در کرمان برعهده دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

حجت‌الاسلام عارفی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود ۱۰۰ ائمه جماعت در واحدهای تحت پوشش علوم پزشکی کرمان فعالیت دارند گفت:  دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان آمادگی تعامل و همکاری با نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کرمان را دارند و امیدواریم این تعامل سبب توسعه سلامت در استان شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در منطقه و کشور خاطرنشان کرد:  این دانشگاه جزو دانشگاه‌های تیپ یک در سطح کشور است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *