سرخابی‌ترین روز فوتبال

هامون رشیدیان

انتظارها برای دربی ۸۴ به آخرین ساعت‌های خود رسیده است. استقلال و پرسپولیس دو رقیب دیرینه در مهمترین دیدار هر فصل ساعت ۱۵ امروز به مصاف هم خواهند رفت. ستاره‌های سرخ‌آبی امسال در شرایط جالب توجهی به مصاف هم می‌روند. فاصله امتیازی دو تیم ۱۳ است؛ نه این که نخستین بار است این اتفاق می‌افتد بلکه در بارهای قبل، یکی از دو تیم آشکارا وضعیت نابه‌سامانی داشته و هر بار هم که فاصله امتیازها زیاد بوده، نتیجه عجیبی رقم خورده است. سه بار تا به حال، فاصله امتیاز دو تیم در داربی زیاد بوده؛ استقلال، دو بار ۱۶ و یک بار ۱۴ امتیاز از حریف سنتی‌اش بیشتر امتیاز داشته اما در این سه بازی یک بار مساوی کرده و دو بار باخته است!

آبی‌ها

در حال حاضر آبی‌ها سوم جدول هستند و چهار برد روحیه‌بخش با نتایج عالی پشت سر گذاشته‌اند. استقلال به ترتیب، صنعت نفت آبادان، پیکان و ماشین‌سازی را با زدن سه گل شکست داد و در آخر هم السد قطر را در یک دیدار دراماتیک و برابر دیدگان هزاران هوادار شکست داد. منصوریان در قامت سرمربی تیم‌های استقلال، نفت تهران و پاس همدان در مجموع ۶ بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. ماحصل کارنامه او دو برد، سه مساوی و یک شکست بوده است. تیم‌های او هفت بار به پرسپولیس گل زده‌اند و پنج بار هم از این تیم گل خورده‌اند. هرچند که استقلال در هفته‌های اخیر تغییرات زیادی در ترکیبش داشته و از سویی محرومیت کامیابی‌نیا در پرسپولیس پیش بینی ترکیب این تیم را سخت کرده است اما به نظر می‌رسد که تیم استقلال با ترکیب سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، بهنام برزای، امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجتبی حقدوست، علی قربانی و کاوه رضایی به میدان برود.

قرمزها

سرخ‌ها اما در روحیه چیزی کم از رقیب ندارند. آن‌ها امسال رکوردهای مختلفی را شکسته‌اند و با شش برد پیاپی به استقبال داربی می‌روند. پرسپولیس با ۹ امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول یعنی تراکتورسازی در صدر قرار گرفته و همه این تیم را از حالا قهرمان لیگ می‌دانند؛ در واقع، قرمزهای پایتخت به جز باختن یک داربی و شکسته شدن نوار شکست‌ناپذیری‌شان در این بازی، استرس چیز دیگری را ندارند و همین مساله شاید برگ برنده آنها باشد. پرسپولیسی‌ها یک مشکل بزرگ هم برای داربی دارند و ان غیبت کمال کامیابی‌نیا، تنها هافبک دفاعی این تیم در داربی است. برانکو آمار خوبی برابر استقلال دارد هرچند که این آمار در مقابل خود منصوریان آمار ضعیفی است. برانکو برابر استقلال پنج بار قرار گرفته است. او یک‌بار به عنوان سرمربی الاتفاق عربستان برابر استقلال قرار گرفت، هرچند که به دلیل مشکلات مالیاتی به تهران نیامد و در آن بازی تیمش به استقلال باخت. اما بازگشت او به پرسپولیس دو پیروزی و دو تساوی برای برانکو به همراه داشته است. تیم‌های او هفت گل به استقلال زده‌اند و ۶ گل دریافت کرده‌اند. تیم پرسپولیس به احتمال زیاد با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی در این بازی حاضر می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *