سپاهان در جست و جوی دروازبان

دامون رشیدزاده

نقل و انتقالات زمستانی فرصتی است تا تیم‌ها بتوانند نقاط ضعف خود را با خرید یا فروش چند بازیکن برطرف کنند. البته بر خلاف نقل و انتقالات تابستانی معمولاً تغییرات در نیم فصل با احتیاط بیشتری صورت می‌گیرد و کمتر پیش می‌آید که بازیکنانی بزرگی در نیم فصل راهی تیمی دیگر شوند، با این حال اینگونه به نظر می‌رسد که در نقل و انتقالات زمستانی امسال باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در تیم‌ها باشیم. وجود ۱۱ جای خالی در تیم تراکتورسازی و قانون عجیب و غریب خدمت سربازی در تیم‌های نظامی باعث شده تیم تبریزی تمام معادلات امسال لیگ را برهم بزند و با جذب گسترده بازیکن از تیم‌های دیگر زمینه را برای گرم شدن بازار خرید و فروش فراهم کند. اگر چه فرصت نقل و انتقالات زمستانی برای همین خرید و فروش‌ها به وجود آمده اما این حجم از تغییر و تحول می‌تواند لیگ برتر را و تیم‌های باشگاهی ما را با بحرانی به نام عدم هماهنگی مواجه کند. این هرج و مرج می‌تواند هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی را با مشکلات متعددی روبرو کند. در ادامه این گزارش به آخرین اخبار و شایعات مربوط به نقل و انتقالات نیم فصل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سپاهان در جست و جوی دروازبان

طی دو روز گذشته اخباری درباره پیشنهاد مسئولان باشگاه سپاهان به محسن فروزان دروازه بان پارس جنوبی جم منتشر شد. در این باره گفته می‌شود سپاهانی‌ها علاوه بر محمد رضا اخباری، محسن فروزان را نیز مد نظر قرار دادند تا یکی از این دو دروازه بان مطرح را به خدمت بگیرند. با این وجود مسئولان پارس جنوبی از سپاهانی شدن فروزان ابراز بی اطلاعی می‌کنند. بهرام رضاییان، مدیرعامل پارس جنوبی درباره پیشنهاد سپاهان به محسن فروزان گفت: «ما هیچ درخواستی از سوی مسئولان باشگاه سپاهان در این باره دریافت نکردیم.» وی افزود: «فروزان با ما قرارداد دارد و دروازه بان خوب ما است. قطعاً به حضور این بازیکن در آینده نیاز داریم و او در پارس جنوبی به کارش ادامه می‌دهد.»

پاسخ منفی حقیقی برای حضور در لیگ برتر

دروازه‌بان لژیونر فوتبال ایران قصد بازگشت به لیگ برتر را ندارد و در ژانویه مقصد جدید خود را مشخص خواهد کرد. علیرضا حقیقی که در دو تورنمنت قبلی ایران در جام جهانی برزیل و جام ملت‌های آسیا شماره یک کارلوس کی‌روش لقب گرفته، بعد از موفقیت فنی و فردی به همراه اسکیلستونا سوئد با توجه به سقوط این تیم به دسته پایین‌تر اکنون در فکر حضور در تیم دیگری در قاره اروپاست. او که در نیم فصل با پیشنهاداتی از لیگ برتر ایران مواجه شده، به آنها پاسخ منفی داده تا همچنان فوتبال خود را در اروپا دنبال کند. پنجره زمستانی نقل و انتقالات اروپا در ژانویه آغاز خواهد شد و بر این اساس او به زودی با سه تیمی که مذاکرات با او را آغاز کرده‌اند، وارد مذاکره خواهد شد.

دروازه‌بان برزیلی در آستانه عقد قرارداد با تراکتور

دروازه بان برزیلی مد نظر تراکتورسازی نزدیک‌ترین گزینه برای عقد قرارداد با این تیم است. با وجود اینکه در روزهای گذشته اخباری درباره مذاکره برخی دروازه بان های داخلی با تراکتورسازی شنیده می‌شود، اما اصلی‌ترین گزینه سرخپوشان برای تقویت خط دروازه خود ژوردی آلمیدا دروازه بان ۲۴ ساله برزیلی است. آلمیدا قرار است طی روزهای آینده به ایران سفر کند و پس از شرکت در تست پزشکی قراردادش را با تراکتورسازی امضا کند. با حضور این دروازه بان ۲۴ ساله برزیلی در تراکتورسازی، او برای حضور درون دروازه با فرزین گروسیان رقابت خواهد کرد.

محمدی می‌ماند

مهرداد محمدی که مورد توجه باشگاه سایپا قرار گرفته بود در نیم فصل دوم لیگ برتر نیز همکاری‌اش با باشگاه سپاهان را ادامه خواهد داد. مهرداد محمدی در صفحه شخصی خود عکسی از پرچم باشگاه سپاهان منتشر کرد که نشانگر ادامه همکاری او با سپاهان است.

طالب ریکانی از استقلال خوزستان جدا شد

طالب ریکانی با دریافت رضایت نامه به طور رسمی از استقلال خوزستان جدا شد.

طالب ریکانی هافبک خوزستانی که ابتدای فصل از سپاهان به استقلال خوزستان پیوسته بود، صبح روز چهارشنبه در دفتر باشگاه حاضر شد و رضایت نامه خود را دریافت کرد.

اولین تمرین بختیار با ذوب آهن

بختیار رحمانی روز سه شنبه بلافاصله بعد از فسخ قرارداد با پیکان تهران قراردادی با باشگاه ذوب آهن به امضا رساند تا دوباره شاگرد امیرقلعه نویی در این تیم اصفهانی شود. این بازیکن روز گذشته با حضور در اصفهان اولین جلسه تمرینی خود را با ذوبی‌ها در سالن بدنسازی پشت سر گذاشت تا به صورت رسمی چالش جدید خود در فوتبال حرفه‌ای را در نصف جهان استارت بزند.

مخالفت پدیده با استقلالی‌شدن قاضی

باشگاه پدیده با استقلالی شدن محمد قاضی مخالفت کرد. استقلال برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب محمد قاضی است تا با جذب او بتواند خط حمله تیم خود را تقویت کند. با این حال سیدرضا افتخاری اعلام کرد که باشگاه پدیده با این انتقال مخالفت کرده است با این شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات باید به دنبال گزینه‌های دیگر برای تقویت خط حمله خود باشد.

جذب مهاجم خارجی برای استقلال

با اعلام مدیرعامل استقلال این تیم در فصل نقل و انتقالات بازیکن خارجی جذب می‌کند. سیدرضا افتخاری در این باره گفت: ما دست روی هر بازیکنی می‌گذاریم قرارداد دارد و این موضوع کار جذب بازیکن را سخت می‌کند. طبیعی است که باشگاه‌ها بازیکنان خوب خود را در نیم فصل از دست نمی‌دهند. او در پاسخ به این سؤال که استقلال برای تقویت خط حمله چه نقشه‌ای دارد هم گفت: با این شرایط باید دنبال بازیکن خارجی باشیم تا بتوانیم استقلال را تقویت کنیم و تیم قدرتمندی را روانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *