سپهوند سهمیه المپیک ریو را از دست داد

مجید سپهوند با شکست مقابل بوکسور اردنی در مرحله رده بندی رقابت‌های قاره‌ای بوکس چین، سهیمه المپیک ریو را از دست داد. مجید سپهوند – بوکسور سنگین وزن ایران و آخرین نماینده باقی مانده تیم ملی در مسابقات قاره‌ای چین – با شکست مقابل بوکسور اردنی در مرحله رده بندی سهمیه المپیک ریو را از دست داد. پیش از این احسان روزبهانی در وزن ۸۱ کیلوگرم جواز حضور در المیک ریو راکسب کرده بود. تیم ملی بوکس ایران با ترکیب ۸ بوکسور عازم چین شده بود و تنها بوکسوری که موفق شد تا مرحله نیمه نهایی و سپس رده بندی پیش برود، نماینده سنگین وزن ایران بود که به علت مصدومیت شانس کسب سهمیه را از دست داد. بوکس ایران تنها یک فرصت کسب سهمیه المپیک دارد و آن هم رقابت‌های آذربایجان است. البته به غیر از آن مسابقات لیگ حرفه‌ای بوکس نیز برای بوکسورهای رینگ APB می‌تواند به مسافران ریو بیافزاید.

تذکر جدی فیفا
به دو بازیکن تیم ملی ایران
به دنبال برگزاری دیدار ایران و هند از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، فیفا در نامه‌ای به دو بازیکن کشورمان تذکر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دیدار ایران و هند از سری رقابت‌های مشترک مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات
روز ۵ فروردین برگزار شد و در جریان این بازی وحید امیری و سردار آزمون، به دلیل رفتار غیر ورزشی از سوی داور ویتنامی کارت زرد دریافت کردند. کمیته انضباطی فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، ضمن تذکر به بازیکنان مذکور اعلام کرد که اخطارهای فوق در سوابق آن‌ها نگهداری خواهد شد.

چراغ سبز
محمد بنا به سوریان
نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های گزینشی مغولستان به‌زودی از بین سوریان و عبد ولی انتخاب خواهد شد. به گزارش «ورزش سه» و به نقل از سایت رسمی فدراسیون کشتی، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اعلام این مطلب که نماینده ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی المپیک هنوز مشخص نشده، گفت: با نظر کادر فنی در وزن ۵۹ کیلوگرم از بین حمید سوریان و سامان
عبد ولی، یک کشتی‌گیر تا پیش از اعزام به اولان باتور برای حضور در این مسابقات انتخاب می‌شود.وی همچنین از حضور بشیر باباجان زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی المپیک خبر داد و گفت: امیدوارم با دعای خیر مردم و حمایت تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان این رشته، بتوانیم دو سهمیه باقی‌مانده المپیک را در روز ۳ اردیبهشت در گزینشی مغولستان کسب کنیم. احتمال حضور دوباره حمید سوریان در دومین میدان گزینشی المپیک در حالی از سوی محمد بنا مطرح شده که سوریان در نخستین مرحله گزینشی المپیک در قزاقستان مغلوب حریفی از ژاپن شد و نتوانست سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم را از آن کشتی ایران کند.

لوزانو
برای ایران قید لهستان را زد
سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در تهران، هدایت دو بازی آخر تیمش در لیگ لهستان را به دستیارانش سپرد. دیروز آخرین حضور رائول لوزانو سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران روی نیمکت تیم رادوم در فصل جاری لیگ والیبال لهستان، پلاس لیگا بود. لوزانو بعد از بازی تیم مقابل بلچاتو، بلافاصله به تهران آمد تا به صورت مستقیم روند آماده‌سازی تیمش را برای مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو زیر نظر بگیرد. لوزانو طبق توافقی سه‌جانبه که بین او، تیم رادوم و فدراسیون والیبال ایران صورت گرفته، زودتر از پایان بازی‌های تیمش در پلاس لیگا به تهران آمد؛ چون ۲ بازی دیگر مقابل تیم‌های «یاستربسکی» و «لوبین» باقی می‌ماند که دستیاران لوزانو، «روبرت پریجیل» و «وویچخ استپین» هدایت تیم را برعهده خواهند داشت.
خراسان شمالی فاتح رقابت‌های کشتی باچوخه اسفراین
مسابقات طی صبح و عصر دیروز در چهار وزن ۷۴، ۸۴، ۹۵ و +۹۵ کیلوگرم برگزار شد و استان‌های گیلان، سمنان، مازندران، گلستان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی در این مسابقات شرکت کردند.از استان خراسان شمالی ۱۱ تیم، خراسان رضوی ۸ تیم و از دیگر استان‌ها نیز یک تیم در این مسابقات به رقابت پرداختند که به نفرات اول تا سوم هر وزن نیز به ترتیب ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء شد.در پایان این رقابت‌ها تیم سبک‌سازان بجنورد با ۳۸ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم‌های مجتمع فولاد اسفراین و تیم اسفراین به ترتیب با ۲۸ و ۲۷ امتیاز بر سکوی دوم و سوم ایستادند.در ۷۴ کیلوگرم ابراهیم ولیان، جواد مرادی و علی مردانی به ترتیب در جایگاه نخست تا سوم ایستادند، در وزن ۸۴ کیلوگرم نیز هادی قدیمی، حامد میرزا پور و رشید صحرایی مقام‌های نخست تا سوم را از آن خود کردند، در وزن ۹۵ کیلوگرم نیز محمد تیموری عنوان نخست و مجتبی کلانتریان و قاسم احدی به ترتیب دوم و سوم شدند و در وزن مثبت ۹۵ کیلوگرم نیز کامران رستمی اول، جعفر پهلوان دوم و سعید قاسمی سوم شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *