شجره ملعونه طواغیت

سر مقاله به قلم مدیرمسئول

ششم ذی الحجه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران وهابی آل سعود در سال ۱۳۶۶در سر زمین وحی و در ایمن ترین نقطه جهان است شهادت حجاج ایرانی در سال ۶۶و۹۴ را گرامی می داریم و در سالروز شهادتشان از اقدام حکومت آل سعود ابراز انزجار نموده و لعنت خدا را بر مسببان این فاجعه دردناک که غمش به طول تاریخ خواهد بود می فرستیم.
روز ششم ذی الحجه یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. مسلم است که این جنایت برای سرکوب مراسم برائت از مشرکین و به دستور آمریکا و خشنودی صهیونیسم و در جهت مقابله با «صدور انقلاب اسلامی» رقم خورد. با این حال و به لطف خدای متعال و بر اساس وعده او این رویداد موجب بسط انقلاب اسلامی گردید و خود زمینه‌ای گشت تا مظلومیت انقلاب اسلامی و سخن حقش بیش از پیش در برابر چشم مسلمین جهان قرار گیرد و در حقیقت نقطه عطفی در صدور انقلاب اسلامی بود.
مگر نه آنکه در چهلم شهدای جمعه خونین بود که انتفاضه فلسطین آغاز گردید؟ آری چراغی را که ایزد بر فروزد هر آن کس پف کند ریشش بسوزد. برگزاری مراسم برائت از مشرکین در جریان اجتماع بزرگ و پرشکوه حجّ، تاثیرحج ابراهیمی را دوچندان می‏کند.
با توجه به این اهمیت، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏ای، همه ساله بر انجام هرچه باشکوه‏تر مراسم برائت از مشرکین تاکید داشته و دارند و حتی امسال که وهابیان سعودی به دستور اربابانشان سد حج کردند و ملت و مسلمانان ایران که عاشق کعبه هستند را به زیارت خانه خدا راه ندادند، مقام معظم همانند سال های قبل پیام مهمی را صادر فرمودند و این سنت حسنه را استمرار بخشیده، فریاد لبیک اللهم لبیک و برائت از مشرکان و کفارایرانیان را به گوش عالم رساندند و مظلومیت مسلمانان آرزمند ایران را برای همه دنیا ترسیم فرمودند و شاید بهره ای که امسال اسلام از این پیام خواهد برد بیش از هر سال باشد، که هست.
ایشان در این پیام چهره کریه شجره ملعونه طواغیت را افشا کردند و توجه همه مسلمانان عالم را به این موضوع معطوف داشتند.
روز ششم ذیحجه سال ۱۳۶۶ (ه . ش)، حاجیان ایرانی به همراه برخی از حجاج سایر کشورها که به صف ایرانیان پیوسته بودند، راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در مکه معظمه آغاز کردند. حجاج بیت الله الحرام در این راهپیمایی باشکوه ضمن اظهار تنفر از آمریکا و اسرائیل، از همه کافران و مشرکان اعلام برائت نموده، مسلمانان سراسر جهان اسلام را به اتحاد ویکپارچگی جهت مبارزه بی امان با سلطه قدرت های شیطانی، در راس آنان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، دعوت نمودند. گویی در و دیوار شهر مکه و ملائکه آسمان، هم صدا با حجاج شعار می دادند. عرب و عجم، مبهوت و مسحور این طنین الهی شده بودند. اما این حرکت تکان دهنده به مزاق آل سعود به عنوان نوکر استکبار خوش نیامد، لذا راهپیمایان ناگهان با ستون هایی از نظامیان آل سعود روبرو شدند که به طرف صفوف حجاج حمله کردند و با باطوم و سنگ و آجرو…بر سر و روی زائران بی گناه کوبیدند و ناجوانمردانه حتی با شلیک گازهای سمی و خفه کننده جمعیت راهپیمایان را به خاک و خون کشیدند و عده ای را به جرم ایستادگی در مقابل کفر و شرک به شهادت رساندند.
این جنایت در جمعه خونین مکه، به قدری فجیع بود که برای مرتکبان و بانیان آن، جز لکه های ننگ ابدی در صفحات تاریخ و فضاحت و رسوایی نزد ملت ها، اثری باقی نگذاشت.
این حادثه جانسوز، که وصف و شرح آن در کلام نمی گنجد، نه تنها قلب مسلمانان جهان، که دل آزادگان دنیا را نیز به درد آورد و همه را در عزا و ماتمی بزرگ فرو برد. لیکن به قول امام خمینی(ره)، «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بی سابقه امت محمد صلی الله علیه و آله و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‌ایم، ولی خداوند بزرگ را سپاس می گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامی ما را از کم عقلان و بی خردان قرار داده است. چرا که خودشان هم درک نمی کنند که حرکت های کورشان ، سبب قوت و تبلیغ انقلاب و معرفی مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله ای سبب ارتقای مکتب و کشورمان را فراهمکرده اند…».
این واقعه گر چه دردناک و غیر قابل گذشت است اما باعث شد تا ماهیت کشورهای مرتجع عرب و ارتباط و همکاری آنها را با استکبار جهانی به اثبات رساند. حضرت امام(ره ) در بـیان واقعی اثرات این واقعه در پاسخ به نماینده خود در حج نوشت: «اگـر هـزاران مـبـلـغ روحانی را به اقطار عالم می فرستادیم تا مرز واقعی بین اسلام راستین واسلام آمریکایی و فرق بین حکومت عدل و حـکـومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کنیم، بصورتی چنین زیبا نمی توانستیم».
از آن روز حکام سعودی از قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی و صدور آن به خوبی مطلع شدند و از ترس از دست دادن مدیریت حج در هراس بوده و هستند و همه رفتارهای هنجار شکنانه شان از همین درد است که آنها را سوزانده و می سوزاند.اما انشاالله کعبه آزاد خواهد شد و وهابیون از خدا بی خبر به انزوا محکوم خواهند بود و حکام ظلم سرنگون و در آتش خود ساخته خواهند سوخت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *