شهردار و مدیر پایانه خمینی شهر: نیازی به احداث پایانه درغرب اصفهان نیست

زهرا نصیری

شهردار خمینی شهر با اشاره به راه اندازی پایانه بزرگ مهربین در این شهر گفت: این پایانه نیاز شهرستان‌های غرب استان اصفهان مانند شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد، برخوار و دولت آباد را برطرف می‌کند و دیگر نیاز نیست که پایانه‌ای در منطقه آتشگاه احداث شود. علی اصغر حاج حیدری، که به همراه مدیر عامل پایانه مسافربری مهربین به جمع خبرنگاران آمده بود رعایت مسائل زیست محیطی، جلوگیری از ترافیک شدید و دسترسی آسان مردم را علت اصلی احداث پایانه مسافربری مهربین در خمینی دانست و گفت: احداث چنین پایانه‌ای در کشور بی نظیر است چرا که این پروژه بزرگترین طرح خدماتی است که دارای امکانات ووسعت بسیار است.

پایانه مسافربری خمینی شهر

وی بااشاره به اینکه پروژه پایانه ترمینال خمینی شهر با همکاری شهرداری خمنی شهر و و شرکت تعاونی همسفر گشت اسپادانا فاز یک آن مورد بهره برداری قرار گرفته است گفت: امیدورایم با تأمین اعتبار و همچنین حضور سهامداران بیشتر بتوانیم شاهد بهره برداری از دیگر فازهای این پروژه عظیم فرهنگی، آموزشی، خدماتی در این شهرباشیم. حاج حیدری، بیان داشت: در اولین فار بهره برداری از این پایانه، ازمرداد تا اربعین حسینی ۶ هزار نفر زائر از این پایانه به مرزها اعزام شدند که این مسئله نشان دهنده نقش قبال توجه این پایانه برای خدمت رسانی به مردم درغرب اصفهان دارد. وی تاکید کرد: خمینی شهر به جهت اتصال به اصفهان وجاده کمربندی؛ وجود دانشگاه‌ها ومراکز فرهنگی همچنین نزدیکی به شهرهای نجف آباد و شاهین شهر این قابلیت وجود دارد که بتوانیم کلیه نیازهای مسافرتی و گردشگری مردم را از طریق این پایانه انجام دهیم. وی بیان داشت: طرح‌های عمرانی و خدماتی بیشماری در خمینی شهر در حال انجام است که مردم می‌توانند به خوبی تفاوت انجام طرح‌های فرهنگی و خدماتی رادر مقایسه با دوره‌های قبل احساس کنند.

بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی کشور

در ادامه این نشست سید تقی صهری، مدیر عامل شرکت همسفر گشت اسپادانا به همراه هیات مدیره این شرکت از برنامه‌ها و اجرای طرح‌های پیش روی این پایانه سخن به میان آورد و گفت: مجموعه فرهنگی، آموزشی، خدماتی و پایانه مسافربری خمینی شهربزرگترین پروژه مشارکتی خدماتی، اداری، فرهنگی، تجاری در کشور است که بیش از ۱۷۰۰ سهامدار دارد. وی افزود: این پروژه درفضایی به وسعت ۱۸ هزار متر مربع احداث شده است که ۹ هزار متر مربع ازآن در قالب فضاهای فرهنگی و آموزشی و پایانه مسافربری است و بقیه ان به فضاهای خدماتی اختصاص دارد. در ۷ طبقه این مجموعه، هتل، سالن‌های آمفی تئاتر، رستوران، هایپرمارکت، تالار، مجموعه اداری، پمپ بنزین و کارواش، شعبه‌های ارزی و صدورگذرنامه، کتابخانه، و غیره وجود دارد که گستره این بخش‌ها به بیش از ۵۰ نوع می‌رسد و مردم به صورت ویژه می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

 تکونولوژی های خاص

وی تاکید کرد: در این مجموعه به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفراشغالزایی صورت گرفته است که امیدواریم با اتمام فازهای بعدی وبخش های خاصی که به این مجموعه افزوده می‌شود امکان اشتغال بیشتری برای متقاضیان فراهم شود. صهری ادامه داد: به زودی جایگاه پمپ بنزین و کارواش پایانه مسافری بری مهربین با استفاده از آخرین امکانات و تکنولوژی برای خودروهای سواری گرفته تا تریل های بزرگ احداث خواهد شد و تا پایان سال مردم کل استان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند چرا که تاکنون چنین مرکزی در کشور به لحاظ وسعت و کیفیت برای خودروها وجود نداشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *