شکست تلخ ژنرال

بردیا عباس زاده

اختلاف امتیاز پرسپولیس و تراکتور در صدر جدول به ۹ امتیاز رسید تا امیدهای قلعه نوعی برای قهرمانی کمرنگ و کمرنگ‌تر شود. امیر قلعه‌نویی عادت به شکست‌های تحقیرآمیز در ورزشگاه آزادی ندارد؛ روز یکشنبه اما اتفاقات طور دیگری برای ژنرال و تیمش رقم خورد. امیر قلعه نویی روزگاری استاد نباختن به پرسپولیس بود، او که ادعا داشت در دوران بازی خود به سرخپوشان پایتخت نباخته، در دوران مربیگری نیز این رویه را ادامه داد و ۳ پیروزی در ۳ فصل متوالی شرایط را برایش کاملاً خوب کرده بود. دو سال آخر حضور در استقلال اما رکورددار بودنش را پایان داد. شکست دو بر یک در دور رفت لیگ چهاردهم مقابل تیم آشفته حمید درخشان و شکست یک بر صفر دور برگشت با تیم آشفته‌تر برانکو ایوانکوویچ قلعه نویی را در تقابل با پرسپولیس در شرایط سختی قرار داد. سرمربی کنونی تراکتورسازی امسال امیدوار بود که بتواند در رقابت با پرسپولیس برای کسب جام قهرمانی گوی سبقت را برباید و بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ بکشد اما اتفاقات عجیب وغریبی که در یکماه گذشته برای او و تیمش رخ داد، همه چیز را بهم ریخت. کار به جایی رسید که تراکتورسازی عملاً با ۱۱ بازیکن اصلی خود به مصاف پرسپولیس رفت و در نهایت شکستی تحقیرآمیز را تجربه کرد. قلعه نویی در تمام دورانی که تیمهایش در ورزشگاه آزادی به میدان رفته‌اند، نمایش آبرومندی داشته‌اند و حتی در صورت شکست هم این اتفاق مفتضاحانه رقم نخورده است. اما اتفاقات روز یکشنبه باعث شکستی عجیب، برای سرمربی موفق تراکتور شد. باخت ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس بدترین شکست امیر قلعه نویی در تمام ادوار لیگ در ورزشگاه آزادی بود.

خط قرمز روی نام بنگر

اما این بازی تنها برای ژنرال تبعات به دنبال نداشت و آنگونه که به گوش می‌رسد اولین ترک شهای شکست محسن بنگر را هدف قرار داده است. محسن بنگر فصل خوبی را سپری نکرده است؛ بدشانسی‌های ابتدای فصل از یک طرف و مشکلات بعد از بازی با پرسپولیس از طرف دیگر او را در شرایط سختی قرار داده است. بنگر پس از جدایی از پرسپولیس مورد توجه امیر قلعه نویی قرار گرفت و با نظر این مربی به تبریز رفت تا بتواند تجربه‌اش را در مسیر موفقیت تراکتورسازی به کار بگیرد اما مصدومیت‌های زودهنگام او را از فوتبال دور کرد؛ به طوری که این مدافع باتجربه تقریباً نیم فصل اول را از دست داد. در ادامه فصل اما بنگر آماده مسابقات شد و به فوتبال برگشت.

 

 

او در چند بازی گذشته در ترکیب ثابت تراکتورسازی به میدان رفته است؛ بنگر مقابل پرسپولیس هم نه تنها یار ثابت تراکتورسازی بود که بازوبند کاپیتانی را نیز بر دست داشت اما او نیز نتوانست مقابل تیم سابقش کار خاصی انجام دهد. رختکن تراکتورسازی بعد از مسابقه دیروز جو ملتهبی داشت؛ امیر قلعه نویی که حسابی از عملکرد شاگردانش عصبانی بود، با فریادهای بلند ایرادهای شاگردانش را به آنها گوشزد کرد که همین امر موجب دلخوری‌هایی برای محسن بنگر شد. جر و بحث ایجاد شده باعث شد بنگر خیلی زود رختکن را ترک کند. بعد از این اتفاق امیر قلعه نویی در تصمیمی غیرمنتظره بنگر را از حضور در تمرینات تراکتورسازی منع کرد؛ این در حالی است که تیم تراکتورسازی با کمبود بازیکن مواجه است اما سرمربی این تیم ظاهراً مسائل انضباطی را به مسائل فنی ترجیح داده و فعلاً روی نام بنگر خط قرمز کشیده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *