طارمی و فرصتی برای انتقام

بردیا عباس زاده

پرسپولیس ایران در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم لخویای قطر می‌رود. قرمز پوشان پایتخت در دیدار رفت در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی نتیجه‌ای بهتر از صفر بر صفر کسب نکردند البته نباید از این نکته گذشت که پرسپولیسی‌ها یک ضربه پنالتی را از دست دادند. به همین دلیل هم رقابت امروز پرسپولیس لخویا برای قرمزها حکم مرگ و زندگی را دارد.

پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ سرمربی قرمزها برای دیدار امروز روی خط هجومی تیم خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. سروش رفیعی، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و در نهایت مهدی طارمی امیدهای پرسپولیس برای زدن گل در خانه قطرها به شمار می‌روند. در صورتی که سرخپوشان موفق به ثبت گل در بازی فردا مقابل لخویا شوند، تنها در صورت شکست از این رقابت‌ها حذف خواهند شد و با توجه به قدرت تدافعی قابل قبول این تیم این مساله کمی دور از ذهن خواهد بود. پرسپولیس در این رقابت‌ها تنها یک بار برابر الریان شکست خورد و تجربه تلخ باخت در دوحه را دارد و مطمئناً این بار آنها با تجربه از آن بازی نمی‌خواهند وداع با آسیا را در زمین حریف شاهد باشند. باید دید قدرت تهاجمی سرخپوشان با استفاده از این عناصر در نهایت خواهد توانست پرسپولیس را به خواسته بزرگ‌شان در این فصل برساند یا خیر.

لخویا

لخویا در دیدارهای قبلی ۶ گل دریافت کرده است. تنها دو بازی موفق به کلین شیت شده و در این بازی‌ها ۲۵ بار شوت داخل چارچوب داشته است. با ۸۷ تکل موفق و ۳۸ بار ناکامی در این راه و ۳۶۷ بار موفقیت در دوئل با بازیکنان حریف در مقابل ۳۲۴ بار ناکامی، این تیم ساختار متوسطی در دفاع و خط میانی دارد. برترین بازیکن این تیم از نظر گلزنی نام تائه هی از کره‌جنوبی است که در دیدار رفت برابر پرسپولیس نیز عملکرد مثبت و باکیفیت‌تری نسبت به دیگر بازیکنان از خود به جا گذاشت و المساکنی و العربی با ۳ گل زده در رده دوم گلزنان برتر لخویا در لیگ قهرمانان قرار دارند. بهترین پاسور گل این تیم المساکنی و نام تائه هی هستند که ۳ پاس گل تا به اینجا به نام خود کرده‌اند. علی حسن عفیف با دو پاس گل در رده بعدی و الموعز علی، خلید مفتاح و کریم بودیاف با یک پاس گل در رده‌های بعدی قرار دارند. هم پرسپولیس و هم لخویا از نظر گردش توپ و ارسال پاس آمار فوق العاده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند. لخویا با ۲۵۶۱ پاس برابر پرسپولیس که ۲۴۵۹ پاس را ثبت کرده، قرار گرفته‌است. این دو تیم در پاس اشتباه نیز رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و لخویا ۷۰۱ پاس اشتباه و پرسپولیس ۷۵۲ پاس اشتباه داشته است.

حواشی

پرسپولیسی‌ها در این دیدار سامان نریمان جهان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت اما در آن سو یوسف العربی مهاجم مراکشی لخویا دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته و به احتمال قوی در دیار مقابل پرسپولیس در ترکیب حضور خواهد داشت. مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر ایران که در دیدار رفت یک ضربه پنالتی را از دست داد این روزها با جدیت در تمرینات پرسپولیس حضور دارد. قطعاً مهدی با انگیزه‌ترین بازیکن قرمزها در دیدار با لخویا خواهد بود و او به چیزی جز انتقام در قطر فکر نخواهد کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *