علم بهتر است یا خوشگلی؟

دامون رشیدزاده

یکی از سؤالات مهم بشر در قرن حاضر مسئله علم و خوشگلی است. دانشمندان و پژوهشگران بسیاری در یک قرن اخیر کار و زندگی را رها کرده‌اند تا به این پرسش مهم پاسخ دهند که دست آخر علم بهتر است یا خوشگلی؟
ما امروز مفتخریم که پاسخ این سؤال بنیادین را در اختیار شما قرار دهیم.
تا پیش از این عده بسیاری تصور می‌کردند علم از خوشگلی بسیار مهم‌تر است؛ این خوش‌خیالان ساده‌انگار شیرین‌عقل می‌گفتند علم می‌تواند تمام مشکلات بشر را حل کند؛ اما امروزه گذر روزگار نشان می‌دهد که این افراد تا چه اندازه کوته‌فکر بوده‌اند. خود بنده در در و همسایه و محله‌مان دست‌کم بیست سی دکتر و مهندس بیکار را سراغ دارم که با کوله‌باری از علم به شغل خیابان متر کردن و پست گذاشتن در اینستاگرام مشغولند و در کمال تعجب این روزها هیچ درآمدی از این دو شغل پردرآمد ندارند.
در مقابل اما همین پانیدا (اقدس سابق)، دختر مهین خانم، همسایه بالایی‌مان که ما تا قبل از عمل جراحی زیبایی فکر می‌کردیم پسر است، این روزها درآمد کلانی از شبکه‌های مجازی دارد و هر روز با ماشین‌های آخرین مدل به این سو و آن سوی شهر سفر می‌کند.
پانیدا (اقدس سابق) تنها در اینستاگرام حدود ۱ میلیون نفر فالوور دارد و پست‌هایش هر روز بیش از ۵۰۰ هزار لایک می‌خورد. تعداد کامنت‌ها هم که دیگر از حساب خارج است.
مهین خانم، مادر پانیدا (اقدس سابق)، تعریف می‌کند که از دست خواستگاران ثروتمند دخترش به ستوه آمده و هرچه به پانیدا (اقدس سابق) اصرار می‌کند که زن یکی از همین بچه‌پولدارها شود، او می‌گوید که به خواستگاران داخلی علاقه‌ای ندارد و دوست دارد به اروپا ترانسفر شود.
البته مهین خانم می‌گفت او خواستگاران فراوانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، اما فعلا ترجیح می‌دهد به پیشنهادهای اروپایی فکر کند. با این شرایط اگر فکر می‌کنید خیلی علم فایده دارد، توصیه می‌کنم سری به اینستای پانیدا (اقدس سابق) بزنید و خودتان از نزدیک قضاوت کنید که علم بهتر است یا خوشگلی؟!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *