علی حیدری نگینی در ورزش اصفهان

در برخورد اول با علی حیدی، به راحتی می توان صبر، نشاط و سرزنده بودن را در وجود او دید، که خود عامل همه این صفات را ورزش بیان می کند و می گوید: ورزش نعمت و فرصت بزرگی است که خداوند به بندگان می دهد تا با آن روح و جسمشان را آرام کند، زیرا ورزش دوای هر دردی به شمار می رود.
علی حیدری، در سال ۱۳۲۳ در مسجد سلیمان زاده شد اما سال های سال است که ساکن اصفهان شده، این پیشکسوت ورزشی از سن ۱۷ سالگی ورزش را با کشتی و بوکس آغاز می کند و چنان با جدیت و پشکار ادامه می دهد که موفق به کسب قهرمانی در هر دو رشته می شود، جالب است که حیدری روزگاری را در حرفه خبرنگاری گذراند و در سال ۱۳۴۷ به استخدام ذوب آهن درآمد و به مدت ۲۱ سال عمر خود را در این مجموعه سپری کرد.
وی بیان می کند: گرفتاری ها و مشغله کار و زندگی نتوانست جلوی ورزش و پیشرفتم را بگید و من را از عرصه ورزش دور کند زیرا نگاهم این بود که ورزش جزیی از زندگی به شمار می رود و هر انسانی باید به ورزش اهمیت بیشتری بدهد و بداند که عقل سالم در بدن سالم است.
حیدری که به خوبی از تاثیرات ورزش بر روح و جسم آگاهی داشت، اضافه کرد: پس از دوران بازنشستگی با اراده ای قوی تر پا به عرصه ی ورزش گذاشتم و توانستم مدال های بسیاری را برای ورزش ایران و اصفهان کسب کنم و این جای خوشنودی دارد که هنوز می توانم حس زیبای قهرمانی را تجربه کنم.
پیشکسوت ورزش اصفهان تا کنون که در سن ۷۲ سالگی است توانسته ۳۲ مدال را در ورزش کشتی، بوکس، پاورلیفتینگ، پرس سینه، لیفت و پرورش اندام از آن خود کند که به تازگی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور در دسته ۶۶ کیلو گرم رده سنی پیشکسوتان در سال ۹۴ با رکورد ۲۳۰ کیلو گرم به مقام نخست رسید.
وی اذعان نمود: از جوانان محترم خواهشمندم که عمر و توانایی خود را در قهوه خانه ها حرام نکنند، زیرا در آن مکان ها چیزی جز، ناتوانی، مشکلات روحی و جسمی از آنشان نمی شود، وقتی جوانان مملکت را در این مکان ها می بینم بسیار ناراحت می شوم که چرا قهوه خانه ها باید پر از جوان باشد و باشگاه ها خالی از این جوانان؟؟؟
حیدری بیان کرد: قهرمانی در هر سن و سالی امکان پذیر است، قهرمانی فقط نیازمند سعی و تلاش و اعتماد به خود است که اگر هر فردی در هر زمینه آن را داشته باشد و دنبال کند، بدون شک به قهرمانی می رسد چه در درس، چه در کار و چه در ورزش.
پیشکسوت پاورلیفتینگ در پایان خاطرنشان کرد: امید می رود که اداره کل ورزش و جوانان اهمیت بیشتری را به پیشکسوتان ورزشی بدهد و نباید فراموش کنیم که این پیشکسوتان هستند که می توانند با تجربه های خود ورزش را به سمت پیشرفت و قهرمانی
ببرند.
ر. خاکسار

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *