فعالیت‌های داوطلبانه جمعیت‌ها و سمن باید مورد حمایت قرار بگیرد

سمیه شرف دینی

معصومه ابتکار در نشستی با حضور بانوان فعال اجتماعی در حوزه کودکان و خانواده در یزد اظهارداشت: فعالیت‌های داوطلبانه در عرصه‌های مختلف در حقیقت فعالیت‌هایی باانگیزه‌های معنوی و الهی است و این چنین فعالیت‌هایی می‌تواند منشأ تحولاتی باشد که هم کشور و هم جامعه جهانی به آن نیازمند است.

وی افزود: این مهارت‌ها نیز باید به اصلاح رفتاری تبدیل شود و در چنین صورتی است که می‌توانیم بگوییم به سمت تعالی در حال حرکت هستیم و در این مسیر باید با نگاه به جلو گاه برداشت و استفاده از تجربه‌های داخلی و تجربیات جوامع جهانی و بین اللملی نیز باید مورد توجه سمن‌ها باشد.

ابتکار با اشاره با اشاره به موضوع حقوق کودکان و نوجوانان گفت؛ این مهم در آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأکید قرارگرفته و باید به حق انتخاب کودکان و نوجوانان احترام گذاشته شود، و زمینه برای انتخاب‌های درست کودکان و جوانان نیز باید فراهم شود و باید آن‌ها را نسبت حقوق خودآگاه کنیم.

معاون رئیس جمهورتصریح کرد: حقوق شهروندی همواره موردتوجه رئیس‌جمهور قرار داشته و در این راستا منشور حقوق شهروندی تدوین شد، و منشور حقوق شهروندی دستور کار عملیاتی برای دستگاه‌های مختلف است و باید موردتوجه قرار بگیرد و کودکان در منشور حقوق شهروندی  دارای حقوق می‌باشند و از موضوعات موردتوجه در این راستا حق تحصیل و سلامت و استفاده از محیط‌زیست سالم است.

وی افزود: در زندگی‌های شهری و صنعتی امروز کودکان از محیط‌زیست و طبیعت فاصله گرفته‌اند و در این راستا برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار دارد و بررسی لایحه حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس مراحل پایانی خود را طی می‌کند، و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی جهت تدوین نقشه و سند جامعه با همکاری قوه قضائیه و با بهره‌گیری از ظرفیت تمام فعالان و صاحب‌نظران این حوزه نیز صورت گرفته است.

مردم جامعه باید نسبت به حقوق خودآگاه باشند

استاندار یزد نیز دراین نشست اظهارداشت: مردم جامعه باید نسبت به حقوق خودآگاه باشند، و اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوقی که دارند باید افزایش پیدا کند و این مهم باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.

محمود زمانی قمی افزود: بانوان استان یزد در امور اجتماعی فعالیت‌های متنوع و مؤثررا   انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها تاکنون تأثیرات مفیدی را به همراه داشته و باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

وی خاطرنش انساخت: فعالان این عرصه در امور مدیریتی و اجرایی توانمندی‌های زیادی دارند و اعتماد به زنان در امور مختلف مدیریتی به‌عنوان قشر توانمند جامعه ایرانی باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *