فوتسال ایران به مصاف برزیل می‌رود

سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید که دیدار با برزیل در اواخر تیرماه تقریبا قطعی شده است. محمد ناظم‌الشریعه درباره وضعیت تیم ملی فوتسال در سال جدید اظهار کرد: برنامه‌های تیم ملی از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تیم را برای جام جهانی آماده می‌کنیم. او درباره اینکه شنیده می‌شود تیم ملی با برزیل دیدار خواهد کرد، گفت: در حال انجام آخرین مراحل این کار هستیم. این دیدار اواخر تیرماه انجام خواهد شد. معمولا دو تیم در دو بازی به میدان می‌روند، اما مکان این بازی مشخص نیست. نمی‌دانیم این بازی در کدام شهر انجام خواهد شد. سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: درخواست دیدار با تایلند و ازبکستان را داده‌ایم. طبق برنامه‌ها برای انجام بازی تدارکاتی با روسیه به این کشور می‌رویم و در بازگشت تورنمنت چهارجانبه‌ای را در تهران خواهیم داشت و بعد از آن هم یک اردو در اسپانیا برگزار می‌کنیم. البته در این اردو با اسپانیا دیدار نخواهیم کرد؛ چرا که آن‌ها به دنبال دیدار با ما نیستند. ناظم‌الشریعه درباره اینکه چه زمانی لیست جدید بازیکنان تیم ملی اعلام خواهد شد، گفت: ۲۰ تا ۲۱ فروردین فهرست جدید را اعلام می‌کنیم که متشکل از ۲۰ بازیکن هستند. بازیکنان حاضر در جام ملت‌ها و تعدادی از بازیکنان جدید در این اردو حاضر خواهند بود. این اردو از پنجم تا ۲۳ اردیبهشت خواهد بود و اگر طبق برنامه‌ها پیش برویم با ازبکستان و تایلند دیدار می‌کنیم.
او افزود: همه دوست دارند تیم ملی در میان چهار تیم برتر دنیا قرار بگیرد و برای رسیدن به این هدف باید تمام برنامه‌هایمان را اجرا کنیم. افتخاری و ترابیان در تلاش هستند تا این برنامه‌ها به دقت اجرا شود.

 هر دو سهمیه المپیک را در مغولستان می‌گیریم

عضو شورای فنی و ناظر کمیته ملی المپیک معتقد است به احتمال ۹۰ درصد، دو سهمیه باقی‌مانده کشتی فرنگی در مغولستان به دست خواهد آمد. حسین ملاقاسمی درباره نتایج سه فرنگی‌کار ایران در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان اظهار کرد: ابتدا باید این نکته را یادآوری کنم که چند ماه پیش که محمد بنا هدایت کشتی فرنگی ایران را بر عهده گرفت نفرات شاخصی همچون سوریان، نوروزی عبدولی و باباجان‌زاده در شرایط بسیار بدی قرار داشتند و برخی از آن‌ها مانند نوروزی حتی به دنبال این بودند که کشتی را برای همیشه کنار بگذارند؛ اما از زمانی که بنا آمده به خاطر نزدیکی و رفاقتی که با کشتی‌گیران داشت، آن‌ها را به اردو کشاند و در این چند ماه من شاهد بودم که تمرینات بسیار خوبی را در خانه کشتی پشت سر گذاشتند. ناظر کمیته ملی المپیک در تیم ملی کشتی فرنگی افزود: در گزارشی که چندی پیش به کمیته ملی المپیک ارایه کردم گفتم که نفرات تیم ملی از ۵۰ درصد آمادگی برخوردار هستند و میزان آمادگی آن‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با آمادگی‌شان قبل از مسابقات المپیک لندن نیست؛ اما با توجه به این شرایط این امیدواری وجود دارد که تا فرصت چند ماه تا المپیک ریو به آمادگی مطلوب برسند. وی با اشاره به نتایج سه فرنگی‌کار ایران در مسابقات قزاقستان گفت: سوریان، نوروزی و باباجان‌زاده با آمادگی نسبی راهی این رقابت‌ها شدند. البته باخت سوریان و باباجان‌زاده و ناکامی آن‌ها در رسیدن به سهمیه المپیک تلنگر جدی برای آن‌ها بود و در مجموع به نفع این کشتی‌گیران شد؛ چرا که آن‌ها به این نتیجه رسیدند که راه زیادی پیش‌رو دارند تا به آمادگی در حد المپیک برسند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *