قدرت نمایی قرمزها افول اصفهانی‌ها

دامون رشیدزاده

نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور هم به پایان رسید (البته بدون احتساب بازی عقب افتاده پرسپولس – صنعت نفت آبادان). قرمزهای پایتخت موفق شدند مطابق انتظار نیم فصل را با قهرمانی به پایان برسانند و با توجه به شرایط حال حاضر لیگ احتمال اینکه بتوانند این روند را تا پایان فصل هم ادامه دهند بسیار زیاد است.

نیم فصل اول لیگ امسال اما به جز درخشش قابل پیشبینی قرمزها شاهد اتفاقات بسیار جالب و عجیبی بود که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

فصل بد آبی‌ها

استقلالی‌ها فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند و نتایج ضعیف این تیم منجر به اخراج منصوریان شد. آمدن شفر اما هر چند کند اما استقلال را به روزهای خوب آینده امیدوار کرده است. آبی‌ها فصل را با رتبه ۸ شتم و ۲۰ امتیاز به پایان بردند و فاصله ۱۳ امتیازی آنها با صدر جدول هر چند امید را برای قهرمانی بسیار کمرنگ کرده است اما در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و استقلالی‌ها امیدوارند با درخشش در نیم فصل دوم بتوانند حداقل فاصله را با صدر جدول به کمترین حد ممکن برسانند.

افول اصفهانی‌ها

شاید بدبین‌ترین هواداران فوتبال در ایران هم تصوئر نمی‌کردند تیم‌های اصفهانی که همیشه مدعی قهرمانی بوده‌اند تا این حد در این فصل ضعیف و متزلزل ظاهر شوند. قرار گرفتن سپاهان در رتبه دوازدهم و ذوب آهن در رتبه دهم جدول پیش از شروع فصل شبیه یک شوخی بود اما این شوخی به تلخ‌ترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل شده و اصفهانی‌های مدعی حالا در نیمه پایین جدول برای نیفتادن مبارزه می‌کنند. با این حال نیم فصل فرصت مناسبی برای این دو تیم است تا از خواب غفلت بیدار شوند و سر و سامانی به وضعیت خود بدهند. سپاهانی‌ها که کلکسیونی از بازیکنان ضعیف را در لیست خود دارند این فرصت را دارند تا با فروش چند بازیکن بی کیفیت و خرید چند مهره کارساز نتایج نیم فصل را به فراموشی بسپارند. در آن سو ذوبی‌ها هم که با بدشانسی چند مهره مهم خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته‌اند می‌توانند امیدوار باشند که با بازگشت آنها و احتمالاً خرید یکی دو بازیکن جدید بازهم به دوران خوب خود بازگردند.

پارس شگفتی ساز جم

لقب شگفتی ساز فوتبال ایران بدون شک متعلق به پارس جنوبی جم است. تیمی که برای اولین بار به سطح اول فوتبال ایران صعود کرد و موفق شد با شایستگی در رده دوم جدول جای بگیرد. این تیم حتی شایستگی قهرمانی در نیم فصل را هم داشت اما کم تجربگی و چند بدشانسی مانند آنچه در دیدار این تیم با پرسپولیس اتفاق افتاد باعث شد این تیم نیم فصل را با رده دوم به پایان برساند. پارس جم حتی اگر در نیم فصل نتایج درخشان اول فصل را هم کسب نکند بازهم تیمی شایسته احترام است زیرا بازیکنان گمنام این تیم نشان دادند که فوتبال تنها پول نیست و این استعداد است که در فوتبال حرف اول را می زند.

تراکتور خاموش

تراکتور سازی تبریز تیم مدعی دو فصل گذشته فوتبال ایران این فصل نشانی از تیم مدعی را نداشت. این تیم که به دلیل تخلفات از پنجره نقل و انتقالات محرم شده بود نتوانست با بازیکنان جوان و بومی خود نتایج درخشانی بگیرد و فصل را با جایگاه یازدهم به پایان برد. الابته با توجه به قانون عجیب سرباز گیری تیم‌های فوتبال تراکتوری‌ها در تعطیلات زمستانی احتمالاً چند بازیکن خوب را به راحتی صید خواهند کرد. این شرایط اگرچه روشی منطقی و جوانمردانه نیست اما شاید از این طریق بازهم تراکتور را در نیم فصل دوم در نیمه بالایی جدول ببینیم.

پدیده

فوتبال خراسان بعد از سقوط ابومسلم مدت‌ها بود که تیمی شایسته را در اختیار نداشت و تیم‌های مشهدی همواره بین لیگ برتر و لیگ یک در رفت و آمد بودند اما حالا با ظهور پدیده فوتبال خراسان امیدوار است که بتواند دوران درخشان ابومسلم را بار دیگر تکرار کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *