قهرمانی اصفهانی‌ها در فینال تمام ایرانی

بردیا عباس زاده

تیم بیمه رازی اصفهان با پیروزی بر سینا صنعت ایذه قهرمان چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان شد. در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان تیم سینا صنعت ایذه مدافع عنوان قهرمانی گئورگین کلاب گرجستان را با نتیجه ۸ بر ۲ را شکست داد و بیمه رازی با همین نتیجه از سد بیوک شهیر ترکیه گذشت. در فینال تمام ایرانی این مسابقات که در سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان اصفهان برگزار شد تیم بیمه رازی اصفهان موفق شد حریف قدرتمند ایرانی خود را با نتیجه ۸ بر دو شکست دهد.

۵۵ گیلوگرم

در وزن ۵۵ کیلوگرم رضا خدری نخستین پیروزی را از آن سینا صنعت کرد و مقابل مسلم نادری ۲ بر یک پیروز شد.

۶۰ کیلوگرم

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی دارنده مدال برنز جوانان جهان از تیم سینا صنعت مقابل مهرداد مردانی قهرمان جوانان آسیا به برتری نزدیک ۳ بر ۲ رسید تا بیمه متحمل دومین شکست خود شود.

۶۳ کیلوگرم

در وزن ۶۳ کیلوگرم سامان عبدولی نایب قهرمان آسیا از بیمه رازی مقابل بهنام مرادی با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید تا نخستین پیروزی را برای تیمش بدست بیاورد.

۶۷ کیلوگرم

در وزن ۶۷ کیلوگرم آرتم سورکوف روس و دارنده مدال برنز جهان از بیمه رازی برابر محمدرضا گرایی ۵ بر ۳ پیروز شد تا حساب کار دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ بکشد.

۷۲ کیلو گرم

در پنجمین مبارزه و در وزن ۷۲ کیلوگرم محمد علی گرایی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۷ مقابل علی ارسلان نفر سوم آسیا از سینا صنعت در همان تایم نخست با نتیجه قاطع ده بر صفر به برتری رسید تا تیمش را در مجموع ۳ بر ۲ پیش بیندازد.

۷۷ کیلوگرم

اما در وزن ۷۷ کیلوگرم رومن ولاسوف روس و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و شاخص‌ترین چهره این مسابقات، برابر پیام بویری دارنده مدال برنز امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ در حالیکه در پایان تایم نخست یک بر یک متوقف شده بود، در همان ثانیه‌های نخست تایم دوم ۸ امتیاز دیگر گرفت و ۹ بر یک‌پیروز شد. سالتو بارانداز ولاسوف با تشویق بی امان تماشاگران روبرو شد.

۸۲ کیلوگرم

اما در وزن ۸۲ کیلوگرم و در یکی از حساس‌ترین مبارزات این دوره از رقابت‌ها، سعید عبدولی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک برابر ماکسیم مانوکیان ارمنستانی و دارنده مدال طلای جهان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید تا بیمه رازی ۵ بر ۲ پیش بیفتد.

۸۷ کیلوگرم

در وزن ۸۷ کیلوگرم و در هشتمین مبارزه ژان بلنیوک اوکراینی و دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۵ و نقره المپیک ۲۰۱۶ از تیم سینا صنعت برابر مهدی فلاح دارنده مدال نقره نوجوانان جهان ۲۰۱۲ و برنز بزرگسالان در بازی‌های اسلامی به روی تشک رفت. تایم نخست این مبارزه بر خلاف انتظار با پیروزی یک بر صفر فلاح به پایان رسید. در سه دقیقه دوم نیز امتیازی بین ۲ کشتی گیر رد و بدل نشد تا فلاح با کسب این پیروزی ارزشمند جام قهرمانی باشگاه‌های جهان را برای بیمه رازی به ارمغان بیاورد.

۹۷ کیلوگرم

دیدار وزن ۹۷ کیلوگرم در حالی برگزار شد که تیم بیمه رازی از قهرمانی خود مطمئن بود. در این دیدار سید با مصطفی صالحی زاده با نتیجه ۱۰ بر صفر حسن آریا نژاد را شکست داد.

۱۳۰ کیلوگرم

در آخرین وزن این رقابت‌ها مهدی نوری کشتی گیر تیم سینا صنعت حاضر به مسابقه با شهاب قوره جیلی نشد تا دست این کشتی گیر تیم رازی به عنوان برنده بالا رود.

سومی تیم ترکیه با پیروزی بر گرجستان

همچنین دو تیم بیوک شهیر ترکیه و گئورگین کلاب گرجستان برای کسب سکوی سوم این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بیوک شهیر ترکیه با برتری ۶ بر ۴ به عنوان سومی این رقابت‌ها رسید.

مباهاتی برای اصفهان

در پایان این رقابت‌ها شهردار اصفهان میزبانی از چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان را مایه افتخار و مباهات شهر اصفهان دانست و گفت: گرد هم آمدن کشتی‌گیران از کشورهای مختلف موجب توسعه صلح و روابط دوستانه با کشورهای مختلف جهان می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *