قهرمانی دختران نوجوان اصفهان دور از انتظار نبود

هستی قلندری

بارها گفته شد توسعه ورزش بانوان نیازمند همبستگی و عزم ملی است و نگرش جامعه باید به ورزش بانوان تغییر کند. جامعه ورزش اصفهان باید بداند دختران و به طور کلی زنان هم نظیر آقایان، توانایی افتخارآفرینی در تمام زمینه‌های مختلف را دارند. زنان هم باید توانمندی‌هایی را که دارند، باور کنند و تغییر کنند و بدانند که با توانمندی قوی می‌شوند. مسابقات والیبال نوجوانان دسته اول قهرمانی کشور که با حضور ۱۰ تیم و به میزبانی هیئت والیبال استان مازندران در بابلسر برگزار شده بود، با قهرمانی تیم نوجوانان اصفهان به پایان رسید. در این رقابت‌ها که در دو گروه پنج تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد، تیم اصفهان در گروه الف با تیم‌های همدان، تهران، خراسان رضوی و فارس همگروه بود که با سه برد و یک باخت مصلحتی به تیم تهران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در گروه ب تیم‌های البرز، اراک، مازندران، کرمانشاه و گیلان قرار داشتند. تیم اصفهان پس از غلبه بر حریف خود فینالیست شد و برای رسیدن به قهرمانی باید از سد تیم قدرتمند تهران می‌گذشت.

در دیدار پایانی تیم اصفهان با ترکیب بهار بهرامی‌نیا کاپیتان ارزشمند و خوشفکر در پست پاسور، در قطر پاسور زهرا واحدزاده، نگار سلحشوری و پریسا اکبری دو دریافت‌کننده قدرتی‌زن و دو سرعتی‌زن پریا رئیسی و زهرا رضایی ظاهر شد و دنیا آقابیگی لیبروی تیم بود که در فینال برای بار دوم مقابل تیم تهران قرار گرفت و برخلاف بازی اول این تیم را با اقتدار شکست داد و جام قهرمانی را به ارمغان آورد. دیگر بازیکنانی که در تعویض‌ها در ترکیب تیم اصفهان قرار می‌گرفتند و از حیثیت والیبال بانوان اصفهان دفاع می‌کردند عبارت بودند از خانم‌ها: نازنین عباسی، زهرا سرفراز، مهشاد سعیدی، مرضیه فرهمند و زینب مدنی. این تیم به سرمربیگری خانم اکرم داودی و با کمک خانم‌ها سعیده جعفری و سمانه سیاوشی هدایت می‌شد. سرپرست مسابقات خانم اعتمادی، نایب‌رئیس در امور بانوان هیئت والیبال استان مازندران و ناظر مسابقات خانم بهبودی اعزامی از فدراسیون والیبال ایران بود.

قضاوت فینال بر عهده خانم نسرین حق‌شناس داور بین‌المللی به عنوان داور اول و لیلی ویسی داور دوم بود. روزنامه کیمیای وطن حامی ورزش و ورزشکاران استان اصفهان، این قهرمانی ارزشمند و افتخارآفرینی دختران نوجوان والیبال دیار نصف جهان را به جامعه ورزش، به‌ویژه خانواده والیبال تبریک می‌گوید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *