ما می‌توانستیم صربستان را ببریم!

اصغر قلندری

در دومین روز از هفته چهارم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی کشورمان به رغم شایستگی بازی را سه بر دو به صربستان واگذارکرد!؟
درشبی که کاملاً مشخص بود نیروی جوانان تیم ملی تحلیل رفته وخستگی ناشی ازبازی سخت با تیم لهستان از سیمای تک تکشان پیدا بود ودر مقابل لیسینیاک، ایوویج، کواموویچ در بهترین آمادگی به سر می‌بردند، به ویژه لیسینیاک بهترین آبشارها را از دفاع یاران ما عبور می‌داد وجودیک (پاسور) تیم صربستان پاس‌های ترکیبی خوبی را در دستورکارداشت، شاگردان کولاکوویچ نمایش زیبایی از والیبال را ارائه کردند، اما مثل بازی با لهستان شاداب وسرحال نبودند به خصوص در ست پنجم.
درحالیکه یاران اصلی نظیرامیرغفور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی، علی امیری، محمد طاهر وادی و مجتبی میرزاجانپورنیمکت نشین بودند، تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، علی شفیعی، سامان فائزی، پوریا یلی و سیامک مرندی (لیبرو) مقابل تیم صربستان صف آرایی کرد وست اول را به راحتی وبا نتیجه ۲۵/۲۱ به برتری رسید اما از ست دوم یاران ما قدری کم تحرک تر بازی را دنبال کردند و ۲۵/۲۲ مغلوب شدند وست سوم را هم بخاطراز دست دادن سرویس‌های زیاد وضعف در توپگیری به ویژه دریافت‌های اول ودرعین تلاش فراوان درامتیازات پایانی ۲۷/۲۵ واگذار کردند.
ست چهارم را تیم یکدست ویکپارچه ایران بهتر آغاز کرد وبا حملات توفنده ودفاع عالی وسرویس های ناب وبی مهارعبادی پور که ثابت کرد در والیبال سرویس مهم‌ترین نقش را دارد، تیم بزرگ وقدرتمند صربستان درتنگنا قرارگرفت وباحساب ۲۵/۲۰ این ست را مغلوب مردان جوان تیم ملی ایران شدوبازی به ست سرنوشت سازپنجم کشیده شد.
در ست پنجم سرویس‌های پرشی وقدرتی قطر پاسور (آتانا سویچ) سوپراستارصرب ها که با سرعتی بالغ بر ۱۱۵ کیلومتر، عرصه را بر یاران ما تنگ کرد و تعویض‌های آقای کولاکوویچ هم اثری نبخشید وتیم ایران بهترین فرصت دومین پیروزی هفته چهارم را از دست داد.
با این همه به داشتن تیم شایسته وجوان ایران می‌بالیم وخوشحالیم که بار دیگر با اوج گیری جوانانمان والیبال ایران به سطح اول والیبال دنیا باز گشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *