مدیر ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با کیمیای وطن عنوان کرد: ورزش چهارمحال و بختیاری در مسیر پیشرفت

عبدالرحمن قاسمی، مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با کیمیای وطن اظهار کرد: سال‌های ۹۳ و ۹۴ کمبود اعتبارات ورزشی در استان مشهود بود که حتی با این وجود، ورزشکاران چهارمحال و بختیاری با تلاش و جدیت فراوان موفقیت‌های بسیاری را کسب کردند. عبدالرحمن قاسمی نافچی، تأثیر اعتبار در ارتقای حوزه‌های ورزشی و کسب موفقیت را بسیار مهم برشمرد و افزود: با این‌حال نمی‌توان تمامی کمبودها و مشکلات را به این دلیل دانست. قاسمی در این نشست پس از قدردانی از عملکرد مدیران قبلی ورزش استان و عملکرد آنان گفت: هیچ‌گاه منکر زحمات این عزیزان نیستم؛ اما اگر در مدیریت گذشته برخی تصمیم‌ها گرفته می‌شد، شاید امروز در استان، موفقیت‌های بیشتری را شاهد بودیم. این مسئول، گذری هم به شایعه‌پراکنی‌ها و شیطنت‌های برخی افراد زد و گلایه خود را این‌طور بیان کرد که شاید بتوان گفت دلیل این شایعه‌پراکنی‌ها در حیطه ورزش و جوانان استان، منافع شخصی به خطر افتاده این افراد بوده است!
کسب رتبه نخست کشوری؛ افتخاری دیگر برای استان
مدیر کل ورزش و جوانان استان به تقدیر وزیر ورزش و جوانان از اداره کل استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: استان‌های کشور از لحاظ جمعیتی به سه تیپ تقسیم‌شده که استان چهارمحال و بختیاری در تیپ هم‌سطح خود که ۱۲ استان در آن قرار دارد، رتبه نخست کشوری را کسب کرد که توسط وزیر ورزش و جوانان مورد تقدیر قرار گرفته است. قاسمی نافچی خاطرنشان کرد: برتری استان چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های هم‌سطح برای نخستین‌بار است که اتفاق افتاده و این در حالی است که در گذشته جزو استان‌های آخر قرار داشتیم و حال که این فرصت پیش‌آمده، می‌باید برنامه‌ریزی جدی برای حفظ و ارتقای این جایگاه صورت گیرد. قاسمی در بخش دیگری از سخنانش، طرح استعدادیابی توسط کارشناسان این اداره کل را برای شناسایی برترین‌ها مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: برای سال جاری، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده که یکی از این طرح‌ها «استعدادیابی» است که در گردهمایی کرمان به عنوان طرح پایلوت توسط وزیر ورزش و جوانان ارایه شد. به گفته وی طرح استعدادیابی طرحی به‌روز و مفید است و این طرح به‌صورت نرم‌افزار ارایه‌شده که حتی معلمان ورزش در استان هم، می‌توانند افراد با استعداد را معرفی کنند.
یک ادغام؛ هزار دردسر
قاسمی نافچی با بیان اینکه ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان جوانان از اول صحیح نبود، تصریح کرد: در همان روزهای نخست، سایه بزرگ حوزه ورزش بر سر حوزه امور جوانان قرار گرفت و کمتر به این مهم پرداخته شد و فعالیت‌های گسترده حوزه ورزش، امور جوانان را تحت‌الشعاع قرار داد؛ ولی خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به‌صورت ماهانه در استانداری با حضور مسئولان، فرمانداران و ۱۸ دستگاه مرتبط با حوزه جوانان و نمایندگان سمن‌ها به ریاست استاندار برگزار می‌شود. این مسئول اذعان کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و مشکلات حوزه جوانان را حل کنیم؛ چرا که آینده کشور در دستان جوانان قرار دارد و فعالیت در حوزه جوانان را می‌توان یکی از مهم‌ترین امور دانست که باید به آن بیش از همه‌چیز توجه کرد. مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ما تلاش بسیاری برای برقراری ارتباط کامل و درست با فدراسیون‌های ورزشی انجام داده‌ایم، اظهار کرد: اگر ورزش استان بخواهد موفق باشد می‌باید تعاملات خوبی با فدراسیون‌های ورزشی و دیگر مسئولان داشته باشد که به حمدالله ما موفق شده‌ایم به این مهم دست‌یابیم و ارتباط‌های خوبی را برقرار کنیم. قاسمی از وجود یک ظرفیت نهفته در حوزه ورزش استان خبر داد و نمونه آن را وجود صخره‌ها، کوه‌ها، آب جاری و وضعیت آب و هوایی نام برد و تاکید کرد: ما می‌توانیم رشته‌هایی همچون صخره‌نوردی، کوهنوردی
(پاراگرایدر که از جمله ورزش‌های پرطرفدار هستند) را در استان فعال کنیم و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، موجب حضور ورزشکاران کشوری و حتی بین‌المللی در استان شویم.
دوپینگ سالم!
این مسئول با بیان اینکه باید استان چهارمحال و بختیاری از نظر ارتفاع ظرفیت و پتانسیل‌هایش به فدراسیون‌های ورزشی معرفی شود، بیان کرد: در سال گذشته ۸ اردوی تیم ملی در استان برگزار شد که این امر برای نخستین‌بار در چهارمحال و بختیاری رقم خورد. وی از تمرین در ارتفاع به‌عنوان دوپینگ سالم نام برد و افزود: استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت مناسبی در خصوص دوپینگ سالم برخوردار است که می‌توان از این فرصت، نهایت بهره‌برداری را برد. مدرسه استعدادیابی بسکتبال، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این گفت‌وگو بود که مدیر کل ورزش و جوانان استان درباره آن این‌طور توضیح داد: احداث این مدرسه در راستای طرح استعدادیابی و به‌منظور تقویت ورزش استان در این حوزه مؤثر است.
ظرفیت الهی و طبیعی رودخانه‌های خروشان استان را دریابید
رودخانه‌های خروشان استان، بخش موردبحث دیگری بود که قاسمی آن را مهم، مؤثر و آینده‌دار برشمرد و گفت: ورزشکاران زیادی در رشته رفتینگ در استان وجود دارند که عضو تیم ملی هستند و به همین دلیل و با پتانسیل خدادادی و طبیعی که در استان وجود دارد و رایزنی‌های انجام‌شده چهارمحال و بختیاری به‌عنوان کمپین رفتینگ کشور انتخاب‌شده است. قاسمی نافچی با بیان اینکه در رشته سه‌گانه به‌عنوان پایگاه قهرمانی کشور انتخاب‌شده‌ایم، گفت: بحمدالله تاکنون در ورزش استان تک‌محوری عمل‌نکرده‌ایم؛ چرا که تصمیمات شخصی و عجولانه نتیجه خوبی به همراه ندارد و باعث می‌شود ورزشکاران آسیب ببینند. مدیر کل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از سخنانش از وجود حدود ۵۰ هیئت ورزشی در استان خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ بیشتر هیئت‌های ورزشی استان با سرپرست اداره می‌شدند که با تلاش همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان در دو سال گذشته، ۲۷ مجمع انتخاباتی برگزار شد که با کمترین حواشی
همراه بود.
کسب رتبه دوم کشوری در بخش جوانان
اتفاق مهم دیگر در این حوزه، این بوده که اداره کل ورزش و جوانان استان، در بخش جوانان، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است که این مرهون فعال نمودن ۹۶ سمن و تشکل مردم‌نهاد بود و این در حالی است که در زمان تحویل مسئولیت، ۱۵۰ سمن به‌صورت اسمی در استان وجود داشت که تعداد فعالان آن‌ها کمتر از انگشتان دست بود. مجمع خیران ازدواج استان، موضوع موردبحث دیگری بود که عبدالرحمان قاسمی این‌طور درباره آن توضیح داد: در تلاشیم ازدواج جوانان را با برنامه‌ها و طرح‌های مشاوره‌ای تسهیل دهیم که این طرح در شهرستان بروجن، بن و شهرکرد در حال انجام است و طرح ساماندهی جوانان چهارمحال و بختیاری، به‌عنوان نخستین طرح در کشور تهیه‌شده و در اختیار استانداری قرار گرفته تا بتوانیم برنامه ستاد جوانان را به‌صورت دقیق‌تر دنبال کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *