مردم به‌ حق می‌گویند ما را ببینید

نفیسه الله دای

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همه جای دنیا بعضی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوءاستفاده می‌کنند؛ اما مردم به حق می‌گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش و به خواست ما عمل کنید.
در ادامـه به سخنـان ایشـان مـی‌پـردازیـم.
وی تصریح کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فاصله ما مسئولان با نسل جوان است. امروز آن‌طور که ما فکر می‌کنیم، با آنچه جوانان فکر می‌کنند، متفاوت است. نسل جوان ما یک حرف بیشتر ندارد و آنکه می‌گوید من هم می‌فهمم و حرف دارم و باید به حرف من گوش کنید. مردم هم به صراحت اعلام می‌کنند که حرف دارند و باید به حرف مردم گوش دهیم و بالاتر از آن، به آن عمل کنیم و اگر بیشتر کشور با نسل جوان است، به معنای آن است که باید به نظر اکثریت عمل کنیم. البته اینکه در یک اجتماع و تظاهراتی عده‌ای سوء‌استفاده کنند، یک موضوع طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد که بعضی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء‌استفاده‌ها می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند و معتقد است که همه باید نقد بشوند، گفت: هیچ استثنایی در کشور برای انتقادکردن وجود ندارد و در کشور معصوم نداریم؛ ضمن اینکه پیامبر اسلام(ص) هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر نقد توأم با امید، اراده و راه‌حل درست باشد، بسیار مفید و سازنده است.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید بتوانند از تمام مسئولان کشور انتقاد کنند، گفت: انتقاد، حق مردم است؛ زیرا صاحب کشور هستند و تمام افتخار ما مسئولان این است که نماینده مردم و امانتدار امور کشور از سوی مردم هستیم؛ بنابراین مردم حق دارند بر کارهای ما نظارت کرده و از آنها انتقاد کنند.
رئیس‌جمهور نقد را بسیار مفید و سازنده و نفی را بسیار بد و مخرب توصیف کرد و گفت: نباید کسی را نفی کرد و باید توجه داشت که نفی وضع موجود، خطرناک اما نقد وضع موجود، سازنده است.
روحانی با بیان اینکه حوادث چند روز گذشته تجربه‌ای برای مردم و نسل جوان و کسانی بود که زندگی بهتر می‌خواهند، اظهار داشت: بعضی‌ها تصور می‌کنند مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند؛ اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول جالب توجهی دریافت کند، اما به طور مثال شبکه مجازی کاملا مسدود باشد یا در تردد با خودرو و رفت‌وآمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف‌زدن نداشته باشد؟ مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خرید؟ چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند؟ این توهین به مردم است.
وی افزود: مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه روحانی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند. اگر بر روی حرف اولشان تأکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود. مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی‌شود و ما خواهان راه‌حل هستیم.
روحانی افزود: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم گردش آزاد اطلاعات است؛ اما عده‌ای از فضای مجازی خوششان نمی‌آید. یک عده می‌گویند که مردم فقط باید به صداوسیما نگاه کنند. البته معتقدیم صداوسیما باید صدای ملت را منعکس کند، نه صدای جناح خاصی را.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز همه باید به میدان بیاییم و به مردم کمک کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *