مسلمانی در دیار ترامپ

هامون رشیدیان

صحبت‌های نژاد پرستانه رئیس جمهور جدید آمریکا نه تنها موجی از خشم را در سراسر دنیا به وجود آورده است بلکه در آمریکا نیز بسیاری از مردم انزجار خود را از این صحبت‌های ترامپ هر روز فریاد می‌زنند. بخش زیادی از صحبت‌های نژادپرستانه ترامپ مسلمانان را هدف گرفته است مسلمانانی که در همین آمریکا هم تعدادشان کم نیست و چهره‌های مشهوری دارند که میلیون‌ها طرفدار دارند. به نظر می‌رسد ترامپ نه تنها تصویر درستی از جهان ندارد (به عنوان نمونه شهروندان عربستان و که نقش پر رنگی در حوادث ۱۱ سپتامر داشتند در لیست ممنوعیت ترامپ جا ندارند) بلکه حتی تصویر درستی از مسلمانان کشورش هم ندارد. به همین بهانه و برای درک بهتر حماقت‌های ترامپ در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به برخی از مشهورترین مسلمانان آمریکا؛ کسانی که نه تنها در آمریکا سرشناس هستند بلکه در جهان طرفداران بی شماری دارند.

دکتر مهمت آز

دکتر مهمت آز پزشک جراح و متخصص قلب، ترک‌تبار یکی از پزشکان سرشناس جهان است که برنامه تلویزیونی او میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان دارد. همچنین کتاب‌های او یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های پزشکی بهداشتی در سراسر جهان بود و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است.

شکیل اونیل

شکیل راشائون اونیل ستاره سابق بسکتبال جهان و کسی که چهار بار (سه بار با لوس انجلس لیکرز و یک بار با میامی هیت) قهرمانان بی ای شده است نیز یکی از دیگر مسلمانان سر شناس آمریکاست. وی یکی از پنجاه بازیکن برتر تمامی ادوار ان بی ای به حساب می‌آید. همچنین نام او در تالار افتخارات ان بی ای به ثبت رسیده‌است. او تنها بازیکن در تاریخان بی ای به شمار می‌رود که توانسته در سیزده فصل پیاپی و متوالی آمار ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند را در کارنامه به ثبت برساند.

ماهرشالا علی

ماهرشالا علی بازیگر سرشناس فیلم‌هایی مورد عجیب بنجامین باتن، ۴۴۰۰، غارتگران، مکانی آن سوی کاج‌ها و سریال تلویزیونی خانه پوشالی هم یکی دیگر از مسلمانان سرشناس کشور آمریکاست. ماهرشالا علی برای بازی در فیلم مهتاب یکی از شانس‌های اصلی دریافت اسکار امسال است و اگر او برنده این رقابت شود حرف‌های او در مراسم اختتامیه شنیدنی خواهد بود.

آیس کیوب

اُشی جکسون با نام هنری آیس کیوب بازیگر ٬ رپر و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی هم یکی دیگر از مسلمانان سرشناس جهان است. متن آهنگ‌های او معمولاً خشن و سیاسی است و یکی از عضوهای پایه ایی سبک گنگستا رپ شناخته می‌شود. وی توسط ام‌تی‌وی هشتمین رپر برتر تمام زمان‌ها لقب گرفه است.

حکیم اولاجوان

حکیم عبدالسالم اولاجوان ستاره سرشناس و بازنشسته بسکتبال نیز آمریکایی نیجریه‌ای تبار و مسلمان است. او در سال ۱۹۹۴ جایزه با ارزش‌ترین بازیکن فصل را تصاحب کرد و هم چنین ۲ بار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با ارزش‌ترین بازیکن فینال NBA شد. همچنین حکیم از بهترین مدافعان و بلاکرهای مطرح تاریخ بسکتبال محسوب می‌شود. او با ۳۸۳۰ بلاک شات در طول دوران بازیکنی نفر اول بیشترین بلاک در طول تاریخ NBA است. حکیم همواره مورد تمجید بزرگان بسکتبال قرار گرفته است. شکیل اونیل و دیوید رابینسون دو اسطوره‌ی بزرگان بی ای حکیم را بهترین سنتر تاریخ می‌دانند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *