مطالبات بازنشستگان مخابرات در انتظار عمل مسئولین

بهمن توکلی فرد

همزمان با سراسر کشور، بازنشستگان مخابرات استان اصفهان در تجمع خود که در محل بی سیم برگزار شد، خواهان مطالبات بندهای آیین‌نامه رفاهی شرکت مخابرات ایران مصوبه سال ۱۳۸۹ که از سال ۸۸ اجرا نشده است، شدند. اجرا نشدن این آیین‌نامه از سوی مدیران مخابرات ایران و دادن وعده‌های توخالی، تاکنون موجب اعتراض و شکایت بازنشستگان مخابرات سراسر کشور شده است.
هرچند در حال حاضر از سوی مدیرعامل جدید وعده داده شده که از ابتدای سال ۹۷ بندهای آیین‌نامه رفاهی اجرایی شود؛ اما باوجود اعلام رسمی جناب صدری تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملیاتی برای پرداخت مطالبات بندهای مصوبه شرکت مخابرات ایران (۳/۸۹/۱۰۱/۲۸۱۴ – مورخه ۹۶/۶/۳) صورت نگرفته است، به‌ویژه بندهای ۲۵ و ۵۴ و ۵۷ و … که تجمع‌کنندگان خواهان احقاق حقوق از دست رفته خود شدند.
بیش از ۵۰۰ نفر از اجتماع‌کنندگان که اکثریت از آزادگان و جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بودند با گرفتن پلاکارد و امضاء طوماری ۳ متری از مدیران مخابرات کشور و مسئولین کشوری خواستار مطالبات رفاهی خود شدند.
این تجمع با ارائه قطعنامه‌ای در ۸ بند، پایان یافت. در بخشی از این قطعنامه آمده است، با توجه به اهداف عالی اصل ۴۴ قانون اساسی؛ یعنی بسط عدالت اجتماعی و توزیع ثروت عمومی بین آحاد مردم از جمله کارکنان شرکت‌های واگذار شده، متأسفانه در واگذاری شرکت مخابرات به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دولتی، نه تنها این اهداف عالی رعایت نشده است، بلکه خریدار جدید با راهکارهای ناپسند از تعهدات خود نسبت به بازنشستگان مخابرات که در چارچوب آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب ۱۳۸۹ که ملزم به اجرای آن بوده، شانه خالی کرده است.
تجمع‌کنندگان در پایان اعلام داشتند که تا محقق شدن خواسته‌های قانونی و شرعی خود در قالب تشکل‌های کانون بازنشستگان شرکت مخابرات و همچنین شورای هماهنگی کانون بازنشستگان سراسر کشور از هرگونه اقدام قانونی (تجمع‌ها و پیگیری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات و دیگر مراجع قانونی) در جهت احقاق حق از دست رفته و اجرای کامل آیین‌نامه رفاهی مصوب سال ۸۹ شرکت مخابرات ایران دریغ نمی‌ورزیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *