معرفی جاذبه های گردشگری مدیریتی هوشمندانه می طلبد

به گزارش  روابط عمومی شهرداری کاشان محمد خدادادی در نشست با شهردار کاشان اظهارکرد: جذب توریست علم خاصی می خواهد که باید مدیریت و دقت و تامل فراوان در شیوه ها و نوع آن با تبلیغات هنرمندانه و خلاق و ابتکاری در معرفی جاذبه های گردشگری انجام شود.
وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه های متناسب با جذب گردشگران برگزاری نشست ها و همایش ها نیز خارج از فضای هتل ها در فضاهای متناسب با هنر و فرهنگ ایرانی موضوعی است که می تواند مدنظر برگزارکنندگان و مجریان آن قرار گیرد.
دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی تاکید کرد: حضور و اقامت گردشگر خارجی در فضای سنتی خانه های تاریخی با معماری زیبا و اصیل بسیار برایش خاطره انگیز و جذاب و فراموش ناشدنی است.
خدادادی تصریح کرد: تبلیغات خوب و جذاب نیز خود یک هنر در زمان کنونی و عرصه رقابت با سایر جاذبه های گردشگری دنیا است.
خدادادی افتتاح دبیرخانه ‘خانه’ مجمع جهانی شهرهای اسلامی در فضای سنتی و اصیل خانه تاریخی آل یاسین کاشان را ایده ای خوب برشمرد وگفت: این منطقه داشته های بسیاری برای کار دارد که نیازمند تدابیر مبتکرانه و خلاقانه در معرفی و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر افزایش جذب گردشگر است.
وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت جذب بالای توریست و جای کار فراوان دارد، افزود: تبلیغات منفی علیه ایران تاثیر مستقیم در حضور گردشگران داشته اما زمانیکه آنها خودشان در ایران حضور پیدا می کنند و وضعیت مطلوب و شرایطی عکس مطالب تبلیغ شده را می بینند به امنیت خاطر و آرامش می رسند.
شهردار کاشان نیز در این نشست گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر به ویژه خانه های تاریخی با معماری سنتی چشم نواز ترین و مهندسی ترین خانه های جهان را دارد.
سید محمد ناظم رضوی افزایش تعاملات و مناسبات دوجانبه بین شهرداری کاشان و مجمع شهرداران آسیایی را هدف این نشست دوستانه و صمیمانه برشمرد.
نشست شهردار کاشان با دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی پیرامون افزایش تجارب گردشگری با موضوع هنر تبلیغات و مدیریت خلاق و ابتکاری در معرفی جاذبه های تاریخی برگزار شد.
بازدید از اماکن و خانه های تاریخی کاشان، نشست با شهرداران منطقه فرهنگی تاریخی با موضوع تقویت و توسعه دیپلماسی شهری از جمله برنامه های حضور دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی در این شهرستان است.
در اجلاس سال ۲۰۰۷ مجمع پارلمان های آسیایی در تهران، پیشنهاد تشکیل نهادی برای موضوع همگرایی آسیایی از طریق مشارکت شهروندان و مدیریت شهری، از سوی محمد باقر قالیباف شهردار تهران مطرح شد و از سوی روسای پارلمان های آسیایی مورد استقبال قرار گرفت و در بیانیه پایانی اجلاس بر ضرورت عملی آن تاکید شد.
نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با شرکت ۱۶۰ نفر از مقامات شامل ۴۴ شهردار از ۳۳ کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات هایی از نمایندگان سازمان های بین المللی (سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آسه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا) آبان ماه سال ۱۳۸۷ خورشیدی (نوامبر ۲۰۰۸ میلادی) در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.
حاصل اهتمام و تبادل نظر شهرداران و هیات های شرکت کننده در اجلاس تهران که بر مبنای منافع مشترک و تعمیق و گسترش ارزش های مشترک در سطح آسیا گرد هم آمده بودند، تدوین و تصویب بیانیه پایانی نخستین اجلاس، تشکیل مجمع شهرداران آسیایی و تاسیس دبیرخانه دائمی مجمع در تهران بود.
دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی با استفاده از پتانسیل های موجود، فعالیت های خود را در راستای تعامل و همگرایی بیشتر شهرهای بزرگ آسیایی، توسعه شهری و تحقق استانداردهای بالای زندگی در سراسر آسیا آغاز کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *