نگاهی به دور رفت پلی آف لیگ برتر والیبال کشور: جنگ لیگ برتر در چهار جبهه

عکس: فدارسیون والیبال

اصغرقلندری

در روزی که همه منتظر بودند بازی پیکان تهران وخاتم اردکان درخانه والیبال تهران با استقبال جمع کثیری از علاقه مندان به والیبال برگزارشود، سالن بازی تقریباً خالی از تماشاگربود!؟ اولین مسابقه ازمرحله دور رفت (پلی آف ‌) لیگ برتر والیبال کشوراز ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن درخانه والیبال تهران با قضاوت فرهاد شاهمیری و وحید پورکاشیان در شرایطی که رایحه خوش آرامش استشمام می‌شد! برگزارشد وشاگردان پیمان اکبری در غیاب محمد جواد معنوی نژاد موفق شدند فاتح سه بر یک این دیدار بی حاشیه شوند.

شهرداری ارومیه قربانی همیشگی لیگ برتر

متاسفانه به صراحت باید اذعان کنیم تبعیض‌هایی که دراین فصل برعلیه والیبال ارومیه صورت گرفته وهمچنان نیز ادامه دارد نشان از این حقیقت تلخ دارد که برخلاف سال‌های گذشته مسئولین نسبت به ارومیه‌ای‌ها نظر خوبی ندارند و از هر فرصتی برای تیم این شهرحاشیه ساز می‌شوند که محرومیت علیزاده وتشکری در شرایط کنونی که مسابقات پلی آف برگزار می‌شود مؤید آن است!

تعلیق محرومیت بازیکنان شهرداری ارومیه

بسیاری ازمشکلات این فصل لیگ برتروالیبال کشورنشآت گرفته از ضعف مدیریت سازمان لیگ بوده که با تصمیمات چندگانه خود، ارزش مسابقات لیگ والیبال را کاهش داده است! وچنانچه این روند ادامه پیداکند والیبالمان اعتبار گذشته را نخواهد داشت وجایگاه بین المللی خود را نیزازدست خواهد داد. درپی درخواست کریم فروزان رئیس هیات والیبال استان آذربایجان غربی به تشکیل دادگاه تجدید نظرو تعلیق رأی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال مبنی برمحرومیت تشکری وعلیزاده و پیگیری قاضی پور و حضرت پور نمایندگان مردم ارومیه درمجلس و دکترچمن گلی مدیرکل ورزش وجوانان کمیته انضباطی محرومیت علیزاده را به حالت تعلیق درآورد اما یک جلسه محرومیت تشکری باقی ماند تا نتواند تیمش را دراین بازی بسیار حساس یاری دهد.! با تمام این اوصاف بازی درسالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه که مملواز تماشاگر بود بین دوتیم شهرداری ارومیه وکاله مازندران با قضاوت حمید راهجردیان و نادر صادقی برگزارشد و با حساب سه بر صفر به سود تیم میزبان به پایان رسید.

سرمردان سهند را با پنبه بریدند

در بازی سوم شاهد یکی از زیباترین و مهیج‌ترین بازی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بودیم. بانک سرمایه صدرنشین درمقابله با مردان (رده هشتمی) شهرداری تبریز که آمده بودند تاشگفتی ساز اولین مرحله بازیهای پلی آف شوند و غیرممکن را ممکن سازند، تا آستانه باخت هم پیش رفت اما به لطف داوری و ویدیو چک از کمند مردان پرخروش سهند گریخت و برنده شد. تیم شهرداری تبریز با مهره‌های پابه سن گذاشته خود نسبت به (تیم ملی بانک سرمایه) به دلیل غیرقانونی سرمربی تیم حریف که (پورکاشیان ها) را قبول ندارد، داور دوم تعویض شد و اسماعیل رزقی جایگزین وحید پورکاشیان شد! تا به این طریق آمادگی ذهنی و روانی تیم تبریز بهم ریخته شود! اما به رغم ترفندهای صورت گرفته تبریزی‌ها فعل خواستن را به خوبی صرف نمودند. دراین بازی تیم تبریز استثنایی بازی کرد ودرکنارمدیریت وآرامش فکری عادل بناکارسرمربی فهیم خود تا آستانه پیروزی هم پیش رفت اما حاشیه‌های ابتدایی ست پنجم ودریافت کارت قرمز امیرحسینی مانع از این روند شد تا ست پنجم ۱۵ بر ۱۳ به سود بانک سرمایه باشد و فاتح سه بر دو این بازی جنجالی شود.!

گذرسایپا ازسد صالحین ورامین

دیدارتیم های سایپا وصالحین ورامین درآخرین بازی این مرحله ازمسابقات ازساعت ۱۹ درخانه والیبال تهران جریان پیدا کرد وسه بر یک به سود تیم سایپا به پایان رسید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *