نگاهی به مهمترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر : شیشه عمر مربیگری منصوریان در دست سپاهان

پوریا قلی پور

مهم‌ترین بازی این هفته لیگ برتر بدون شک در اصفهان اتفاق می افتد جایی که دو رقیب دیرینه و البته پر افتخار به مصاف هم می‌روند. سپاهان اصفهان ساعت ۱۴:۳۰ امروز در دیداری حساس به مصاف استقلال بحران زده می‌رود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ورزشگاه پیر اما تازه افتتاح شده نقش جهان برای اولین بار میزبان یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت است و همین موضوع باعث می‌شود احتمالاً تماشاگران زیادی برای دیدن بازی راهی این ورزشگاه شوند. توجیه همیشگی برای عدم‌استقبال هواداران اصفهانی از دیدارهای سپاهان و ذوب‌آهن این بود که ورزشگاه فولادشهر فاصله زیادی از مرکز شهر اصفهان دارد و به همین دلیل دسترسی به این ورزشگاه برای اکثر علاقه‌مندان اصفهانی دشوار است. اما از همان زمان پیش‌بینی می‌شد که با افتتاح نقش جهان دست‌کم برای بازی‌های مهم‌تر تا چند ده هزار هوادار برای حمایت از سپاهان در ورزشگاه حضور یابند. پس از بازگشایی مجدد نقش جهان تاکنون ۲ دیدار سپاهان در جام حذفی و ۲ مسابقه این تیم در لیگ برتر در این ورزشگاه برگزار شده اما هیچ‌یک از آنها به اندازه‌ای حساسیت‌برانگیز نبوده است که خیل عظیمی از هواداران را به این استادیوم بکشاند. اما بازی امروز دیگر جای هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌گذارد و سپاهان چشم انتظار حضور پر تعداد تماشاگران خود است.

استقلال در بحران

استقلال در هفته‌های اخیر اسیر حواشی زیادی بوده است و همین موضوع به دشواری‌های کار منصوریان اضافه کرده است. بزرگ‌ترین چالش منصوریان در این بازی بودن یا نبودن رحمتی است. رحمتی در آخرین بازی استقلال عملاً رو در روی منصوریان ایستاد و حالا منصوریان آزمون سختی را برای تنبیه دروازبان و کاپیتان تیم خود پیش رو دارد. در این ماجرا منصوریان دو راه پیش رو ندارد او یا باید مانند الگوی خود کارلوس کی روش قید رحمتی را بزند و برای همیشه بازیکن سالاری را در تیم خود ریشه کن کند یا باید برای حفظ جایگاه اقتدار خود را با بازیکنانی مانند رحمتی تقسیم کند. برای دیدن پاسخ این سؤال باید به انتظار بشینیم و ببینیم منصوریا در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

حاج صفی کابوس استقلال

احسان حاج صفی در هفته‌های اخیر به فرم ایده آل بازگشته و یکی از ارکان مهم موفقیت‌های سپاهان در بازی‌های گذشته بوده است. حاج صفی که تا پیش از شروع فصل یکی از گزینه‌های اصلی منصوریان برای دفاع چپ بود حالا کابوس پیش روی منصوریان در بازی امروز است. بدون شک منصوریان حالا با دغدغه‌ای بزرگ برای مهار حاج صفی در جدال مرگ و زندگی روبرو است. این که با چه روشی ترمز کاپیتان سرحال و با انگیزه زردپوشان را بکشد و مانع شکستی دیگر برای استقلال شود. حاج صفی که همواره در تقابل با استقلال و حتی پرسپولیس با انگیزه‌ای دو چندان به میدان می‌رود فردا تقابلی دیدنی با مهمان تهرانی و سرمربی‌اش خواهد داشت و هیچ بعید نیست درخشش حاج صفی و هم تیمی‌هایش به پرونده حضور کوتاه این مربی روی نیمکت استقلال خاتمه دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *