نگاه ابزاری به زن در جامعه رسوخ پیدا کرده است

مائده حبیبی

استاد حوزه و دانشگاه

یک استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به یکی از دیدگاه‌های غربی به زن گفت: اساس این نگاه، زن را به مثابه ابزاری برای تبلیغ و فروش می‌پندارد که مخاطب را به خود جذب کند و متاسفانه این فرهنگ در جامعه‌ی ما هم رسوخ پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار کیمیای وطن از کاشان؛ حجت الاسلام مرتضی هاشمی در چهارمین مراسم زیارت عاشورا، به مقام و نقش زن در تاریخ‌سازی یک جامعه اشاره و اظهار کرد: غرب سه نوع دیدگاه را در برابر زن به کار می‌گیرد که در نخستین دیدگاه آن را چون ابزار تبلیغی می‌پندارد.

وی دومین نگاه غرب را به عنوان کالا و سومین نگاه را مشتری به زنان برای افزایش فروش محصولات زیبایی عنوان کرد و افزود: در حالی که در نگاه دینی نگرش، متفاوت است چنانکه در قرآن به دو زنی که تاریخ‌ساز شدند اشاره شده است.

این مبلغ دینی ادامه داد: نخست آسیه همسر فرعون که با وجود اینکه در کاخی که پر از زر و زیور و فساد بود زندگی می‌کرد وهمچنین داشتن همسری که ادعای خدایی داشت، بر عقیده وایمان خود به پروردگار استوار ماند و دوم حضرت مریم (س) که با داشتن تقوا و حیا، حضرت عیسی (ع) را در دامان خود پروراند.

هاشمی تأکید کرد: حضرت زهرا (س) نمونه کامل یک زن مؤمن مسلمان است که همزمان نقش دختر، مادر و همسری را به نحو احسن ایفا کرده است که با حمایت از پیامبر (ص) و حضرت علی (ع)، همچنین بصیرت و اقدام به موقع در پشتیبانی از امامت باعث شد اسلام و تشیع بماند و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ثمره فؤاد حضرت فاطمه‌اند.

به گفته وی، هنگامی که امام حسین (ع) با دعوت مردم به کوفه آمد و با خلف وعده آنها مواجه شد تنها حضرت زینب (س) با وی همراهی کرد، ایشان بعد از واقعه کربلا با روشنگری‌های خود باعث زنده نگه داشتن قیام امام حسین شد.

استاد دانشگاه و حوزه متذکر شد: حیا عنصر کلیدی در تعالی ارزش‌ها در وجود یک زن است که با آن می‌تواند جامعه‌ای را به سعادت برساند.

شایان ذکر است مراسم زیارت عاشورا به مدت پنج روز در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی (ره) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور پرشور خانواده‌های منطقه سه برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *