هشدار:مردم مراقب انتشار اطلاعات خصوصی شان باشند

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتم حدود ۳میلیون و ۲۰۰هزار نفر مشترک به اینترنت ADSL دسترسی داشتند و امروز ۸ میلیون و ۳۰۰ مشترک داریم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴، سیاست افزایش پهنای باند را استمرار می بخشیم.

وی افزود: از کل پهنای باند اینترنتی که قرار است در سال ۱۳۹۴، افزایش یابد، ۸۰ درصد به پهنای باند داخلی و ۲۰درصد به پهنای باند خارجی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد:در سال ۱۳۹۴ با پهنای باند بین‌الملل ۱۷۰گیگابایت بر ثانیه که ۲ و نیم برابر سال۹۲ است و پهنای باند داخلی حدود ۱۷۰۰گیگابایت بر ثانیه شروع خواهیم کرد.

واعظی افزود: اگرچه وزارتخانه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌کند ولی ارگان‌ها و نهادهای مختلف، دیگر وزارتخانه‌ها و اپراتور‌های موجود باید خودشان را برای اتصال به این شبکه آماده نگه دارند.

وی وعده داد که که تا پایان سال جاری ، مردم به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی گفت: شبکه‌های اجتماعی موبایلی در تمام دنیا با مشکل روبه‌ رو شده چرا که با یک‌ تعرفه پایین، به اطلاعات دسترسی پیدا می‌‌کنند. در این بین کشورها سعی می‌کنند که از شبکه اجتماعی داخلی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه در ایران هم دانشگاه‌ ها و پژوهشگاه‌ ها به دنبال این هستند که برنامه‌های تولید داخلی را توسعه دهند. چند برنامه‌ای که تولید شده ‌اند مثل یکی از آنهایی که با حضور خود من در نمایشگاه الکامپ امسال رونمایی شد، به‌نظرم مناسب هستند و می‌توانند جایگزین نمونه‌های خارجی شوند چراکه سرعت بالاتری دارند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در پایان تاکید کرد: همیشه به مردم توصیه می‌کنم مراقب انتشار اطلاعات خصوصی‌شان در این شبکه‌ها باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *