«هیس» جنجال آفرین

دامون رشیدزاده

علیرضا بیرانوند دروازبان ملی پوش پرسپولیس روزهای سختی را در این تیم سپری می‌کند. بیرانوند که یکی از ارکان مهم قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس است از آغاز این فصل دچار مشکلات متعددی شد. بیرانوند در ابتدای فصل مورد توجه چند باشگاه خارجی قرار گرفت و خیلی تمایل داشت به فوتبالش خارج از مرزهای ایران ادامه دهد اما سنگ اندازی های پرسپولیس باعث شد آرزوهای بیرانوند نقش بر آب شود.

پس از آین ماجرا بعد از چند بازی ضعیف به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا او از سوی تماشاگران متعصب به شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما با درخشش در تیم ملی و همینطور ادامه لیگ پاسخ منتقدان خود را داد اما ماجرا به همینجا ختم نشد. بیرانوند بعد از جریانات در حالی که به نظر می‌رسید از هواداران دل خوشی ندارد چند باری از رفتار تماشاگران انتقاد کرد تا اینکه سرانجام در هفته قبلی لیگ برتر بعد از بازی با سایپا اعلام کرد که دوست دارد برای خدمت سربازی از پرسپولیس جدا شود و در تراکتورسازی فوتبالش را ادامه دهد. این حرف‌های بیرانوند مطابق انتظار با واکنش منفی تماشاگران قرمزها روبرو شد. این جنجال ابتدا در صفحات مجازی دنبال می‌شد و هوداران خشمگین در صفحات مجازی تا توانستند به بیرانوند تاختند. باهم این پایان ماجرا نبود و در دیدار هفته دوازدهم ورزشگاه آزادی تبدیل به صحنه نبرد بیرانوند و تماشاگران شد.

هیس

او در نیمه دوم بازی روز سه شنبه مقابل پدیده طاقت از دست داد و در توپی که آن را دو ضرب مهار کرده بود با دست راست علامتی به هواداران جایگاه تیفوسی‌ها فرستاد که این حرکت از دید دوربین‌ها دور نماند و تصویر بیرانوند در حال تقابل با هواداران سرخپوش به سرعت، مرزها را در نوردید. اما در حالی که تصور می‌شد بیرانوند با مسلط شدن به اعصابش به این قائله خاتمه دهد، او پیش از ترک میدان و در ورودی تونل منتهی به رختکن، این بار در تقابل با هواداران روبروی جایگاه نیز علامت هیس نشان داد تا مشخص شود چالش او با پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها همچنان پابرجاست. بنا بر آنچه که در اخبار منتشر شده است بیرانوند در پایان بازی با ناراحتی تمام در رختکن واکنش‌های تندی نشان داد که با برخورد سیدجلال حسینی و در ادامه کریم باقری نیز همراه بوده است؛ بیرانوند که به شدت نسبت به شعارها شکایت داشت با داد و بیداد خود این موضوع را به رختکن کشانده بود که ابتدا سیدجلال که از طریق یکی دیگر از بازیکنان متوجه حرکت هیس او شده بود با جملات خود به او حمله کرد و بابت این رفتار بچه گانه او را مورد شماتت قرار داد. بیرانوند که به دنبال راهی برای تبرئه خود بود، با اعلام اینکه مگر چه گناهی مرتکب شده بار دیگر صدای خود را بلند کرد که دیگر بازیکنان و از جمله کریم باقری نیز به او حمله کرده و از دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم خواستند مشکل خود را در باشگاه حل کند و دست از این رفتار بردارد.

جنجال ادامه دارد

بعد از این ماجرا بلافاصله رییس هیئت مدیره و سرمربی قرمزها خب از برخورد انظباطی با بیرانوند دادند. قطعاً اگر برخورد سفت و محکمی با این دروازبان ناراضی صورت بگیرد احتمال اینکه او در نیم فصل پرسپولیس را رها کند بیشتر خواهد بود. البته با توجه به قرارداد بیرانوند او خودسرانه نمی‌تواند به تیم دیگری بپیوندد اما وجود یک عنصر تا این حد ناراضی در هر تیمی می‌تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود.

از آنجا که بیرانوند دیگر تمایلی به ماندن در پرسپولیس ندارد شاید بهترین گزینه برای قرمزها فروش او و اعتماد کردن به گزینه‌های موجود باشد. با توجه به محرومیت قرمزها آن‌ها نمی‌توانند بازیکنی بخرند و شاید مانند فصل گذشته استقلال همین موضوع تبدیل به توفیقی اجباری برای این تیم شود و دروازبان های جوان بتوانند جای بیرانوند را پر کنند. فارغ از اینکه در این ماجرا چه کسی مقصر است باید این حق را برای تمام بازیکنان قائل شد که بتوانند تیم مورد نظرشان را انتخاب کنند. باشگاه پرسپولیس هم اگر همان ابتدای فصل اجازه خروج بیرانوند را صادر می‌کرد اکنون دچار این مشکلات نمی‌شد. به هر ترتیب باید تا نیم فصل صبر کرد و دید سرنوشت بیرانوند و پرسپولیس به کجا خواهد کشید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *