هیچ سودی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت نمی‌شود

فاطمه احمدی

علی‌رضا ملازاده مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اولین و بزرگ‌ترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور است که در سال ۸۶ با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه و همکاری ۲۲ بانک دیگر آغاز به کار کرد.

ملازاده با اشاره به این که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور دارد که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، ادامه داد: هدف بانک تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این بانک در حوزه‌هایی چون کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان تحت حمایت سازمان‌های حمایتی و مردم‌نهاد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، افزود: تاکنون ۳ میلیون-نفر تسهیلات در کشور از سوی این بانک پرداخت شده و اساس برنامه‌های بانک درزمینه بانکداری الکترونیک است.

ملازاده با تأکید بر اینکه ۲۱ شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که طی ۱۰ سال گذشته ۱۵۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب‌های مختلف پرداخت کردند، تصریح کرد: این بانک در برنامه‌های مسؤولیت اجتماعی و بهداشت و درمان نیز اقداماتی انجام داده که ازجمله آن می‌توان به توزیع ۳۰۰ هزار قلم کالا در مدارس کشور اشاره کرد که از این تعداد یک هزار و ۱۸ مورد در مدارس استان بوده است.

وی به پرداخت حدود ۱۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج اشاره و بیان کرد: رشد ۵۰ درصدی منابع بانک و جوان‌گرایی کارکنان و مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ازجمله اقدامات انجام گرفته و ویژگی‌های این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده بانک در آینده شامل تغییر وام‎‌های پرداختی مصرفی به سمت تسهیلات اشتغال‌زایی، طراحی وام‌های قرض‌الحسنه برای ازدواج، درمان و اشتغال، گسترش خدمات‌رسانی به روستاها و مراکز پرجمعیت از طریق شعب سیار و… هستند.

ملازاده خاطرنشان کرد: درزمینه اقدامات انجام گرفته در زمینه بانکداری اسلامی باید گفت هیچ سودی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت نمی‌شود و عقد قراردادی به جز قرض‌الحسنه نیز در این بانک وجود ندارد بنابراین زمینه عدول از مقررات بانکداری اسلامی پیش نخواهد آمد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *