والیبال آسیا درسیطره ایران!

تیم ملی والیبال جوانان ایران برای کسب مدال طلای بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، ازساعت ۲۰ یکشنبه شب ۳۱ اردی بهشت (به وقت تهران) به مصاف تیم جمهوری آذربایجان رفت ودرسه ست پیاپی با نتایج ۲۵/۱۷، ۲۹/۲۷ و ۲۵/۱۸میزبان را شکست داد و ردای قهرمانی به تن کرد!

تیم ملی جوانان ایران دربازی نهایی رقابت های والیبال چهاردهمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با ترکیب اولیه رسول آقچه لی (کاپیتان) اسماعیل مسافر، علی اصغرمجرد، امیر حسین اسفندیار، طیب عینی، جواد کریمی (پاسور) واسماعیل طالبی ( لیبرو ) با تیم جمهوری آذربایجان میزبان این دوره بازیها دیدارکرد وبا غلبه بر حریف، برای سومین بارجام قهرمانی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را بالای سربرد!

تیم ملی جوانان کشورمان درحالی این مسابقات را باقهرمانی به پایان رساند که پیش بینی احراز قهرمانی دربین تیم های بزرگسالان که از تجربه بالایی برخورداربودند قدری سخت بود اما جوان های غیرتمند و با انگیزه ایران با صعود به فینال وغلبه بر تیم آذربایجان که علاوه برامتیاز میزبانی، ازسوی تماشاگران خود حمایت می شد کارساده ای نبود! اما با کسب قهرمانی به مسئولین فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که زمان آن رسیده است تا به جوانان والیبال ایران ایمان بیاورند واعتماد کنند.

 به هرحال جوانان خوش قد وقامت وخوش تکنیک تیم ملی کشورمان با رهبری بهروزعطایی ، مسعود آرمات واحمد لاهوتی وسایرافراد کادر فنی وسرپرستی ست اول را با اقتداروعملکرد قابل تحسینی موفق شد ۲۵/۱۷ به برتری برسد. اما  در ست دوم بلند قامتان آذربایجان که به دفاع روی تور پوشش خوبی داده وبازی را با برتری مطلق آغاز کرده بودند، به لطف آبشارهای قدرتی رسول آبراجی اف و دیمیتری آبزینکف، تا امتیاز ۱۶/۱۴ پیشتازی خود را ادامه دادند، اما سرویس های ناب کریمی و اسفندیار از یکسو ودفاع عالی ونفوذ ناپذیرمجرد وآقچه لی ازسوی دیگرهمراه با پاس های متنوع وترکیبی کریمی و آبشارهای قدرتی مسافردست به دست هم دادند تا شاگردان عطا یی پس از تساوی تا امتیاز ۲۷ درنهایت این ست راهم با حساب ۲۹/۲۷ پیروز میدان باشند.

شاگردان پابه سن گذاشته جلال اف به استثنای پرویز صمدی اف و رسول آبراجی اف که بهترین های تیم آذربایجان بودند، همگی خسته و فرتوت به نظر می رسیدند وبه تدریج  با احساس ضعف شدید ست سوم را نیز با اختلاف ۷ امتیاز واگذارکردند وبه نایب قهرمانی بسنده نمودند.

درتیم آذربایجان، رسول آبراجی اف و در تیم ایران تمام بازیکنانی که در ترکیب تیم جای می گرفتند عای ظاهرشدند وبا کمترین اشتباه جزو بهترین ها قرارداشتند که کارانتخاب بهترین را برای نگارنده  مشکل کرد ه است، زیراجواد کریمی با اجرای نقشه های متنوع درکارسازندگی پاس های ساخته وپرداخته، رسول  آقچه لی،اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار،علی اصغر مجرد هم درزدن سرویس های قدرتی با ارتفاع کم وموجی، هم در دفاع روی تور وآبشارهای قدرتی وسرعتی وپشت خط یک سوم فوق العاده خوب بودند ودرکارتوپگیری به ویژه دردریافت های اول وبرگشتی از دفاع به اسماعیل طالبی (لیبروی تیم) کمک های شایانی کردند تا تیم ایران با قاطعیت در سه ست متوالی برحریف قدرخود فائق آمد وقهرمان شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *